Kiss Pál Tamás a bajnoki címért hajt!
Kiss Pál Tamás: Silverstone-ból jelentjük
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Silverstone-ban tartják a Brit Formula Renault-bajnokság utolsó előtti hétvégéjét, ahol matematikailag akár el is dőlhet a bajnokság, ám erre valószínűleg az utolsó futamig várnunk kell.
„Silverstone az egyik kedvenc pályám” – mondta Tomi. „Most a Grand Prix körön fogunk versenyezni, amin a Formula–1-es
futamot is rendezik. A knockhilli pályához képest egészen más, széles az aszfaltcsík, van bukótér és előzni is lehet rajta. Egy ilyen pályát nem lehet nem szeretni.”
„Ami az esélyeket illeti, mindenképpen szeretnék jól szerepelni és nem tettem le arról, hogy futamot nyerjek, de nagyon erős a mezőny 10-12 győzelemre esélyes versenyző is van. Matematikailag itt eldőlhet a bajnokság, de erre szerintem semmi esély. Biztos vagyok benne, hogy az utolsó hétvége utolsó futamán fogunk csak bajnokot avatni.”
A Brit Formula Renault-bajnokság ezúttal nem a szokásos Brit Túraautó-bajnoksággal szerepel együtt, hanem a World Series by Renault (WSR) angliai hétvégéjének a betétfutama. Ezt néhány vendég versenyzőt és mindössze egy időmérőt jelent.
„A szabadedzéseink a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével együtt lesz, amelyben a Hungaroringen is indultam. Az időmérő és a verseny viszont külön. Öten-hatan az Európa-kupából indulnak a mi versenyünkön is.”
„Sajnos időmérő edzésből csak egy lesz, így szombaton negyed ötig nem is lépünk pályára. A leggyorsabb körünk alapján sorolnak be az egyik versenyre, a második leggyorsabb kör alapján pedig a másikra, ezért az időmérőre nagyon oda kell figyelni.”
Knockhill előtt Tomi sikeresen alkalmazta a szimulátort, amelyen most is gyakorolt. Emellett elkezdte egyetemi tanulmányait, ami szerinte nem hogy hátráltatná, de még segíti is a versenyzést.
„Most is hamarabb utaztam ki Angliába, hogy jobban rá tudjak hangolódni a versenyre. Majdnem hatvan kört mentem a szimulátoron, amivel főleg a pálya vonalvezetését és a ritmusát próbáltam megtanulni. Elég hasznos dolog és bár nem helyettesíti az élő tapasztalatokat, azért lehet vele tanulni. Szándékosan minden hiba fel van erősítve benne, így azonnal látod, hogy hol kell javítani. Knockhill előtt is használtam a szimulátort, amiben a visszafordítóval voltak gondjaim, és a versenyen is ezt tapasztaltam. Most remélem, nem lesznek ilyen gondjaim”
„Közben elkezdődött otthon az egyetem is. Más, mint a középiskola, de örültem a tanulásnak, mert az idén, amikor az érettségim előtt sokat kellett foglalkoznom az iskolával, akkor voltak a legjobb eredményeim a pályán is.”
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság állása a 16. futam után:
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
„Ami az esélyeket illeti, mindenképpen szeretnék jól szerepelni és nem tettem le arról, hogy futamot nyerjek, de nagyon erős a mezőny 10-12 győzelemre esélyes versenyző is van. Matematikailag itt eldőlhet a bajnokság, de erre szerintem semmi esély. Biztos vagyok benne, hogy az utolsó hétvége utolsó futamán fogunk csak bajnokot avatni.”
A Brit Formula Renault-bajnokság ezúttal nem a szokásos Brit Túraautó-bajnoksággal szerepel együtt, hanem a World Series by Renault (WSR) angliai hétvégéjének a betétfutama. Ezt néhány vendég versenyzőt és mindössze egy időmérőt jelent.
„A szabadedzéseink a Formula Renault Európa-kupa mezőnyével együtt lesz, amelyben a Hungaroringen is indultam. Az időmérő és a verseny viszont külön. Öten-hatan az Európa-kupából indulnak a mi versenyünkön is.”
„Sajnos időmérő edzésből csak egy lesz, így szombaton negyed ötig nem is lépünk pályára. A leggyorsabb körünk alapján sorolnak be az egyik versenyre, a második leggyorsabb kör alapján pedig a másikra, ezért az időmérőre nagyon oda kell figyelni.”
Knockhill előtt Tomi sikeresen alkalmazta a szimulátort, amelyen most is gyakorolt. Emellett elkezdte egyetemi tanulmányait, ami szerinte nem hogy hátráltatná, de még segíti is a versenyzést.
„Most is hamarabb utaztam ki Angliába, hogy jobban rá tudjak hangolódni a versenyre. Majdnem hatvan kört mentem a szimulátoron, amivel főleg a pálya vonalvezetését és a ritmusát próbáltam megtanulni. Elég hasznos dolog és bár nem helyettesíti az élő tapasztalatokat, azért lehet vele tanulni. Szándékosan minden hiba fel van erősítve benne, így azonnal látod, hogy hol kell javítani. Knockhill előtt is használtam a szimulátort, amiben a visszafordítóval voltak gondjaim, és a versenyen is ezt tapasztaltam. Most remélem, nem lesznek ilyen gondjaim”
„Közben elkezdődött otthon az egyetem is. Más, mint a középiskola, de örültem a tanulásnak, mert az idén, amikor az érettségim előtt sokat kellett foglalkoznom az iskolával, akkor voltak a legjobb eredményeim a pályán is.”
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság állása a 16. futam után:
- Kiss Pál Tamás 390
- Tom Blomqvist 378
- Lewis Williamson 363
- Will Stevens 354
- Harry Tincknell 325
- Ollie Millroy 262
A Michelin Brit Formula Renault-bajnokság 2010-es versenynaptára
- 1-2. futam, április 3-4. Thruxton
- 3-4. futam, április 24-25. Rockingham
- 5-6. futam, május 1-2. Brands Hatch
- 7-8. futam, június 5-6. Oulton Park
- 9-10. futam, június 19-20. Croft
- 11-12. futam, augusztus 7-8. Snetterton
- 13-14. futam, augusztus 21-22. Silverstone
- 15-16. futam, szeptember 4-5. Knockhill
- 17-18. futam, szeptember 18-19. Silverstone
- 19-20. futam, október 9-10. Brands Hatch