A Dacia az áremelkedések ellenére is évről évre egyre több autót ad el, immáron Nyugat-Európában is kezdik utolérni a drágább autómárkákat számok terén. Ha azt nézzük, hogy mely nagyobb márkák tudtak a leginkább növekedni a tavalyi eredményeikhez képest, akkor a Dacia több EU-s országban is első lett. Minden modell magasan szerepel a magánszemélyek körében a kategóriájának eladási adatait figyelembe véve, ez pedig ismét jól bizonyítja, hogy sokaknak nem a felesleges fényűzés kell, csak egyszerű és megbízható autókat szeretnének vásárolni a lehető legjobb áron. Érdemes azonban modellekre bontva is megnézni, hogy pontosan mi a Dacia oka az ünneplésre.
A Sandero modellből például 270 ezer autót adtak el világszerte, ebbe azonban az egyes piacokon még mindig gyártott, második generációs modellek is beleszámítanak. Európában a Sandero már 2017 óta a legnépszerűbb a magánvásárlók körében, ráadásul az összes eladást tekintve is a második helyre számíthat a kontinensen 2023-ban, ezzel maga mögé utasítva többek között a Volkswagen T-Roc és Golf, a Peugeot 208, illetve a Renault Clio modelleket is.
Dusterből 201 ezer autót sikerült értékesítenie a Daciának 2023-ban. Európai eladások terén ezzel az adattal a népes és népszerű SUV kategória dobogójának harmadik fokára került a magánvásárlók körében. A spektrum másik vége a Dusterhez képest a gyártó villanyautója, a Spring. Az aprócska Dacia 62 ezer eladott példánnyal büszkélkedhet globálisan a tavalyi évben, a magánvásárlók körében pedig a harmadik legnépszerűbb autó volt tavaly a Dacia adatsora szerint.
Joggerből 94 ezret adtak el 2023-ban világszerte. A hétüléses családi autó a méretosztályában, avagy a C-szegmensben a 3. legnépszerűbb modell volt tavaly a magánvásárlók körében. Ha pedig a méretkategória SUV modelljeit külön számítjuk, akkor rögtön az első helyre ugrik a Jogger a magánvásárlói ranglistában. Érdekesség továbbá, hogy a Joggerből öntöltő hibrid változat is elérhető egyes piacokon, ami a teljes Jogger eladások 25 százalékát tette ki.
Hiába tehát az egykori belépőmodellekhez képest borsosnak ható ár, a Dacia eladások évek óta növekvő pályán állnak, és nem úgy tűnik, mintha ennek a növekedésnek mostanában vége lenne. Még akkor sem, ha az új Duster is jelentőset lép árban az elődhöz képest, a Logan pedig, mint olcsó, de ötszemélyes,
"autóformájú" családi autó már szinte csak a Balkán országainak konfigurátoraiban érhető el. Az idők változnak, így a vásárlói igények is, a Dacia pedig csak ehhez alkalmazkodik, a számok alapján nem is rosszul.
A kisember számára olcsó mobilitási alternatívákat kínáló gyártóknak ezúton is hosszú sikeres fennállást kívánok, beleértve a Ladát, a Protont, a Marutit, a Daihatsut és társaikat is. Hajrá!