Kit érdekel néhány forint?

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


Nem csak új autóból, üzemanyagból is több fogy, mint egy évvel korábban – írtuk nemrég a Magyar Ásványolaj Szövetség jelentésére alapozva. És természetesen rendre beszámolunk az árváltozásokról, hetente akár többször is, hiszen a MOL egy jó ideje már egy hét alatt két alkalommal is módosíthatja és gyakorta módosítja is a benzin és a gázolaj árát. De vajon hol, mikor és mennyiért szokásunk üzemanyagot vételezni? Tankolási szokásainkról végeztünk egy kis felmérést, s a nagyobb olajtársaságokat is megkerestük néhány kérdéssel.
Hirdetés
Mérséklődött a volatilitás
A minikutatás módszertana a sebesség-megválasztásról szóló cikkéhez hasonló volt: kérdeztünk házon belül, ismeretségi körben, s az Autónavigátor.hu Facebook-táborának tankolási szokásaira is kíváncsiak voltunk. Plusz e-mailes megkereséssel kopogtattunk a jelentősebb olajtársaságoknál, méghozzá így:
  1. Milyen trendek figyelhetők meg Magyarországon, az elmúlt időszakban (például tavaly, s ha lehet tudni, az idei első 3 hónapban) több vagy kevesebb üzemanyag fogyott-e a töltőállomásaikon?
  2. Mi az üzemanyagfajták megoszlása?
  3. Változtak-e a tankolási szokások azóta, hogy hetente akár kétszer is módosulhatnak az árak?
  4. Látszik-e hatása a heti 1-2 módosításról szóló bejelentésnek? (Többen tankolnak-e a drágulás előtt, várnak-e az emberek, ha árcsökkentésről jön hír?)
  5. Jellemzően mekkora összegért/hány liter üzemanyagot tankolnak a kútjaikon?
  6. Milyen a tankolási megoszlás az autópályán/országúton/lakott területen található kutak között?
  7. Évszakos megoszlásról lehet tudni? (Többen tankolnak-e pl. nyáron, mint télen?)
  8. Hónapon belüli megoszlásról lehet tudni? (Fizetés környékén pl. többen tankolnak-e, mint hó végén.)


Nyilván sejthető volt, hogy üzleti titokra hivatkozva nem mindenki és nem mindenre fog válaszolni, és hát így is lett. Érdemben egyedül a MOL reagált. Az Agiptól, pontosabban az Enitől azt mondták/írták köszönve a megkeresést, hogy ilyen témájú kérdések esetén a vezérigazgató jogosult referálni, így tisztelettel legyünk szívesek angol vagy olasz nyelven megismételni a kérdéseket, s úgy továbbítják. A Shell PR-ügynöksége meg némi levélváltást követően azt a tájékoztatást adta, hogy sajnos a kért adatok bizalmas üzleti információk, amelyeket nem áll módjukban megosztani. S mit tudtunk meg a MOL-tól?
Hogy a hazai piacnak mintegy háromnegyedét képviselő Magyar Ásványolaj Szövetség által közölt adatokat jó kiindulási adatnak tartják, miszerint 2013-ban éves összehasonlításban 2%-ot nőtt az üzemanyagpiac. És az idei év eleje is emelkedést mutat a fogyasztásban. A prémium termékek iránti kereslet jobban nő a „hagyományos” üzemanyagokéhoz képest; valamint azt tapasztalják, hogy a gázolaj felhasználása jelentősebb a motorbenzineknél, amelyet alapvetően a lakossági fogyasztók használnak. Illetve azáltal, hogy heti több alkalommal is változhat a nagykereskedelmi ár, az árváltozások mértéke csökkent. Például már nem találkoznak az autósok 10 forintos „ugrással”, és az árváltozás előtti vagy utáni tankolásból adódó fogyasztási ingadozás (volatilitás) is mérséklődött. (Alap, hogy ez lehetett a cél a heti egyről heti kettőre emeléssel, hogy a többség ne foglalkozzon az egy-két forintokkal. De szorozzuk csak meg az egy-két forintokat egy-két millióval, tíz- és százmilliókkal…)

