Kiszivárgott: 5 csillagosra tört a SEAT Leon ST
Idő előtt tudható, hogy jól törik a SEAT Leon ST
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár az Euro NCAP csak jövő héten hozza nyilvánosságra legfrissebb törésteszt-eredményeit, az már most tudható, hogy a tört autók között lesz a SEAT Leon ST 5-csillagos eredménnyel.
Új törésteszt-eredményeket ígér jövő hét szerdára, azaz szeptember 25-re az Euro NCAP, az viszont már most kiszivárgott, hogy hagyományos ötajtós testvéréhez hasonlóan a kombi SEAT Leon ST is ötcsillagos eredményt kapott. Külön elismerést, azaz Euro NCAP Advanced díjat érdemelt a kompakt modellbe épített városi vészfékező és sávtartó rendszer is. A felnőtt utasok védelme 94%-os eredményével igen példás, gyermekvédelem tekintetében is jól vizsgázott a nagy (alapesetben is 587 literes) csomagterű Leon, ugyanis ott a maximális pontszám 92%-át kapta meg. Gyalogosvédelmi jellemzőiért valószínűleg meg kell várjuk a jövő heti eredményhirdetést.
A hír kiszivárgásának oka, hogy dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatási és fejlesztési alelnöke a Frankfurti Autószalonon vehette át az Euro NCAP Advanced díjakat. A sávtartó asszisztenst és a városi vészfékrendszert egyaránt, mint eredeti, a biztonság területén minőségi áttörést jelentő újításként dicsérték. A SEAT sávtartó asszisztense egy szélvédőbe épített kamerát használ az útjelzések azonosítására, és abban az esetben, ha az autó esetleg elhagyni készülne saját sávját, válaszként korrigáló utasítást ad az elektronikus szervós kormánynak. A rendszert autópályákra és főutakra, 65 km/óra feletti sebességre fejlesztették ki. A SEAT - alapfelszerelésként adott - városi vészfék rendszere egy komolyabb ütközés után automatikusan lefékezi az autót annak érdekében, hogy csökkentse a fennmaradó mozgási energiát, valamint a vészvillogót is bekapcsolja - ahogyan az például egy Golf esetében is megy, így az innováció olyan nagyon nem érthető, de a rendszer azért hasznosnak tekinthető.