A Toyota új formanyelvéhez igazodik a bZ3C is (Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
A Toyota 2024 tavaszán, a Pekingi Autószalonon mutatta be két új elektromos szabadidő-autóját, a bZ3C-t és a bZ3X-et. A japán autógyártó kínai vegyesvállalati partnereivel fejlesztette ki a modelleket, amelyeket elsőként Kínában fog gyártani a helyi piac számára. A bZ3C fejlesztésében a FAW és a BYD segédkezett a japán vállalatnak. Nemrég új fotók jelentek meg az interneten a kupé crossoverről, amely a tavaly decemberi európai Kenshiki fórumon leleplezett Sport Crossover Concept szériaváltozatának is tekinthető. Jól látható a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztériumtól kiszivárgott képeken, hogy az újdonság sportosabb és kifinomultabb külsővel rendelkezik, mint a bZ család első tagja, a bZ4X. Kijelenthető, hogy a formanyelve inkább a Priuséra emlékeztet a „pörölycápás” LED-es nappali menetfények kialakítása miatt. Jellegzetes részletekből ezen túlmenően sincs hiány, elég csak a hosszan elnyújtott, lapos tetőre, a kettéosztott hátsó légterelőre, az első menetfényekre rímelő LED-es hátsó lámpára, valamint a merész küszöbkialakításra gondolni, amely az autót alacsonyabbnak láttatja a valósnál.
Hátul kettéosztott légterelővel találkozni (Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
Érdekesség, hogy a bZ3C véglegesített formatervéből eltűntek az első sárvédőkön lévő kis fekete betétek, amelyek az áprilisi Pekingi Autószalonon kiállított szériaközeli autón még rajta voltak. Erre a részletfotók adnak magyarázatot, az egyiken ugyanis látható, hogy a kamerák és egyéb érzékelők rejtőznek a kis fekete sárvédő betétekben, amelyek a szélvédő tetejébe integrált, vezetéstámogató rendszerek által használt, lézeres LiDAR érzékelővel és a hátsó szélvédőbe integrált kamerával együtt felárasak lesznek. A részletfotók arra utalnak, hogy a bZ3C a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel is rendelhető lesz, de az még nem ismert, hogy pontosan milyen szintű önvezetésre lesz képes.
Hátul a lámpatesteket a csomagtér-ajtón végigfutó LED-csík köti össze (Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
A drágább felszereltségi szinteken 21 colos felnikkel érkezik az újdonság. Aki azonban megelégszik a szerényebb megjelenéssel, esetleg a komfortosabb rugózást preferálja, az választhat majd kisebb kerekeket is Kínában, minimum 18 colos méretben. Bár most a kiszivárgott képeken nem látható a bZ3C utastere, áprilisban, Pekingben kiderült, hogy a crossover digitális műszeregységgel, nagy központi multimédiás kijelzővel, a lehető legkevesebb fizikai gombot tartalmazó lebegő középkonzollal és programozható hangulatvilágítással rendelkezik.
(Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
A kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztériumtól nem csak fotók, hanem műszaki adatok is kiszivárogtak. Ezek alapján a bZ3C meghajtásáról egy 272 lóerős villanymotor gondoskodik, a végsebességet az akkumulátor védelme érdekében 160 km/órában korlátozza a Toyota. Maga a karosszéria 4,78 méter hosszú, 1,87 méter széles, 1,51 méter magas, a tengelytávja pedig 2,88 méter. 1920 kg az üres tömeg, ami középkategóriás villany-crossoverek között nem számít soknak. A dimenziói alapján az újdonság az e-TNGA platformra épülhet.
(Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
A bZ3C kupé crossover forgalmazása 2025-ben indul Kínában, de a gyártása várhatóan már 2024 negyedik negyedévében elindul a Toyota és a FAW közös üzemében. Az, hogy a bZ3C tanulmány változatát Sport Crossover néven a tavalyi Kensihiki fórumra elhozta a Toyota, arra utal, hogy a típus európai forgalmazására is komoly esély van a közeljövőben.
(Fotó: Ipari és Információs Technológiai Minisztérium)
Forrás: Smarter Media