A tankolások mértékét és a megoszlást firtató kérdésekre ez a válasz jött: „Fogyasztóink egyik lehetséges csoportosítása az, hogy használ-e MOL flottakártyát, vagy készpénzes tranzakciót hajt végre. A flottakártyások (pl.: fuvarozók, vevőcsoportok, cégek stb. ) többnyire gázolajos autóparkkal rendelkeznek, ezért egy tranzakció a gázolaj esetében magasabb értéket és mennyiséget tartalmaz. A magánszemélyek nagyobb része benzines autót használ, ebben a körben az átlagos tranzakció mértéke kisebb. Másik lehetséges csoportosítás a töltőállomás helye: autópályán többnyire a fuvarozók nagyobb mennyiségei a meghatározóak, míg városon belül a magánszemélyek alacsonyabb mennyisége és több tranzakciója. Az éves eloszlást tekintve az időjárási körülményeknek vagyunk kitéve inkább, nem az évszaknak (pl. az elmúlt években volt márciusi havazás, de tavaszias karácsony is), de a nyári szabadságok, utazások látszódnak a forgalmunkban.”
Többször tele, 1-2 forint nem a világ
Alap, hogy ez lehetett a cél a heti egy árváltoztatásról heti kettőre emeléssel, hogy a többség ne foglalkozzon az egy-két forintokkal – jegyeztük meg fentebb, s erre rímelő válaszok érkeztek házon belül, az ismerősi körben is. A céges munkatársak és barátok ezt a vonatkozó és kiegészítő kérdéseket is tartalmazó csokrot kapták:
  1. 1-10-es skálán szerinted mennyire drága az üzemanyag?
  2. Teletankolsz?
  3. Ha nem, általában mennyiért tankolsz? (literben vagy forintban)
  4. Figyelembe veszed az árváltozásokról szóló híreket? Vársz, ha olcsóbb lesz, sietve tankolsz-e, ha drágul?
  5. Általában hol tankolsz? Van „kedvenc” kutad? Ha van, mert olcsó? Vagy esetleg, mert tudod, hogy nem vernek át?
  6. Szoktál autópályás kúton tankolni?
  7. Szerinted itthon ugyanolyan az üzemanyag minősége, mint tőlünk nyugatabbra?
  8. Vertek már át benzinkúton?
  9. Vettél/veszel pályamatricát (éves, havi, 10 napos)

A megkérdezettek az üzemanyagok magyarországi árát átlagosan 10/8-asnak ítélték. Szélsőségként 5-ös és 12-es osztályzat emelhető ki… És a többség általában teletölt. A válaszadóknak úgy a harmada nem tesz így, ők jobbára 5-10 ezer forintért tankolnak. Hogy figyelembe veszik-e az árváltozásokról szóló híreket? Várnak-e, ha olcsóbbodik, sietve tankolnak-e, ha drágul? A válaszadók háromnegyede nemmel felelt. Konkrét igent alig néhányan írtak, konkrét nemet sokkal többen. Volt, aki indokolt is: „Amikor tankolok, akkor nézem az adott kutakat, hogy merre mennyi.” Vagy: „Régen igen, ma már nem állok sorba azért, mert holnap 2 forinttal drágább a benzin.” Vagy: „Nem, az az 1-2 forint baromira nem számít 50 liter esetén… Nem is értem, minek hisztiznek, hogy már megint drágult az üzemanyag 2 forinttal…” Vagy: „Nem, fele tankkal nem rohangálok tankolni…” Vagy: „Figyelem, de nem változtatom emiatt a tankolás időpontját.”

Mindez arra utal sajnos, hogy „remek” döntés volt heti kétszeri árváltoztatás és –kommunikálás mellett dönteni, egészen biztos, hogy összességében egy halom pluszpénzt hagyunk az olajtársaságoknál azzal, hogy legyintünk az alkalmankénti 1-2-3 forintos emelésekre. És lélektanilag az is fontos, hogy tudjuk, régebben ennél is drágább, középáron literenként kb. 450, a drágább kutakon akár 500 forintos is volt az üzemanyag… Hát kedvenc kút van-e? Erre a kérdésre a többség konkrét társaságokat jelölt meg, továbbá azt, hogy egy-egy „közeli és olcsó” töltőállomás a favorit. Amiben nagyon egyértelmű a helyzet, az az autópályán tankolás: a válaszadók jó 90 százaléka passzolja ezeket a drága kutakat. A „csak, ha muszáj” bizonyult a messze legnépszerűbb magyarázatnak. Az üzemanyag minőségét érintő feltevésre már nagyobb szórás volt: sokan a „nem tudom” válasszal éltek, mások így válaszoltak: „Ha Ausztriában teletankolunk, sokkal, de sokkal tovább tart, mint egy itthoni kúton vett benzin!” Vagy: „Itthon biztosan rosszabb.” Vagy: „Remélem, hogy nincs különbség.” Pesszimista nemzet vagyunk… És a megkérdezettek felét már próbálták átverni, ez azért komoly. Vizes üzemanyaggal, a visszajáró elcsalásával, stb. Végül a „matricáról”: páran évessel járnak zömében céges háttérrel, páran néha 10 naposat, néha havit vesznek, páran kerülik a díjköteles útszakaszokat. Itthon. Külföldön inkább maradnak pályán, ha fizetős is. Elgondolkodtató.
A facebookosok kicsit árérzékenyebbek
Miként a sebességes cikk esetében is, az Autónavigátor.hu Facebook-táborát ezúttal szintén megszondáztattuk, és köszönjük a segítséget a több mint 1200 válaszadónak! Tízből kilencen férfiak töltötték ki kérdőívünket, tízből kilencen 18-49 év közöttiek 68 százalékban benzines, 29 százalékban dízelautót hajtva. A „maradék” javarészt LPG-vel takarékoskodik, míg volt, aki étolajat írt… Ímhol az eredmény:
Ön mennyiért szokott tankolni?
5000 Ft alatt 18,56%
5000 Ft értékben 21,82%
10 000 Ft értékben 17,42%
Tele 41,91%
Ön tankol autópályán?
Igen 9,19%
Nem 90,53%
Ön figyel az üzemanyag-árváltozásokra?
Mindig 32,92%
Néha 49,95%
Nem 16,84%

