Kiss Pál Tamás a GP3-ról, egy titkos tesztről és a Jézuskáról
Újévi interjú Kiss Pál Tamással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sűrű programja volt Kiss Pál Tamásnak a téli szünetben: az egyetemi elmaradásait kellett bepótolnia, részt vett egy titkos teszten és gőzerővel dolgozik idei szezonján.
Szerencsére még tart! Túl sok időm nem volt pihenni. Októberben a versenyzés miatt kimaradt két hetem az egyetemen, azt próbáltam még mindig behozni. Egyelőre még nem vizsgáztam, csak pótolgattam.
Mit hozott a Jézuska?
Két autósport évkönyvet, ruhákat, a szokásos ajándékokat. Családi körben ünnepeltünk karácsonykor és szilveszterkor is, nem volt nagy bulizás, sportoló egyébként sem ihat.
Mikor ültél utoljára versenyautóban?
A karácsonyi szünet előtt volt egy tesztem. Egy Formula Renault-csapat hívott meg, félig-meddig titkos tesztre, de nem voltam különösebben lenyűgözve a teljesítményüktől. Őket is kipróbáltuk, autózhattam egyet, úgyhogy volt előnye is.
Ezek szerint még nincs döntés az idei szezonodról.
Ha rajtam múlna, én már döntöttem volna és a GP3-at választottam volna, de még mindig folynak a tárgyalások. Szerettem volna már decemberben eldönteni, hogy hol versenyzem, aláírni a szerződést és tesztelni.
A GP3-ban ilyenkor teszttilalom van, nem?
De igen, begyűjtik az autók komputerét, úgyhogy beindítani sem lehet őket. Viszont a régi csapattársaim, akik decemberben aláírták a szerződésüket a GP3-ba, régi Formula Master autókkal tesztelnek azokon a pályákon, ahol a GP3 versenyei lesznek.
Tehát nem azokkal az autókkal, amikkel versenyezni fognak, akkor mi értelme van a tesztnek?
Nagyon sok! A pályafutásom jelenlegi szakaszában minden egyes kilométer nagyon sokat számít. Akik már évek óta a Formula–1-ben versenyeznek, azoknak az autó beállítása, fejlesztése a legfontosabb a teszteken. Nekem a rutinszerzés. Az ősszel volt pár tesztem, amiken nagyon sokat tanultam, főleg a GP3-as autóban. Az egészen más vezetési stílust igényel, mint a Formula Renault, amit ki kell tapasztalni, el kell hinni. Ideális esetben 3-4 hétig kellene tesztelni az új autót, és utána elkezdeni a saját stílusomra állítani.
Akkor most nagy hátrányban vagy a többiekkel szemben?
Nem ledolgozhatatlan. Februárban be lehetne hozni mindent. Addig meg tudnék egy kicsit foglalkozni az egyetemmel is. A versenyzés és a tanulás is elég sok időt igényel, de egyáltalán nem bánom, hogy a versenyek közti szünetben minden időmet leköti a tanulás, mert így egy kicsit kizökkenti a gondolataimat, és azt tapasztaltam, hogy ha keményen kell tanulnom, akkor a versenypályán is kevésbé vagyok görcsös.
Mit kívánjunk neked 2011-re?
Egy jó szerződést, egy jó autót, sok tesztet a szezon előtt, egy sikeres vizsgaidőszakot most télre és egyet a nyárra. Egy olyan szezonnal azonnal kiegyeznék, mint amilyen a tavalyi volt, bár a GP3-ban az első háromba bekerülni, kicsit álomszerű lenne. Ott már csupa olyan versenyzők indulnak, mint amilyen a Formula Renault élmezőnye volt. Lesz legalább tíz olyan pilóta, akik tavaly is ott indultak és van egy év tapasztalatuk. Szóval, ha sikerülne a GP3-ban versenyezni, akkor nagyon erős mezőny várna, de hát pont ez benne a legizgalmasabb.