Kíváncsi vagy, miként keres autót naponta 300 ezer ember?

Sok-sok érdekességet mutat az Autópiaci trendek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Naponta csaknem 300 ezer ember keresi fel a Használtautó.hu oldalt, az ő keresési szokásaikról mutat meg számos érdekességet a Használtautó által kiadott Autópiaci trendek.


Egyre jelentősebb méretű a hazai autópiac. Nő az új autók forgalomba helyezése, a használtak tulajdonosváltása és éves szinten még az import is. Az idei év első háromnegyedében 104 617 személyautó, 26,5 százalékkal több fogyott újonnan, mint egy évvel korábban. Nőtt a használtautó-import is (4 százalékkal), így a háromnegyedév végéig 120 005 külföldről érkezett autó kapott rendszámot. A legnagyobb „autópiac” azonban még mindig a hazai használtaké. Szeptember végéig az előző évinél 13,7 százalékkal több, 573 722 használt autó cserélt hazánkban gazdát.
A legjelentősebb piactér továbbra is a Használtautó.hu felülete, ahol naponta mintegy 300 ezer honfitársunk böngészi és keresi a használt autókat. Naponta átlagosan közel 5 millió keresést indítanak, s átlagosan 16 perc 16 másodpercet töltenek az oldalon. Talán még ennél is fontosabb, hogy az újonnan feladott hirdetések 91 százaléka kap egy héten belül telefonos vagy e-mailes megkeresést.
Sokatmondó keresési szokások
A keresési szokásokból rengeteg érdekességet el tud mondani a Használtautó.hu Autópiaci trendek, immár az idei harmadik negyedévi adatokkal is frissített adatbázisa. Kiolvasható például, hogy a legtöbb érdeklődő megadja, hogy mely márka milyen modelljét keresi, évjárat és üzemanyagfajta, valamint maximalizált ár alapján szűkíti keresését. Ennél persze jóval több információ is elérhető.
Láthatjuk azt, hogy mely márkák és modellek érdeklik leginkább a potenciális vevőket a Használtautó.hu rendszerében. Ha ezt összevetjük az újautó-eladásokkal, az importtal, vagy a tulajdonosváltások számával, jól kiolvasható, hogy a használtautó-vásárlás és persze a keresés is egyfajta vágybeteljesítés.
Hirdetés
A4, Focus, Octavia - a három kedvenc
Az Autópiaci trendek keresési adatbázisa a legnépszerűbb márkák és modellek - a csatolt képen látható - listáján túl két jópofa "hőtérképet", úgynevezett heatmap-et is mutat. Az egyik a keresések óránkénti eloszlását, a másik pedig a 10 legnépszerűbb modellre indított keresések jellemző ártartományait mutatja. "Utóbbiból jól látható, hogy az 500 ezer forint alatti ártartományban egyértelműen a Suzuki Swift, 1 millió forintig a Ford Focus a kedvenc, míg a többi ársávban nincs ilyen egyértelmű favorit. Ezek inkább a tényleges vásárlásra irányuló keresések, míg a drágább autóknál (pl. Audi A4) az árakban megfigyelhető nagyobb szórás tájékozódó keresés." - mutat rá Popovics Dóra, a Használtautó.hu oldalt üzemeltető Schibsted CMH Kft. üzleti intelligencia szakértője. Kiolvasható az is, hogy a legtöbb vásárló 2 millió forintig keres használt autót. Jó hír, hogy ezt a kínálat is kiszolgálja, a hirdetési átlagárak épp 2 millió forint alattiak, de a szélsőértékek persze igen jelentős szórást mutatnak. Normál állapotú, érvényes műszakival rendelkező, tehát üzemképes autót már 50 ezer forinttól találhatunk a Használtautó.hu több mint 100 ezer személyautó hirdetését tartalmazó rendszerében, míg a 3 legdrágább modell (Ferrari LaFerrari, Bugatti Chrion, McLaren P1) már 1 milliárd forint feletti vételárral kelleti magát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.11.30. at 16:51
    Permalink

    Hát az elég beszédes, hogy a 3-as BMW iránt érdeklődők csóróbbak, mint az Octavia-t keresők. Náluk úgy néz ki már csak a Civic és Swift vásárlójelöltek a kispénzűbbek. De úgy tűnik a Mondeo is népszerűbb a közepes és felső ársávban, mint a Passat, szóval nyugodtan lehet cukkolni a német márka tulajdonosait a “Na mi van, nem volt pénzed Mondeóra?” gúnyolódással.
    Mondjuk a Schibsted igazán közreadhatna egy rendes, átfogó statisztikát, mert ez így nem üzleti intelligencia, csak simán az adatbázis lekérdezések összesítése. Vagy fizetősen hozzá lehet férni több információhoz?

Vélemény, hozzászólás?