Tehát tízből négyen teletankolnak, kerekítve ketten 5000 forint alatt, ketten 5000-ért, ketten 10 000-ért vásárolnak üzemanyagot. Autópályán tízből kilencen nem tankolnak. Az árváltozásokra tízből hárman mindig, öten néha figyelnek. Zárásképp engedjék meg, hogy a legutóbbi árváltozásról, khm, a benzin és a gázolaj literenkénti 3-3 forintos drágulásáról szóló hír utolsó bekezdését citáljuk:

Tankoláskor természetesen most is sokkal fontosabb az idő megválasztásánál a megfelelő töltőállomás kiválasztása, az egyes helyek között ugyanis nem ritka a literenkénti 30-40 forintos eltérés sem. Autópályák és kisebb falvak kútjai helyett a nagyvárosok, illetve bevásárlóközpontok töltőállomásait választva egy teletank esetén akár ezer forintos nagyságrendű összeg is megtakarítható lehet.


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

57 thoughts on “Kit érdekel néhány forint?

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Egy dolog zavart csupán, az IMF hitel. Erről valahogy nem beszélt senki, bár ezzel együtt is simán győztesnek tartom őket és példaértékűnek amit műveltek. És persze az államadósság amire megint nem térnek ki, de így már érthető, hogy miért nem. A régit nem fizetik, nem is tudnák, cserébe kapnak egy új hitelt és így mindenki nyugodt maradt, szabadság is van meg lánc is… Egy biztos, hogy jobban élnek mint 2008 előtt és ezt Európában senki más nem mondhatja el.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Köszi, kiváló videó mind a kettő. Megtaláltam a folytatását: http://youtu.be/raQj1JPLVeQ Bár alátámasztja a korábbi hsz.-eimet, mégis egyik szemem sír a másik nevet, mert de szép lett volna, ha…A körülményekhez képest igen szerencsés „kis” ország (a videóban 17:40-től), irigylésre méltó.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Csak ha megígéred, hogy mindkét videót végig megnézed és megpróbálod értelmezni:D
    http://mr-moto-velorex.blogspot.hu/2012/05/mi-is-tortent-izlandon.html
    Amúgy eddig azt se tudtam ki ez, de érdekes módon hasonlókat mond mint akire én hivatkoztam, sőt az alapsztori, a mindenki által ismert csőd is benne van. Bár nem az országé, hanem a bankoké, csak ezt már nem szokták hirdetni. A lényeg úgyis az, hogy mi lett és ehhez a videóhoz még adj hozzá két évet:)

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Bármilyen cikket linkelhetsz. Korábban már linkeltem, amit találtam, de megismétlem csak most csak neked 🙂
    „Ezek után a válság hatására elszabadult a korona árfolyama (a dollár árfolyama 60-ról 145-re ugrott), s a mai napig nagy az infláció. Kétszeresére kellett növelni az adókat. A nyugdíjrendszer deficites, az életszínvonal még mindig alacsonyabb, mint 2007-ben volt…És ne felejtsük el, hogy bár az izlandi államadósságot – úgy tűnik – sikerül csökkenő pályára állítani, a privát szektor adóssága még mindig hatalmas (ez például nem igaz a görögökre). ”

    Mondom semmiben sem összehasonlítható a helyzetük a miénkkel. Izland csődbement, amiért hatalmas árat fizettek:

    „2003-ban Izland adóssága a GNP-jének (Gross National Product – Nemzeti össztermék) 200-szorosa volt, míg 2007-re 900-szorosára nőtt…”

    Ezt már az Izlandi „forradalom” egyik támogatója (Ýmir Björgvin Arthúrsson) mondja, a forradalom utáni időszakról:
    „…A háztartások talán 45-50%-a gyakorlatilag csődbe ment és senki nem tett még semmit. Nincsen semmiféle terv a megmentésükre. Szóval ami történt, az egyfajta nagy psszt… és… nyilván az emberek most nem férnek hozzá semmiféle pénzhez. Korábban túl nagy hozzáférésük volt a pénzhez és elpazarolták….Kevésbé szól már az élet a Range Roverek-ről, a nagy terepjárókról és a drága házakról, hanem inkább a természetről, ami úgy gondolom, hogy nagyon helyes.”

    Magyarul a lakosság fele nincstelen lett, a maradéknak pedig harmadannyit érnek a megtakarításai (vagy háromszorosára emelkedtek az árak ez már nézőpont kérdése). Ami maradt nekik azok a természeti kincseik -mondjuk ez amúgy is megvolt nekik-, így már -pénz és vesztenivaló nélkül- nyugodtan lóbálhatják a lábukat a kellemes meleg tavacskáikban.

