Igazi sleeper ez az egyes Golf, nem süt róla a 400 lóerő, a diffi részlegesen önzáró
A kékeszöld Golf sosem számított gyengének, ugyanis GTI-ként gurult le a szalagról, az új motorral viszont egészen más dimenzióban mozog a kompakt. Első ránézésre gyári kivitelűnek tűnik a Volkswagen, némi sportosságról a BBS felnik és a GTI feliratok árulkodnak, bár ezek a kiegészítők simán felpattinthatók egy dízelre is. A szemfülesek azonban láthatnak egy apró utalást, a tulajdonos GTI R névre keresztelte át az autóját.
Aktív aerodinamikai elemet is találni a Golfon, nagyobb tempónál a tükrök maguktól behajlanak
Az 1,8 literes 112 lóerős gyári motor helyét a hatos Golfból származó kétliteres TSi vette át kereken 400 lóerővel. A Golf tömege valamelyest nőtt, de még így is csak 932 kiló, egy lóerő csupán 2,33 kilót mozgat. A közel négyszeres teljesítmény hozománya, hogy az első két fokozat nem igazán használható, nagyobb gázra azonnal elpörögnek a kerekek. A kormányon jelentős a hajtási befolyás, itt nem lehet egy kézzel manőverezni, folyamatosan korrigálnia kell a sofőrnek. A dinamika viszont nem kérdés, a pillekönnyű karosszériát csak úgy repíti a turbómotor, a videóban 80-ról 140-re négy másodperc alatt ugrik, a 200-at is erőlködés nélkül viszi, a sofőr egészen 239 km/h-ig kergeti a Volkswagent. A mérnökök nem számoltak ilyen tempóval, ezért a tükrök behajlanak az ablaktörlők pedig lebegnek kétszáz felett, de a géptető rögzítését sem ilyen igénybevételre tervezték.