Kisoroszlán nagy karmokkal – Peugeot 208 teszt
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy kiscica annyira aranyos tud lenni, hogy megbocsátod neki, ha óvatlanul megkarmol, vagy épp mindent szétszed a lakásban. Ugyanez igaz a Peugeot kismacskájára is, hiszen a 208 annyira magával ragadó, hogy simán megbocsátod a hibáit.
Viszont az i-Cockpit továbbra is feladhatja a leckét.
Ugyanis testmagasságtól függően egyesek képesek nagyon gyorsan megtalálni a megfelelő üléspozíciót, másoknak viszont hosszú percekig kell állítgatni az ülés távolságát, a magasságát, majd ugyanezt eljátszani a kormánnyal, hogy végül kényelmes helyzetben lehessen terelgetni az autót, miközben a kormánykerék karimája sem takarja ki a műszeregységet. Ezzel le is tudtuk az első hibát.Már elég ereje van, hogy ágyúgolyóként lője ki a lámpáktól az 1,1 tonnás masinát, miközben autópályán sem erőlködik és nem is túlzottan iszákos.
Egy üzemmódválasztó gombbal ECO állásban is lehet vele közlekedni, bár ezt ritkán használtam, mert olyan érzés, mintha be lenne húzva a kézifék. Ugyanakkor a ügyes fokozatkiosztásnak is köszönhetően nem kell veszettül pörgetni a motort a lendületes haladáshoz, szóval többnyire Normal módban és városi használatban ivott 7,1 litert százon. A hatfokozatú manuális váltó egyébként kellemes szerkezet, a váltókar bumszlinak tűnő, négyzet alakú gombja tán még kényelmesebb is mint a gömbök, de városban azért az automatára szavaznék.Árak
Tesztmodell alapára
5 070 000 Ft (2020.01.06.)
Tesztautó ára
6 850 000 Ft (2020.01.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
188 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4055 mm
Szélesség:
1745 mm
Magasság:
1430 mm
Saját tömeg:
1102 kg
Össztömeg:
1510 kg
Tengelytáv:
2540 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
265-1106 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza:
650 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1440 mm
Raktérnyílás szélessége:
920 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
205 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
126 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
6,8millió egy 100lovas kisautóért? te jó isten…új Corolla ferdehátut/kombit lehet venni ennyiért jól felszerelve, ami tágasabb és értéktartóbb is, és külsőleg is jól néz ki.
Srácok, én nem értem ez a hőmérséklet-állítás problémát minden magyar tesztelőnél. Beállítottam egyszer 23 fokra mindkét oldalon és kész. Ha kell hűt, ha kell fűt, ha fázom, akkor bekapcsolom a golyómelegítőt (mivel traktor, ugye muszáj, de mivel szövet, hamar meleg).
Más autóban sem tekergeted/nyomkodod napi szinten a digitklímát, szerintem.
Meg kell hagyni, hogy szép autó, de az árazása előtt értetlenül állok. A vadonatúj Clióhoz képest minden felszereltségi szinten 600-700 ezer forinttal drágább. A Swiftnél 1 millióval, pedig az japán import. A még gyártásban tartott régi Cliónál (ami még mai szemmel is szép formatervű) több mint 1 millióval drágább. Ráadásul ezek a versenytársak is egész eltalált megjelenésűek. Nem igazán látom itt ekkora felárnak a létalapját, ha csak nincs a dologban annyi csavar, a Peugeot dealerek valójában ebből adnak 700-800 ezer forint kedvezményt. De amennyire utánanéztem nincs ilyen.
Az európai Swifteket Thaiföldről hozzák.