    Nos én ennyit találtam, szólj ha találsz valami mást és megtisztelnél, ha nem tartanád neg magadnak, hanem megosztanád velem. 🙂

    Izlandnál már csak Jamaikában jobb a helyzet, kék tenger, napsütés, fehér homok, szívják a dzsangát és szarnak mindenre. 🙂

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Csak puszta kíváncsiságból, mi lenne megalapozottan igazolt? És mitől jártak jártak rosszabbul mint mások ha egyszer semmit nem találsz róla? Görökökre gondolom van találat, az állandó megszorításokkal, nyugdíj felezésekkel, munkanélküliség drasztikus növekedésével és IMF segélyekkel amit még 4 generáció fizetni fog minimum. Találtál ilyet Izlandról? Hoppácska! 😀
    Nekem elég hiteles amit onnan hallok, de amúgy elég sok helyen le is írták még magyarul is. Te meg azt hiszel amit csak akarsz…

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Idefigyelj cuncimókus olyan faluban lakok, hogy ha a helyi boltban vásárolok meg mindent akor még a taxizás is kifizetődőbb attól
    A munkahelyemre 04:00-ra ugyan modd már meg melyik busz visz ki?
    A bölcsödéből-ovodából rég kirakják a gyereket mire tömegközlekedéssel oda érek, távolsági és helyi járatos busszal (mert gyalog még estére sem érnék oda)

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Senki sem mondta, hogy Pakisztán lett Izlandból, csak annyit, hogy rosszabbul jártak mint mások. Nem keresek én rajtad fogást, csak kértem egy „az ismerősöm mondta” helyett egy hitelesebb forrást arra amit mondasz, én kerestem de nem találtam olyan cikket ami megalpozottan igazolná, hogy milyen jól jártak. A minősítés, „lehülyézés”, pedig egy elég kétségbeesett eszköz, ami éppen a használóját minősíti.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Igen, ez lehet. Azóta is özönlenek a menekültek onnan. Ja, nem. Még a vendégmunkások is ott maradtak a családjukkal együtt mert annyira szar lett minden mióta nem dédelgeti őket az IMF és Angol befektetők. Annyiszor kértél már linket, hogy találhattál is volna ha érdekelne és keresgélsz. De nem, csak a fogást keresed rajtam megspékelve idegen szavakkal, hogy ne nézzelek olyan hülyének mint elsőre. Pedig de!

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nem kértem, hogy válassz ki bármit is helyettem.

    „nem reklámozzák ezt sehol a világon mert „rossz” példát mutat”

    Azt kértem mutass egy hírt amely alátámasztja a véleményedet, tényleg kiváncsi lennék akár arra is, hogy ők mit írnak magukról, mert gondolom ők már csak leírják maguknak az általuk gondolt igazságot, vagy ez a bizonyos megoldás olyan titkos, hogy még maguknak sem vallják be vagy esetleg irigylik a többiektől? :))

    „gondolatok megfogalmazása helyett” gondolatok megfogalmazására egy konkrét dologról (Izland) csak a tények tudatában van mód, amivel Te sem rendelkezel -vagy valamiért nagyon titkolod-, azok nélkül álmodozásnak hívják. 🙂

    Egyébként elhiszem, hogy ők nem akarják bevallani még maguknak sem, hogy a valóságban sokkal rosszabbul jártak mint a Görögök vagy bárki más. A kudarc elismerése ilyen un. békés forradalmak után sohasem egyszerű, általában marad az önámítás, szaknyelven: kognitív disszonancia.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nem is fogok, kering ezer baromság a neten, nem kell, hogy én válasszam ki melyiket kell neked elhinni. Mint mondtam abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy él kint ismerősöm és így első kézből kaphatok infót arról amit ott a „kis ember” tud. De még ezek sem feltétlen igazak, talán több köze van hozzá mint annak a sok baromságnak amiket te írtál az államadósságukról. Ami tényleg van csak nem ismerik el és így nem is fizetik. Helyette államosították a bankokat és feltőkésítették saját maguknak. Elkergették a kormányt, és aki nem menekült el a felelősök közül azt lecsukták, mindezt elég sok tüntetéssel fűszerezve. Hívhatjuk akár békés forradalomnak is, talán ezért nem reklámozzák ezt sehol a világon mert „rossz” példát mutat. A többesszámot meg veheted nyugodtan célzásnak, egynek tartalak a sok közül aki gondolatok megfogalmazása helyett kigúglizza és elhiszi.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Üzem-meleg/hideg ??? Mi köze a fogyasztáshoz? A motor pár perc alatt eléri az üzemi hőfokot /ha jó a termosztát !!/ ez nem beható tényező. Valóban itt H-ban „kilopják” /azaz kispórolják/ nem úgy mint külföldön.
    Még a szerb benzinnel is Pontiac-om 100 kmh átlagsebességnél 6,8 lit /100 km-n addig itt 8 liter fogyaszt !!
    Sőt még /valóban/ benzinkút függő is. Nemrég Szentlőrincen /Pécs-Szgetvár között/ tankoltam 5000,-ért gázolajat Renault Espace 2.2 Dt-be és Kaposvártól visszafelé már leáltt /az pedig kb. 70 -80 km út volt/ !!
    Ismerősöknél érdeklődve azoknak is a véleménye hogy az átfolyásmérőjük csal vagy az üa. minősége a rossz.
    Szóval a világ legdrágább és legrosszab üzemanyag itt H-ban van !!

