Kiváló magyar termék – az új Audi Q3
Villámpróba: Audi Q3
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon, de nagyon rövid körön vezethettük a második generációs Audi Q3-ast, ami nem mellesleg magyar termék, hiszen Győrben készül.
Ahhoz képest, hogy 2012 őszén már az Volkswagen-konszern moduláris keresztmotoros (MQB) platformján mutatkozott be a Golf VII, kicsit talán méltatlan, hogy az első Audi Q3 2011-ben még a Golf V/VI alapjait adó (A5-ös) platformra épült. Tavaly viszont már az MQB rendszeren mutatkozott be a második generációs Q3, ami nem mellesleg már a "mi autónk", hiszen az Audi győri üzemében készül. Persze nyilvánvaló, hogy (prémium) ára miatt sosem lesz az.
Audi Q3, 2019 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4484 | 1849 | 1585 | 2680 | 530-675/1525 |
Utóbbit sajnálhatjuk, mert az elődjénél 9,6 centivel hosszabb, 1,8-cal szélesebb, ám 0,5 centivel alacsonyabb, tengelytávjában 7,7 centivel bővült kompakt SUV az első próba szerint elképesztően finom és ügyes gép lett. Ahogyan az az Auditól megszokott, döbbenetes technika került bele, ugyanakkor helykínálata is meglepő a nem egész 4,5 méteres karosszériahosszhoz mérten. Minden új Q3-ban 15 centis úton tologatható a hátsó ülés, alaphelyzetben (hátratolt üléssel) hatalmas a hátsó lábtér, s ha keveslenénk a csomagtér 530 literes alapméretét, az ülés előretolásával 675 literig növelhető az 5 ülés mögötti tér; üléshajtással 1525 literes rakteret kapunk. A csomagtérajtó nyílhat elektromosan, kulcs nélküli nyitó-indítórendszer esetén akár láblendítésre is.
Nem csak tágas, finoman kidolgozott is a beltér. A műszerblokkot opcióként a személyre szabható képű Audi virtual cockpit kijelző váltja ki, a középkonzoli érintőkijelző 8,8-12,3 colos lehet, rajta akár előre-hátra is látó kamerákkal, online kapcsolatos navigációval, Apple CarPlay és Android Auto rendszerrel vagy a telefonunkat az autóval kábel nélkül is összekapcsoló Audi applikációval. Millió egyéb mellett hangvezérlés és hangfelismerős "asszisztens" is elérhető, így például étteremkeresésben is segíthet a Q3, amibe alapáron kerül bele a SIM kártya, s LTE kapcsolatos internetelérést is adhat; a fedélzeti wifi 5 gigahertzes tartományt is támogat. A csúcs hifirendszer 15 hangszórós (680 watt teljesítményű) Bang&Olufsen, amihez speciális akusztikai fejlesztés is társul.
Nem csak kényelmi, biztonsági extrák is bőven választhatók, például 0-200 km/órás adaptív tempomat torlódási asszisztenssel. Kérhetünk parkolóasszisztenst is, míg holttérfigyelőt és városi koccanásgátlót, valamint sávtartót alapáron kapunk. Alapáras a LED fényszóró is, opcióként pedig automata távfényes LED mátrix lámpát kap a Q3, ami táblafelismerővel és vészhelyzeti asszisztenssel is felszerelhető, utóbbi a sofőr rosszulléte esetén többszöri figyelmeztetés után megállítja az autót. A legjobb persze az, ha vezethetjük a Q3-ast, ami könnyedebbnek és agilisabbnak érződik, mint elődje, pedig az első próbán csupán az alapmotoroshoz volt szerencsénk.
Így aztán biztosan kijelenthető: az új Q3 mindenképp állakat ejtő. Futóműve az elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros független rendszerrel is ígéretes, akár adaptív lengéscsillapítós, kormányműve pedig akár változó áttételű, de mindenképp elég közvetlen. Motorpalettáján háromféle benzines és kétféle dízel motor szerepel. Mindegyik négyhengeres és turbófeltöltős, sőt részecskeszűrős! Az alapverzió a fogyasztás és persze az emisszió mérséklése érdekében hengerlekapcsolásra, azaz részterheléskor kéthengeres üzemmódra is képes.
