Elől a lökhárító alsó felén történt némi módosítás, LED-mátrix fényszórókkal is kérhető az Espace
A mindenki számára ismerős „mi volt előbb” filozófiai kérdés itt is megállja a helyét, bár itt szó sincs tyúkról meg tojásról. A modern kori egyterűek első képviselőjeként szoktak hivatkozni a Renault Espace-ra, bár a Dodge Caravan is ’84-ben érkezett, a Nissan Prairie pedig két évvel korában. Akkor most ki a tyúk és ki a tojás?
Az Espace azért felismerhetően egyterű maradt, de némileg elkanyarodtak SUV irányba is
A 2015-ben érkezett ötödik kiadás jócskán eltávolodott az elődök formavilágától. A jelenlegi generációt inkább a crossoverek irányába tolták, ami árnyaltnyival kisebb belteret, de a mostani divat miatt vélhetően több bevételt jelent. A ciklus első négy évében a
motorpalettán történt változás, most viszont kívül és belül is találni újdonságot. A külsőn a műanyag elemek és a lámpák tudnak újat mutatni. Az első ütköző alsó része némileg eltér az eddig megszokottól, a Renault háza táján pedig most először adaptív LED-mátrix fényszórók is felbukkantak. A hátsó lökhárítón is dolgoztak a mérnökök, itt a kipufogó imitációja jelenti az újdonságot, de a hátsó világítótestek belseje is módosult némileg.
Megnőtt a váltó melletti fedeles rekesz mérete, a digitális műszerfal jobban testreszabható, önvezetésre is képes az Espace
A külső mellett az utastér sem maradt ki a frissítésből. A váltó jobb oldalán található fedeles tároló mérete megnőtt, benne immár két pohártartó és két USB csatlakozó rejtőzik, a 9,3 colos központi képernyőn pedig a legújabb Easy Connect szoftver fut (Apple CarPlay és Android Auto is elérhető). Az eddiginél szabadabban konfigurálható digitális műszeregység (10,2 col) is az újdonságok sorát gyarapítja, ami már 3D-ben képes megjeleníteni a navigációt. A friss Espace kettes szintű övvezetésre képes (0 és 160 km/h között), de dugóban magától araszol és be is parkol ha kell.
A nagycsaládosokat is várják a Renault szalonokba (az Espace esetén is 2,5 millió forintos állami támogatással), az üvegtető ezentúl alapáron jár
A motorok terén most nem történt változás. Az egyetlen benzines erőforrás 1,8 literes és 225 lóerős, ez a motor nagyobb teljesítménnyel az Alpina A110 és a Megane R.S. szíve is. Gázolajosból csak 2 literest kínálnak 160 és 200 lóerővel, Nikolaus Otto találmányához hétsebességes duplakuplungos, Rudolf Diesel alkotásához pedig hat sebeséggel és két kuplunggal gazdálkodó váltó társul. A félidős frissítésen átesett Espace tavasszal kerül a kereskedőkhöz.
Hátul a szögletes kipufogónyílást imitáló díszek újak, de a lámpa belső rajzolata is változott