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    „3. Spórolni akkor tudnél igazán ha nem mozdulnék ki itthonról sehová, se dolgozni, se oviba, se bölcsibe, se boltba, se rokonokhoz, se üzemanyagkútra… ”
    Sajnos sokan azt hiszik, hogy a lakásból kimozdulni csak autóval lehet. Én már oda jutottam, hogy városon belül ki sem hozom az autót, hacsak nem valami nehezet kell cipelni, vagy épp az időjárás nem indokolja. Nem csak a spórolás miatt, hanem ezzel is beiktatok valamennyi mozgást az életembe, és időben sem bukok sokat. Ráadásul az autónak sem tesz jót a sok rövidtávú út.
    Ez attól is függ, hogy az ember hol lakik, de egy vidéki, kisebb városban többnyire felesleges kihozni az autót. Ha boltba megyek, felkapom a hátizsákot, és legyalogolok. Munkába tavasztól őszig bringával járok, amivel bukok naponta kb. 10-15 percet oda-vissza 12 km-en, mert a forgalomban és a portán való sorakozásnál a kocsiban sok időt elbukok.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Az, hogy hosszú távra használt üzemmeleg motorba tankolva alacsonyabb fogyasztás jön ki, mint átlagos használat mellett, ez igaz. Viszont más eredményt kapok, ha Magyarországon teszem ezt üzemmeleg motornál, és megint mást, ha külföldön, mondjuk Ausztria-Olaszország esetében. Sőt még az utóbbi két ország esetében is különböző a fogyasztás. Nem állítom, hogy ez csak az üzemanyag miatt van, nem kizárható, hogy az út minősége is szerepet játszik ebben, szerintem. Mármint az Olaszországban tankolt üzemanyag esetén az osztráknál is jobb fogyasztási eredmény adódik. Sokszor megbizonyosodtam róla.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    „akármit írhatok” az a baj, hogy nem írtál semmit, csak egy linket kértem egy általad hitelesnek gondolt médiumtól (lehet izlandi is), de erre sem voltál hajlandó, „ismerős ismerőse mondta…” -az ilyesmi nálam semitsem ér. A „nektek”-et nem tudom hova tenni én egyesszám első személyben írtam neked végig vagy problémád van a magyar személyes névmásokkal? Hiradót nem nézek, az én generációm az internetről tájékozódik ezért is linkeltem onnan.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Az osztrák üzemanyag jobb minőségével kapcsolatban jegyezném meg, hogy nekem is az a tapasztalatom, hogy amikor (jellemzően nyaralások során) külföldön tankolok, ugyanakkora mennyiség mindíg nagyobb távolságra elég. Ez igaz a sógóroknál, de a szerbeknél, oláhoknál, bolgároknál is.
    Szerintem nem az a magyarázata, hogy a hazai benzin sz*r, hanem sokkal inkább az, hogy külföldi út során üzemmeleg motorral egyszeri-kétszeri hosszú távot teszünk meg, jellemzően sztrádán, ami egyenletes sebesség mellett igen alacsony fogyasztást eredményez.
    Szerintem a szomszédoknak hasonlóan jó véleménye van a mi benzinünkről, mint nekünk az övékről…

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    1. Hónap végén nehéz arra is figyelni, hogy most kéne tankolni mert emelik az árát amikor már nincs miből
    2. Vannak olyan olcsóbb kutak amelyek üzemanyagából többet fogyaszt az autó (gyakorlati tapasztalat) hiába olcsóbbak ezek az „üzemanyagok” nem tankolok ilyen kutakon mert az hosszú távon többe kerül
    3. Spórolni akkor tudnél igazán ha nem mozdulnék ki itthonról sehová, se dolgozni, se oviba, se bölcsibe, se boltba, se rokonokhoz, se üzemanyagkútra…

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nem fogok. Amúgy biztos nem kolbászból van a kerítés, de közel sem olyan a helyzet mint amiket olvasni lehet róla. Egyrészt ismerősöm van kint, másrészt meg akármit írhatok ha nem hiszed el, nektek semmi nem nagyobb bizonyíték mint minden este megnézni azt a kibaszott hiradót.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    A mérésnek elvileg +-0,5% pontosnak kell lennie, ami 60 liternél max. 3 dl eltérést jelent. Ezt gyakorlatilag nem vennéd észre. A 2-3 l eltérés már nagyon nem fejcsóválás kategória, az már nagyon durva mérési pontatlanság. Konkurens lapon volt egy cikk, ahol az OMH-s figura azt mondta, hogy 99%-ban pontosak a mérések, a pontatlanság pedig általában meghibásodásból adódik.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    ugyan nem hiszem, hogy attól, hogy egy cikk vagy site „underground” attól már igazabb vagy szabadabb is -vagy legalábbis nem igazabb mint a fősodrású média-, de ha linkelnél valamit tőlük, szívesen elolvasnám a „másik oldalt” is 🙂