Az Audi mai nevezéktana szerint már a 1,5 literes, 150 lóerős belépő benzinmotor is 35 TFSI névre hallgat, ami valljuk be, tekintélyt ad.
Nem is alaptalanul, hiszen a 150 pacihoz 250 Nm nyomaték társul, s a 7 fokozatú automata váltóval (amivel próbálhattuk) 9,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra.Audi Q3, 2019 - benzines kínálat
35 TFSI | 35 TFSI S tronic | 40 TFSI quattro S tronic | 45 TFSI quattro S tronic | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 1984 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/7 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150/5000-6000 | 190/4200-6700 | 230/5000-6700 | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250/1500-3500 | 320/1500-4200 | 350/1500-4400 | |
Végsebesség [km/h] | 211 | 207 | 220 | 233 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,6 | 9,2 | 7,4 | 6,3 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,0-6,3 | 5,7-5,9 | 7,2-7,5 | 7,3-7,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 139-145 | 130-134 | 164-170 | 167-173 |
Bár az Eplény-Zirc országúti szakaszon a belépőváltozat is kellően meggyőző volt, még komolyabb menetdinamikához 2,0 literes benzines is választható, 190 lóerővel 40 TSI, 230-cal 45 TSI néven. Az FSI (közvetlen) befecskendezéshez itt egy kiegészítő szívócső-befecskendezés is társul, ami a motorban, már égés közben csökkenti a részecske-emissziót. Ami viszont a leginkább látványos különbség: míg a 35 TFSI csakis fronthajtással kapható, a nagyobb méretű benzinesekhez alapáras a quattro összkerékhajtás, ami itt persze egy, a hátsó tengelyhez telepített lamellás kuplungos nyomatékosztót jelent. Szükség esetén, például egy kanyarba hajtva vagy az első kerekek elpörgésekor kapnak nyomatékot a hátsók is, sperr-diffi hatás csak a kerekek fékezgetésével van.
Audi Q3, 2019 - dízel kínálat
35 TDI S tronic | 35 TDI S quattro | 40 TDI quattro S tronic | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1968 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/7 | kézi/6 | automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 150(3500-4000) | 190(3500-4000) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 340(1750-3000) | 400(1750-3250) | |
Végsebesség [km/h] | 207 | 211 | 221 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 | 9,3 | 8,0 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,7-4,9 | 5,5-5,7 | 5,5-5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 123-128 | 145-150 | 145-148 |
Dízelből kétféle teljesítményszint választható, meg persze a jól ismert 2,0 literes CR TDI motor. A 35 TDI 150, a 40 TDI már 190 lóerős, utóbbihoz a 7 fokozatú S tronic automata váltó mellett a quattro hajtás is alapáras, míg előbbi vagy automata váltóval és fronthajtással, vagy kézi váltóval, de összkerékkal társítható. Apropó váltók: az automaták mind duplakuplungosak, az alap benzinesé száraz, a nagyobb teljesítményűek már nedves tengelykapcsolós.
A próbált 35 TFSI hajtáslánca a rövid próbán nagyon meggyőzően dolgozott, de a bővebb tapasztalatokhoz várjuk persze a tesztautót. Aki az árakra kíváncsi, a vezetett autóét sajnos (vagy talán szerencsére) nem láttam, ám az új Q3 9,6 millióról startol. A Basis alapellátmány mellett Advanced Exterieur és S line felszereltségek választhatók, meg persze a prémiumvilágtól megszokottan temérdek extra - amelyekkel természetesen könnyedén elérhető az alapár duplája is. Ez a foci már csak ilyen, Győr, meg persze a haza viszont büszke lehet a második generációs Q3-ra.
A mai csirkék nem is tudják milyen volt 89-ben a sógorokhoz cúgolni a keleti csotrogányokkal hogy a 4 útleveles devizakészletért valami értelmes műszaki terméket kaphasson az ember….
