A PSA, Opel és Fiat érdekeltségekből létrehozott 14 márkás óriáscég, a Stellantis saját rövid távú érdekeivel is szembemenne, hogy csökkentse a tevékenységéből fakadó szén-dioxid-terhelést. Legalábbis ez derült ki Alison Jones nyilatkozatából, aki a Stellantis körforgásos gazdálkodásért felelős alelnöke.
Jones szerint a cél az lenne, hogy Európában a cég által eladott autók jelenlegi, 12 éves élettartamát legalább 15 évre növeljék, a kevesebb lecserélt autó ugyanis a gyártáskor kibocsátott szén-dioxid mennyiségének jelentős csökkenését hozhatná. Az alelnök szerint ez ugyan az európai eladások csökkenésével is jár majd, viszont ezt a világ más részein szeretnék ellensúlyozni, az ottani eladások fokozásával.
A terv egy érdekes eleme, hogy a gyártó a roncsautókból kinyert, bontott alkatrészeket is felhasználná az autók élettartamának fokozása érdekében, illetve az újabb autók tervezésénél már eleve a hosszabb élettartamot céloznák meg.
A Stellantis elképzeléséhez hasonlót egyébként más gyártóktól is látni. Ilyen például a másik nagy francia gyártó, a Renault autófelújítási programja: Franciaországban egy teljes üzem foglalkozik használt járművek gyári felújításával. Nem lenne meglepő, ha a Stellantis is hasonló programot indítana.