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nem is akarlak meggyőzni, mindig ez van ha valaki beüt egy témát a gugliba és elolvassa az első pár cikket amit a fősodrású média terjeszt, és ugye nem azok kezében van akik érdekeltek nagyobb gazdasági csoportokban, nem… Beszélj valakivel aki ott van, itt úgyis csak a szar ömlik és boldog hülyéket csinálnak a sorok azokból akik nem akarnak mögé látni:) De ez csak egy eset a sok közül, további jó gazdasági vitát.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    100%-os államadósággal (amiből 1,6 milliárd Euro IMF mentőcsomag) nem tudom, hogy lennének „szabadok mint a madár”. Mi most ugye 80% körül állunk. De ahogy nézem írhatok én neked akármilyen tényt, számokat, eldöntötted, hogy az izlandiaknak jó, legyőzték a világot és a számok mind csak a „kapitalista nyugat, megtévesztő trükkjei”, szóval nem látom értelmét a további győzködésnek…jó dolog lehet álomvilágban élni és _hívőnek_ lenni.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Ez a reklám része, hogy ne akarjon minden nemzet önnálóságot. Beszél ottani emberekkel, szabadok mint a madár és saját bankjaik vannak. Az infláció csak másokhoz mérten mutat értéket, de kurvára nincs rá szükségük, az import cikkek magas ára még mindig jobb mint a visszafizethetetlen államadósság amit egyébként mi is nyögünk:)

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Az Izlandi történethez még:

    „Ezért Hollandia és Anglia, akik a saját forrásaikból kellett kártalanítsák nemzeti betéteseiket, a mai napig úgy tartják, Izland az adósuk. Ezek után a válság hatására elszabadult a korona árfolyama (a dollár árfolyama 60-ról 145-re ugrott), s a mai napig nagy az infláció. Kétszeresére kellett növelni az adókat. A nyugdíjrendszer deficites, az életszínvonal még mindig alacsonyabb, mint 2007-ben volt.”

    Az államadósságuk 2008 óta háromszorosára növekedett (ez nálunk 240! %-ot jelentene) és ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a Hollandok és az Angolok előbb-utóbb nem fogják visszavenni tőlük azt a cirka 3,9 milliárdot, kamatostul?!Az izland vonalatat azt hiszem ezzel el is varrtuk.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Így van, mindenki a saját sikereinek a kovácsa. Ha ismerjük a bennünket körülvevő világot, átlátjuk hogyan működik, akkor tehetünk valamit magunkért. Az is érzékeltet valamit, hogy Izlandon az európai átlagnál képzettebb a lakosság.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nem ismertem az izlandi történetet, de Te is tévedésben vagy, itt utána olvashatsz összefoglalva: [url]http://privatbankar.hu/makro/izland-kiheverte-a-csodot-de-a-receptet-jobb-ha-eltitkolja-244925[/url]. A lényeg, nálunk nincs mód ilyen megoldásra ezerésegy okból.

    „nincs több tartozás” ezt el kell felejteni, nincs ingyen kenyér és nem is lesz se nekünk sem az Izlandiaknak, sem pedig senkinek

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Természetesen 60l +5l, a legszélsőségesebb volt amivel találkoztam, az általános a 2-3 liter. Ez elvileg még tűréshatár közelében van, tehát egy ellenőrzésnél még egy fejcsóválással megússza a kút üzemeltetője.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Természetesen az autó fogyasztás mérője nem egy atom óra, de több mérés tapasztalata, hogy sajna szinte mindenhol átvernek. Azonos körülmények között használom az autómat, és kb mindig 60 liter elfogyasztása után tankolok, és van ahol 65 litert is sikerül ilyenkor rátöltenem, de pl. az auchan kúton plusz-mínusz fél liter a difi. Illetve a híres osztrák benzinnek is valahol a mennyiségben keresném a titkát! Én is tankoltam kint de nem lett jobb a fogyasztásom, mint ha az auchan benzinnel mentem volna.
    5 liter feleslegesen fizetett benzin 2000ft, 8-10ft-l olcsóbb a benzin, így összesen egy tankolásnál 2500Ft, ami már szerintem tétel.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Én ilyet nem tapasztaltam. Ez 7% eltérést jelentene, ami rengeteg. Én mindig a lámpa felvillanásakor tankolok a pisztoly kattanásáig. Kúttól függetlenül 58-60l megy bele, attól függően, hogy milyen hamar érek oda a lámpa felvillanásától számítva. Általában Agip, MOL, OMV, Shell kutakon tankolok, és mindenhol ennyit szokott mutatni.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Anélkül, hogy komolyabban belefolynék ebbe a meddő vitába… Ha a besimulás az egyetlen lehetőségünk, akkor elmondanád mi történt Izlandon a svájci frankkal és az államadóssággal? Nincs akkora porszem sem mint mi, de pár politikus/bankár sokáig lesz rács mögött és lám egy pillanat alatt kiheverték a válságot, nincs több tartozás. Hmm, mélyebbről indultak mint a görögök és most meg lehet nézni hol tart az aki engedelmesen veszi fel a hiteleket, és hol tart az aki rájött mi ez az egész és nem fizet soha többet az IMF-nek:)

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    „Amiket leírtam, helytől függetlenül általános érvényűek.”

