Kiszivárgott képeken látható először a vadiúj Volvo XC90
Idő előtt meg lehet nézni a svédek legújabb autóját, a második szériás Volvo XC90-est
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre itt van, 12 év után megmutatták a második generációs Volvo XC90-est. Kicsit más, mint a tanulmányok, de nem rossz a formája.
Végre! Hivatalosnak tűnő, de szivárogtatás útján közzétett képeken megnézhetjük az új Volvo XC90-est. Az elmúlt években megjelent tanulmányokhoz képest egy kicsit agresszívabb lett a forma. Nem csúnya, és elegáns is persze - amennyire csak kell. Mivel nem rendes online bemutatóról van szó, ezért adatokat az autóról még nem tudunk, csak a képgalériára és persze a korábban megismert adatokra tudunk támaszkodni, ez is elég beszédes persze.
A formánál és a megjelenésnél is fontosabb a tény, hogy nemsokára tényleg kapható lesz a 12 év után búcsúztatott első XC90 utódja. A sikeres, és mostanában egyre jobb autókat építő Volvo még mindig nincs abban a helyzetben, hogy hibázhasson. Az XC90 nagyon fontos modell, nem csak azért mert ez a kategória számíthat a legtöbb eladásra a tengerentúlon, hanem mert a vele debütáló padlóváz adja a jövő Volvóinak az alapját is. Igaz ez a hajtásláncokra is, új motorok várhatóak, és végre lesz plug-in hybrid változat is, amit igényel a piac.
A most napvilágot látott képek szerint tényleg osztályon felüli beltere lesz az XC90-esnek, legalábbis a csúcsfelszereltségűeknek biztosan. A hagyományosan kényelmes Volvo ülésekből az XC90-be akár hét darab is kerülhet. Még pontosan nem tudni mennyit, de mivel biztosan nőtt elődjéhez képest, remélhetőleg a leghátsó sor két székén is lesz elég lábtér. A beltérben a fém és fa elemek megmunkálása ígérkezik különlegesen jónak és ízlésesnek. A középkonzolt egy hatalmas, tablet-szerű kijelző uralja, ahonnan az autó minden mellékfunkciója vezérelhető lesz.
Biztonság terén - Volvóról beszélünk - az összes újszerű technikát fel fogja vonultatni a 90-es, fel is kell neki. Passzív biztonság légzsákerdővel, a legmodernebb vezetéssegédek és a könnyű, de erős szerkezethez nagy és ultra nagy szilárdságú acélt is komoly mértékben alkalmaznak a vázban. A színes ábrán látszik, hogy a némi túlzással kopóalkatrésznek számító, legalábbis egy kisebb karambol esetén cserélhető váznyúlvány alumínium. A toronymerevítő is könnyűfém, így a könnyű anyaggal javul kissé az autó tömegeloszlása. Jól látszik az az elem, amivel a Volvo jó eredményt ért el az amerikai kis átfedéses torésztesztekén, ahogy az is, hogy a leghátul ülők is kaptak plusz védelmet a ráfutásos balesetek ellen.
Motorfronton a csúcs a hibrid T8 lesz, összesen 400 lóerővel, 80 lóerőnyi villanyos erősítéssel. Miként arról korábban már írtunk, a motorok az új Drive-E családból kerülnek ki, kétliteres négyhengeresek és természetesen keresztben építik be őket. Dízelből lesz sima és ikerturbós is, 190 és 225 lóerővel. Még több részlettel és pontos műszaki adatokkal, ha minden igaz, hamarosan szolgálhatunk.
Nem követem, hanem tudom. Én tudom. Te nem tudod, hogy miről vitatkoztál. Pedig elolvashatod a véleményemet s válaszolhatsz is rá, nem tilos. Már ha tényleg arról szeretnél vitatkozni, bár tudom, téged a téma általában nem szokott zavarni.
:-DDD
Szóval már te sem követed hogy miről akartál írni? 😛
Miről Zöld?
Ugye, hogy tök mindegy mi a téma, a lényeg, hogy leoszthasd a leggyengébb Volvo PR dumák valamelyikét? Miről szeretnél beszélgetni, ha már eddig úgy tetted, hogy lövésed sem volt a témáról?
Na akkor homályosíts fel minket, óh Nagymester!
Tényleg nem értetted a hozzászólásomat. De akkor miért nem kérdezel? Az melyik vitakultúra része, hogy nem is érted, amivel vitába szállsz, de csípőből cáfolod? Ki a fenét érdekel az Infiniti, mikor azt sem tudod, miről vitatkozol?
😀
Nem értem a hozzászólásodat. Ha igazad lenne akkor az Infiniti nem csupán egy pár tucat autót adott volna el a csupa hathengeres kínálatból. Európában mások az igények, nem látom mit értesz “autó” alatt.
És most utalnék pl az alábbi cíikkre: http://www.autonavigator.hu/teszt/mercedes-benz_c_220_bluetec_teszt-12880
Szerintem nem. Autókról beszélgetünk, vagy nem? Autót kell tudni gyártani, nem kijelzőt. Úgy érzed, hogy a Volvo az utóbbiban erősebb? Talán igazad van.
Hollósy Balázs! Egy helyesírás ellenőrzőt rádobhatnál a firkálmányodra. Botrány, amit művelsz.
Üdvözöllek!
Miért nem erről szólt eddig is a Prémumliga?
Amit írsz a csajról azt meg a BMW-k eddig is tudták, képernyő nélkül is. De igazából a pénztárca-gyártók vezeték be ezt a fícsört…
Javítottuk, köszönjük az észrevételt!
Még pár év és a foci VB-t is lehet majd nézni a középkonzolon. Tök jó lesz. Onnan már csak egy lépés, hogy miközben te a TV-t nézed, a kijelzőn beállíthass a csajodnak egy giga orgazmust, hogy ne dumáljon a foci miatt. Szép új jövő! :-DDD
“Jó” ez a helyesírásellenőrző: “A középkonzolt egy hatalmas, tablettaszerű kijelző uralja”. Csak be ne vegye valaki… 🙂
Hát remélem ez még nem a végleges változat, mert elég ronda szegény. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a vonalvezetés nem igazán hozza a Volvo-t. Ezt a moduláris padlólemez dolgot meg nem igazán értem, ha a padlólemez méretei nem rögzitettek, akkor mi van a kasztnival?