A leendő Maybach tulajdonosok között is lesz olyan, aki autóra szívesen költ, de az adóra nem
Három elektromos modellel (
EQA,
EQB,
EQS), a
CLS frissített verziójával és a
nyújtott C-osztállyal jelent meg a Mercedes a Sanghaji Autószalonon. A német gyártó azért a szupergazdagokra is gondolt (bár közülük inkább a spórolósabbakra), nekik készült a hathengeres Maybach S-osztály. Az első körben bemutatott V8-as mellé idén, a Maybach 100. évfordulóján érkezett a V12-es csúcsmodell, most pedig az S480 jelű kivitelt ünnepelték Kínában.
Büszkén feszít a csillag a kormányon, már nem cél a Mercedes és a Maybach szétválasztása
Az ázsiai országban az adóterhek meredeken emelkednek nagyobb lökettérfogat esetén, így egyáltalán nem ritka, hogy drága modellekből készül “kismotoros” változat. A Mercedes a helyi piacra készített négyhengeres S-osztályt, de még a
G-osztály legolcsóbb változatának is négy hengerrel kell beérnie. A Mercedes-Maybach S480 háromliteres hathengeres motorral készül, amihez kilencfokozatú automata kapcsolódik. A lassúság szinonimája így sem ez a modell lesz, a 367 lóerő (és az 500 Nm nyomaték) 5,8 másodperces százas gyorsulást tesz lehetővé, a végsebességet 250 km/h-ban korlátozzák.
A háromliteres motor 48 voltos könnyű hibrid hajtást is kap, csakúgy mint a Mercedes S450
Hiába a kategóriához mérten szerény hengerszám, az S480 olcsó így sem lesz, a modell alapára átszámítva 70 millió forint. Szerencsére ugyanezt a technikát egy budapesti lakás árával olcsóbban is megvehetjük, ha lemondunk a Maybach emblémáról. Idehaza a Mercedes-Benz S 450 szintén ezzel a háromliteres benzines erőforrással kapható, ami 39 millió forint ellenében hazavihető.
2.0 cdi? 🙂