Kiszáll a Forma–1-ből a Renault, ha késnek az új motorok
A Renault megfenyegette az FIA-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Forma–1 elhagyásával fenyegetőzik a Renault, amennyiben az FIA a Ferrarinak és a Mercedesnek kedvezve, késve vezeti be az új motorokat.
„Amennyiben a Renault-val beszélek, azt mondják, ha nem lesz 1,6 turbó 2013-tól, akkor kiszállnak a Forma–1-ből.” – mondta Todt. „Ha a Mercedesszel és a Ferrarival beszélek, ők azt kérik, hogy késleltessük a szabály bevezetését egy-két évvel. Nincsenek az új szabály ellen, csak azt kérik, késleltessük.”
A dolog hátterét nem nehéz kitalálni. A jelenlegi Forma–1-es motorok fejlesztését már évekkel ezelőtt befagyasztották, ami azt jelenti, hogy az 1,6 turbók bevezetéséig a jelenlegi erőviszonyok maradnak. Ez pedig jelenleg a következő erősorrendet jelenti: a Mercedes motorja a legerősebb, a Ferrari minimális hátránnyal a második, de egyes vélemények szerint közel a Mercedes szintjén áll, míg a Renault jelentősen le van maradva mindkét gyártó mögött. (A negyedik motorszállítót, a Cosworthot a Renault után sorolják.)
A Renault több alkalommal kérte, engedélyezzék számára, hogy a motorjukat a többi erőforrás szintjére hozzák, de ezt a Mercedes folyamatosan megvétózta. Ezért kizárt, hogy ha szavazásra bocsátják a kérdést, akkor a Renault az új szabály bevezetésének akár egynapos késlekedésébe is belemenjen.
A Mercedes már korábban elzárkózott attól, hogy a Red Bullnak motort szállítson, hiszen akkor az energiaitalos csapat a legjobb karosszériával és a legjobb motorral verhetetlen lenne.
A Ferrari eddig még sohasem szállított motort top csapatnak, és nehéz lenne róluk feltételezni, hogy kisegítenék és erősítenék legfőbb riválisukat, a Red Bullt a saját erőforrásaikkal. Marad tehát a nem túl versenyképes Cosworth a Red Bullnak.
Ez azt jelentené, hogy a Mercedes és a Ferrari, mint motorszállító dönthetné el, hogy melyik csapat lehet sikeres a Forma–1-ben. Ha pedig Jean Todt egészséges helyzetet akar teremteni az F1-ben, akkor meg kell tartania a Renault-t. Vagyis nyugodtan készülhetünk az 1,6 turbókra 2013-tól.