Még 2000-ben is az volt az első kérdés az olaszoktól, hogy van-e már nálunk színes TV 🙂
Elég nagyot fejlődött az ország, meg a régió is azóta.
Most néztem, hogy a Csehek és a Szlovákok külön-külön is több autót gyártanak, mint Oroszország, kicsit megerősödött a régió…
Nem tudom te hogy nőttél fel de nálunk a 80-as évek végén otthon volt videónk és színes TV . 2000 években amit említettél pedig már cd/dvd-t használtam és nem tartoztunk a gazdag réteg közé…
Nálunk is volt minden akkorra, de ezt az olaszoknak még 2000-ben is be kellett adagolni, hogy sok mindenben utolértük őket. Ők meg voltak győződve, hogy a keletiek nem lehetnek fejlettebbek, mint az ő leglepukkantabb déli régióik…
2000-ben mondjuk elég volt azzal szemléltetni, hogyha kipattintja a Nokia teló hátlapját, ott a made in Hungary felirat, ezerszer beszédesebb volt minden magyarázkodásnál.
Ami meg a 80-as éveket illeti, 87 körül elsők között volt videónk otthon, és nem nagyon volt senkinek a környezetben (csak azoknak volt előbb, akik nyugaton dolgozhattak, és onnan hoztak kint vásároltat). A Color Star TV-k viszont eléggé hírhedtek voltak.
Aszzem Valamikor 89ben nyitották meg a határt és vicces módon a többség mind TV-t és mélyhűtőket hozott be. Aztán 1-2 éven belül megjelentek a hazai (nem ún. dollár-) boltokban is a nyugati TV-k (az ITT Nokia akkor került be a köztüdatba).
Az első (ami most is megvan és működik) gyári, eredeti cd lemezem 1991-es MHV Menyhárt, Homonyik, Vikidál In the USA című albuma. Akkor lett véve lejátszó is a valutás áruházban. 87-ben volt Videoton színes tv-nk. Az édesapáméknak az 50-es évek végén már tv-jük volt. Orion AT501. Szóval nem voltunk olyan nagyon elmaradva itthon sem. Persze nem ez volt az általános.
A mai napig van olyan, hogy vennék valamit német, vagy osztrák apróhirdetési oldalról, de a tulaj nem postáz Magyarországra. Mondom, kifizetek mindent, átutalással, ELŐRE! De nem. De Svájcba minden további nélkül.
Ezt nem értem hogy jön ide.
Szerinted a belgákkal nem fordul elő ez még a legnagyobb amazonnal is?
Az autóról annyit hogy kb 1 hónapja volt hozzá szerencsém élőben az egyik Audi szalonban tesztautóként kipróbálni . Képek alapján nekem nem tetszik nem adja vissza a valódi formát viszont élőben eléggé pofás darab …előszériás volt szóval az elsőkk gyártásból származott viszont minőségben nem volt kifogásolható szemben egy előszériás Vw-el . Szerintem nem lesz gond az eladásokkal annak ellenére ,hogy a Q3 valójában egy Vw Tiguan milliókkal drágábban …
“nem mellesleg magyar termék, hiszen Győrben készül.”
Jajj ezt ne már. Én is olvastam, hogy a Volkswagen egyik lobbiszervezete komolyan ki akar osztani egy ilyen “Év Magyar Autója” díjat (nyilván ez a kocsi kapná, nem meglepetés), de ebbe a járgányba legfeljebb biorobot szinten van szerepe bármilyen magyarnak. Pont annyira magyar, mint az a legutóbbi akciófilm, amihez Budapesten vettek fel jeleneteket.