    ne viccelj már, komolyan gondolod, hogy ugyanakkora súllyal van jelen a világ térképén Magyarország mint pl. USA, Oroszo. vagy akár Ukrajna? Ahhoz képest, hogy ezt írtad: „…az embernek tisztában kellene lenni saját és tágabb környezete gazdasági-pénzügyi struktúrájával”, Te magad is nagyon el vagy tájolva. Mi egy porszem vagyunk, nincs más lehetőségünk mint besimulni -most éppen kelet felé simulunk ugye-, különben eltaposnak. Egyedül azt választhatjuk meg, hogy kihez simulunk, a kelethez vagy a nyugathoz, ez pedig mindenkinek a saját döntése, hogy melyik világhoz szeretnek tartozni. Az „engedetlenség” nekünk nem opció, mert gyengék és súlytalanok vagyunk a világban. Mindig megdöbbent mekkora arccal megyünk neki a világnak, aztán persze jön a koppanás menetrendszerűen, a legdúrvább aztán ahogy lukas gatyával meggyőzzük magunkat, hogy „nyertünk” és még el is hisszük.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Majd valaki azt fogja mondani, nem pontos az autód műszere. Sebaj, figyelemre méltó a felvetésed. Van 1 literes talpas mérőhengerem, kannába is tankolok, és lemérem. 🙂

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Amiket leírtam, helytől függetlenül általános érvényűek. Lényeg: illene tisztában lenni minden magyar embernek az őt körülvevő világ tényleges felépítettségével, viszonyaival. Amíg ez nincs, addig manipulálható, félrevezethető és a politika játékszere marad. Ebbe más belemagyarázni fölösleges.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    akkor Te most egy amerikai látásmódjával nézed a magyar helyzetet? :DDD Elmodjam, hogy mekkora a különbség a két ország világban elfoglalt helyzetében? 🙂 Egyenlőre csak annyi: ami ott működik az itt nem. Hogy „szakmai” példával éljek: Amerika egy 160-al száguldó kamion, mi megy egy bicikli vagyunk, amivel most próbáljuk lenyomni a többi kamiont, ahelyett, hogy beléjük kapaszkodnánk. Én ehhez a magam részéről sok sikert kívánok, avviszontlátásra… 🙂

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    A legnagyobb probléma, hogy nem kapjuk meg a kutak többségénél a kifizetett mennyiséget!
    Például van olyan benzinkút Budapesten ahol 1 liter helyett 9,3 liter benzint kapok. Jellemzően a nagy cégek magánkézbe kiadott /franchise/ kútjainál van a legnagyobb lenyúlás. Érdemes lenne találomra egy mennyiségi tesztet csinálni, /ezt ajánlom a szerkesztő figyelmébe/.
    Én egy olyan autót tankolok heti rendszerességgel ami méri az elfogyasztott üzemanyag mennyiségét, így figyeltem fel a turpisságra. Jelenleg már csak auchan kutakhoz járok, pedig nem esnek útba, de itt legalább nagyon közel van kiadott mennyiség a kifizetetthez.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    De én Magyarországon élek, az más kérdés, hogy családom minden egyes tagja USA állampolgár, ezért sokat vagyok kinn, és sokat segít a látásmódban. Amit leírtál, az a büntetés az engedetlenségért. ami hosszú távon mégis kifizetődőbb, mint egy lakálystílus.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Az első beírásomban leírtam, hogy miért szidom. Az üzemanyag ár az már csak áttételes következménye annak.
    Egyébként ne kezdjük újra a vitát, mert nem fogjuk meggyőzni egymást. Pár év múlva kiderül kinek volt igaza.
    Én csak remélem, hogy nem nekünk.
    Egyébként téged úgysem érint, hiszen nem is itt élsz.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Az első beírásomban leírtam, hogy miért szidom. Az üzemanyag ár az már csak áttételes következménye annak.
    Egyébként ne kezdjük újra a vitát, mert nem fogjuk meggyőzni egymást. Pár év múlva kiderül kinek volt igaza.
    Én csak remélem, hogy nem nekünk.
    Egyébként téged úgysem érint, hiszen nem is itt élsz.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    A jelenlegi vezetésre szerintem ez nem teljesen igaz. Azért említettem korábban, hogy a „besimuló” politika még a jelenleginél is károsabb lenne az ország egészére. Az üzemanyag árak meg gyakorlatilag kötöttek, ezért kormányokat szidni?…

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Igen én is úgy érzem és tapasztalom, hogy sokan nagyon nem jól látják az ország helyzetét sem gazdaságilag sem külpolitikailag a vezetésről nem is beszélve.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Senkit. Az egy hasonlat volt egy adott gazdasági helyzet jellemzésére. Azért szólalok meg néha ilyen esetekben, mert az embernek tisztában kellene lenni saját és tágabb környezete gazdasági-pénzügyi struktúrájával. Sok megnyilvánulás sajnos egyértelműen elárulja, az emberek legnagyobb része mennyire tájékozatlan e területen, és sajnos nem saját hibájukból…

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Valóban nem vagyok sem közgazdász sem autószerelő, de veled ellentétben szeretek utána olvasni a dolgoknak és hozzáértő emberek véleményét meghallgatni.
    Ebből az jön le amit képviselek.
    Talán neked sem ártana szélesíteni a látókörödet . Talán még nem késtél el vele. 🙂

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Elég a józan ész is, nem kell hozzá tudományosnak lenni. Az előző reagálási módoddal elárultad, fogalmad sincs mit érzékeltetett az az idézet.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Annyira bírom, mikor menőmanó a TSI motorokról, meg a gazdaságról beszél.
    Pedig egyikhez sem ért. :-DDD

    A legnagyobb tragikomédia. Bármelyik orosz klasszikus író leckét vehetne tőle a műfajban!

