Kisteherautóként is meggyőző a Dacia Duster
Kellemes munkatárs - Dacia Duster Van 1.5 dCi 4x4 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig nem okozott csalódást egyik új Dacia Duster sem, ami nálunk járt. Legutóbb a forgalamzó által teherautóvá átlakított változattal találkoztunk. Vajon tovább növelte a tetszési indexet? Olvass tovább és kiderül!
Viszont a lényeg most hátul van, (hiszen ez egy van).
A Duster átalakítását a forgalmazó végzi, szóval nem egy gyári Dacia teherautóról beszélünk. Az átalakítás teljes költsége 635 000 forint, ami azt jelenti, hogy a hátsó üléseket eltüntetik, így egy hosszú sík rakteret hoznak létre. A műanyag rakodófelület praktikus, könnyen tisztítható és az apró rögzítőgyűrűkről sem feledkeztek meg, amelyek segítségével a rakomány csúszkálása megakadályozható. Persze amúgy sem tudnak az elöl ülők nyakába esni, hiszen a térelválasztó rács megakadályozza ezt.Azonban itt található az autó egyetlen igazán zavaró hibája. Ez a rács bizony mocorog menet közben, sokak számára zavaró zajjal.
A hátsó ajtók ugyanúgy nyithatók, mint a személyautó változaton, apróbb tárgyak tehát oldalról is berakhatók, illetve a hátsó lábtér helyére is be lehet még szuszakolni néhány dolgot, ha nagyon muszáj. A raktér hossza egyébként 1,64 méter és az űrmérete is körülbelül 1,6 köbméter, a Duster van teherbírása pedig 425 kilogramm. Tehát nem szabad annyira megpakolni, mint egy eredetileg is furgonnak fejlesztett haszongépjárművet.Kell ennél több egy rutinos sofőrnek? Persze, a tolatóradar, vagy a kamera is megkönnyíti az életet, de lássuk be, nélkülük is lehet boldogulni.
Az extrafelszereléseket sem lehet hosszan sorolni. A jégfehér fényezés 49 ezer forintos tétel, a pótkerék 30 ezer forint és még 150 ezer „pénz” a LOOK csomag, amely szaténfényű külső tükörborítást, tetősíneket, szaténfényű lökhárítóelemeket ad, a már említett 16 colos könnyűfém keréktárcsákon és a sötétített hátsó ablakokon kívül. A Duster Van ára így lesz végül bruttó 5 913 00 forint, amelynek áfatartalma, ugyebár visszaigényelhető, mivel teherautóként is forgalomba lehet helyezni.Árak
Tesztmodell alapára
5 049 000 Ft (2019.09.30.)
Tesztautó ára
5 913 000 Ft (2019.09.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Teljesítmény:
80 kW (109 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
Végsebesség:
171 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4341 mm
Szélesség:
1804 mm
Magasság:
1682 mm
Saját tömeg:
1205 kg
Össztömeg:
1630 kg
Terhelhetőség:
425 kg
Tengelytáv:
2676 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
1604 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
925-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
780 mm
Raktérnyílás szélessége:
940 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
260 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
80 kW (109 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
171 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
CO2-kibocsátás:
115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)