Ez így igaz azonkívül hogy Győrben szerelik össze semmi más nincs benne ami magyar lenne csak hát mivel ” Magyarország jobban teljesít … ” kell a propaganda . Fülkeforradalmárok pedig amúgy is elhisznek mindent …
Véleményem szerint ahhoz hogy Magyar termék legyen minimum a teljes fejlesztést itt kellett volna elvégezni Magyar szakemberekkel és nem csak az olcsó munkaerő miatt a gyártást … De ameddig egy Kínai terméket megveszel csomagolás nélkül és ha itt csomagolod M.o.n nyugodtan kaphat 599-es vonalkódot ” 599 jelöli a Magyar termékeket ” addig ezt is hívhatják így ” sajnos” .
Biorobot, így gondkodik egy panelproli.
Nem feltétlen panelproli , de nézzük már meg mégis mi Magyar benne a munkaerőn kívűl? Persze még mindig jobb mint az átcsomagot Kínai terméket jó nagy betűkkel réírni hogy Made in Hungary és jó apró betűkkel eldugva kiírni hogy származási hely Kína vagy Vietnám esetleg Banglades …
Először is, nem “csomagolhatsz át” terméket, vannak előírások arra, hogy mi számít magyarnak. Ha idehoznak egy kínai terméket azt nem lehet átcimkézni, hanem le kell igazolni az összetevőket (erre eléggé bonoylult kumulációs szabályok vannak az EU-ban).
Ha egy olyan dolog történik amit írtál, visszaviheted a boltba és és vissza kell fizessék az árát (sőt előre köszönni hogy nem jelented fel hamisított áruért), hacsak nem simán félreértetted, hogy mire vonatkozik a Japán felirat (mondjuk Japánban tervezték).
Az EU-n belül a tagállamok egyediileg állaapítják meg hogy mi minősül náluk gyártottnak, nyilván ha akarsz sok gyárat (meg adófizető céget), akkor nagyvonalúbb vagy. Ha úgy gondolod hogy a neved többet ér, akkor meg szigorúbb leszel. Szokás szerint az EU elg tág teret ad, aztán csodálkozol hogy a saját országod mit művel esetleg, lásd hülye angolok most.
Amúgy azért a németek nyilván nem fognak dicsekedni a magyar gyártással, de aki emlékszik rá a magyar árus poénokra a 80-as évekből az nem is fog hamis ábrándokat kergetni.
Esetleg mégis kellemesen meglepődik hogy az Audi, BMW Nokia stb révén a felszínen is látszik hogy náunk nem csak pálinka meg kolbász terem…
Hívhatjuk őket statisztáknak, jómunkásembernek, operátornak vagy éppen mi a divat – de az biztos, hogy a magasan képzett, gyártáshoz elengedhetetlen munkaerőnek nem kell egy hetes sztrájkot tartani ahhoz, hogy annyival többet keressen, mint amennyibe a hamutartó extra kerül a Q3-on.
Azért az autóiparban mindenki tisztában van vele, hogy a prémium modelleken elég mocsok nagy haszonkulcs van (a designer-SUV-okon meg pláne), szóval ha a Q3-at összeszerelő magyarok nem biorobotok, akkor csak arra tudok gondolni, hogy irgalmas szamaritánusok, akik puszta önzetlenségből ugyanannyiért hajlandóak dolgozni ezen a típuson, mint a fele-harmad ennyibe kerülő Vitarán.
Vagy valójában a magyar emberek munkája annyira jelentéktelen az autó értékéhez viszonyítva, hogy nem is kimutatható annak az árában.
Én vettem már a Media Marktban olyan fényképezőt aminek a dobozára az volt ráírva Made in Japan ” csak azért vettem meg mert a többire Kína volt írva” és mikor otthon kibontotram a fényképezőre Made in Kína vot ráírva…Szóval vettem egy Panasonic parírdobozt ami Japánban készült és vettem bele egy Kínában készült Panasonic gépet… Persze az Audinál más a helyzet elvégre ők nem titkoják, hogy M.o.n készül a termék csak érdekesség gyanánt írtam le.
Minden nap látok ilyet a nagy Motorgyárunkban és fáj a szívem, ráadásul sok köze van hozzám de sajnos elérhetetlen. Lehet még kb 250 évig nyomom a 3 műszakot lesz nekem is ilyen??!! 🙂