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Jaj de tudományos! Nem, a fórumokon úgy gondolják, hogy bármit beböföghetnek. Elég, ha a tükörbe nézel!
    Te pl. nem értesz a gazdasági folyamatokhoz sem, mégis éppen erről papolsz!
    :-DDD

    Figyelj, inkább maradj csendben.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Üzemanyag árakról volt szó, ami gazdasági kérdés még egy autós oldalon is. Csak annak demagóg, aki nem képes átlátni, hogy miről is van szó valójában.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    [i]„Ne írd a megszokott betanult szöveget a piaci folyamatokról és egyebekről, mert az adókról, a Forint gyengülésről, a primitív minden ésszerűséget nélkülöző gazdasági döntésekről ez a kretén banda tehet. Ezek pedig keményen hatnak mindenre az üzemanyagok árát is beleértve.”[/i]
    Meeert? Mennyit foglalkoztál közgazdasággal és milyen mélységben? Legutóbb még építőipari kivitelező munkádról beszéltél. Szavaid arra engednek következtetni, hogy az úgymond „besimulás” volna a helyes gazdasági ideológia. Nagy tévedésben van az, aki azt hiszi, ha mindenben az „agresszor” kedvében járunk, akkor majd jobb lesz, mert akkor az agresszor megenyhül, és elismerően megsimogatja a buksinkat. Tévedés, nem lesz jobb!!!
    1990-ben már megint olyan történt, amit a magyar nép nem akart.
    Ahogy 1956-ban nem kértünk a bolsevik diktatúrából, ugyanúgy a magyar nép azt sem akarta, ami 1990 után bekövetkezett, hogy arctalan pénzviszonyokba elrejtett pénzhatalmi diktatúra épüljön ki, ami sokkal álnokabb, sokkal alattomosabb, és velejéig hazug, még a kommunizmusnál is hazugabb, mert egészen mást állít magáról, mint amit csinál…
    Mit remélsz, mit várnál egy más, úgymond „jobban besimuló” kormánytól? Látjuk hova vezetett ez a folyamat 1990-től…
    Idézet egy általam nagyra becsült embertől:[i] „Jelentkeztem az MTA-hoz, hogy írok egy demokrácia elméleti kandidátusi dolgozatot, több mint 100 könyvet összegyűjtöttem hozzá, főleg a Franckfurti Egyetemen, Müncheni Egyetemen, de a Columbia Egyetememen, Princeton – ban, Georgetown egyetemen, stb. Rájöttem hogy ilyen, hogy demokrácia, ilyen csak nagyon korcs változatban van. Azért, mert nincs gazdasági demokrácia! Na az miért nincs? Azért, mert magánpénzrendszer van, amit kamatmechanizmussal működtetnek. Rájöttem, hogy a bajok gyökere a kamat. Ha nem lenne kamat, nem lenne egy ilyen fosztogató pénzrendszer, ha nem lenne fosztogató pénzrendszer, akkor az embereknél maradna a munkájuk eredménye.”[/i]
    Ez a mi világunk nagyon – nagyon tömören, amiben élünk… Mit remélsz, és mit ítélkezel, magyar emberek millióinak irányában?

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    „Többségük amúgy teljesen nyúl…….A fórumon persze Rambo mind!”

    Ez nagyon tetszett. 😀
    Bagoly mondja mi?

    A fórumokon többen úgy gondolják, hogy szélesebb kőrnek írhatják meg a véleményüket. Mégis kinek panaszkodnának személyesen te szerencsétlen?
    Annak a hülye, dilettáns vezérednek nem lehet írni semmit, mert olyan eszetlen birkák veszik körül amilyen te is vagy, így választás híján marad ez a lehetőség.
    Ne írd a megszokott betanult szöveget a piaci folyamatokról és egyebekről, mert az adókról, a Forint gyengülésről, a primitív minden ésszerűséget nélkülöző gazdasági döntésekről ez a kretén banda tehet. Ezek pedig keményen hatnak mindenre az üzemanyagok árát is beleértve.

  • 2017.10.29. at 09:59
    Permalink

    Nézzétek meg a facebook tábor átlagéletkorát. Csodálnám, ha elérné a 20 évet.
    Az áremelkedést csak a netes fórumokon szokás hányással, okádással véleményezni. Akik ezt teszik, azok a saját fos életük összes szorongását, az otthoni pinátlanságot vagy a munkahelyi szopatást vezetik le ilyen helyeken.
    Többségük amúgy teljesen nyúl. Sem az asszonynak nem reklamál a több szexért, sem a főnöknek a több pénzért.
    A fórumon persze Rambo mind! :-DDDD

Vélemény, hozzászólás?