Kispolákból is van ám turbós, nem csak Trabantból
Turbós Honda VTEC motort kapott a Polski Fiat 126p
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha nem lett volna elegendő a turbós Trabant erre a hétre, most itt az ugyancsak feltöltött, Honda VTEC motoros Polski Fiat.
Kéthengeres, hat és fél decis, léghűtéses motorjával a Polski Fiat annak ellenére nem volt egy versenyautó, hogy a KGST-világ menő női autójának számított. Nem csoda, hiszen a legkisebb tömegautó volt. Az már más kérdés, hogy a megbízhatóságnak sem volt épp a szimbóluma, télen persze hideg volt, nyáron pedig örültünk, ha nem hevült túl a motorja.
Érdekes, hogy a lengyel tunerek nem erre, hanem egy Trabantra kattantak rá, hogy abból összkerékhajtású és turbós gépet építsenek, míg a lengyel gyártású kispolszkit litvánok vették kezelésbe, és szerelték fel 1,6 literes, Honda VTEC motorral, amire még egy turbót is tettek, hogy így mintegy 170 lóerős teljesítménnyel vigye az amúgy nem egész 600 kilós autót.
Bár szélesített sárvédőivel a Polski nem egy sleeper, lámpától indulva, vagy akár egy gyorsulási versenyen komoly meglepetéseket okozhat. A héten bemutatott, 270 lóerős, 100 km/órára 4,5 másodperc alatt érő Trabantot ugyan nem fogja tudni megfogni, de nyilvánvaló, hogy átépítési költsége is jóval szerényebb lehetett. Nem kizárt, hogy befektetett összeg/lóerő arányban jobb, s az sem kizárt, hogy a nem összkerekes, hanem csupán hátsókerék-hajtású Polski vezetési élményben sem marad el a héten megismert, minden bizonnyal minden idők legizmosabbjának számító turbós Trabanttól. Két ízelítő videó a Polskiról alább.
nn
3 kispókom volt. Trágya egy szerkezet.
Látszik, hogy még nem vezettél ilyet, pedig a kis hutyutyu csodákra képes:)
Csapatósan? 23 lóerővel? Mit?
Jézusom, remélem az elejébe tettek ballasztot, mert ahogy emlékeimben rémlik „csapatósan” 🙂 vezetve nem mindig arra fordult amerre szerettem volna :).