Kisebb motorral és automataváltóval jöhet az új Mégane RS
Kiesik a 2,0 literes turbómotor a Mégane RS-ből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb rendelkezésre álló információk alapján úgy tűnik, hogy a downsizing eléri a következő generációs Renault Mégane RS-t is.
Búcsút inthetünk a Mégane remek csúcsváltozatában megszokott 2,0 literes turbómotornak. A nemrégiben bemutatkozott új Mégane portugáliai menetpróbáján a CarAdvice ausztrál lapnak sikerült kiderítenie, hogy az új RS-ben már egy kisebb köbcentis turbómotor fog dolgozni, ráadásul a váltó is duplakuplungos lesz.
Regis Fricotte, a Renault alelnöke elmondta: "Ez a motor jól illett az RS karakteréhez, de a jövőben már nincs benne fejlődési potenciál a fogyasztást és a CO2 kibocsátást tekintve." Jól látszik tehát, hogy az egyre szigorodó EU előírások miatt kell lefaragni a lökettérfogatból és átállni az alacsonyabb köbcentis turbós motorokra. Ezeknek egyetlen hátránya lesz, amit már a legtöbb 1.4-es és 1.6-os turbósoknál érzünk: nem lesz elegendő nyomaték.
„Sajnos nagyon úgy fest, hogy a következő már nem Renault lesz!”
Amikor az autósok túlnyomó része így fog gondolkodni és tenni akkor kénytelenek lesznek változtatni a gyárak a hozzáállásukon ugyanis a mai autógyártás már nem a vevőkről szól hanem az autógyárak bankszámlájáról.
Nem lesz semmi baj azokkal az 1.6-os motorokkal. Ebbe a meganba nem a dCi, hanem az 1.6 Tce lesz belerakva. Abból most is van 220 lovas verzió, s bőven van még tartalék abban a blokkban. Ha rápakolnak még 1 turbót, akkor simán hozza a 300 lóerőt. Az új anyagoknak hála, valószínűleg könnyebb is lesz az új Rs mint a mostani. A dupla-kuplungos váltó meg a jövőt hozza el, lásd szinte az összes sportkocsi automatával jön ki. Majd megszokjuk ezt is. A hengerek kapcsán, meg ha így terjed a downsizing, akkor szerintem 10-15 év múlva a mostani 4 hengeres 1.6-os turbókat fogjuk visszasírni, s az egekbe magasztalni! 🙂
Én azért nem írnám le a Renaultot ilyen könnyen.
Én is a második Renaultomat használom, közben volt más is, voltak vannak gondok de sem tartom rossz autónak.
Ők lehet hogy nem akarnak a ledbe egy csomó pénzt ölni mikor jön a lézer, vagy csak épp akkor veszik meg a most drága technikát a nagy beszállítóktól mikor leesik az ára.
A következő autóm szeretném ha más lenne de ez kizárólag azért mert most épp máshoz van kedvem, de 100% hogy lesz még Renaultom is.
Az az 1,6 még nem biztos, lehet hogy egy új 1.8-as lesz az ami veri a 2.0RS-t majd minden tekintetben.
A Trafic-ot elviszi jól az 1,6 mert könnyú a Trafic a konkurensekhez képest, pont ezért nem kapott 5 csillagot a törésteszten, vagyis le van maradva ami miatt nálam kizáró ok a Trafic.
Ha lesz egy kiváló 1,8 akkor nem kell 2 literes motor, de tény hogy az 1,6dci 160 a konkurensekkel szemben kevés lehet.
Én is vágyom most egy 5-6-8 hengeresre, szerintem 6 minimum lesz a következő, mert előfordulhat hogy nem sokáig lesz már ilyen.
Sajnos ez nagyon gáz! Én már a harmadik Renault-mat használom (megelégedéssel), de az amit az új modellekkel csinálnak az egyszerűen szánalmas! 1,6-os a legnagyobb motor?! Még a teherautóban is?! (Trafic) Ne vicceljünk! A Talismant hogy akarják eladni 1,5-ös és 1,6-os motorokkal? Hol egy rendes V6-os? Vagy legalább egy valamire való 2 liter körüli benzines és dízel? Miért akarják lenyomni az emberek torkán az automata váltót??? Ami ráadásul még csak nem is a jobbak közül való! Hol van az innováció?? Statikus LED fényszóró 2016-ban a Megane-ban és a Talismanban?? Miközben az Opel és a Ford LED mátrix fényszórókat kínál?! A saját Megane-omban meg kanyarkövető Bi-Xenon van! A ködlámpa villogtatós kanyarfényt meg dugják fel maguknak! Ráadásul érdekes módon a drágább felszereltségeknél száműzik a ködlámpát! Sajnos nagyon úgy fest, hogy a következő már nem Renault lesz!
Követik a Peugeot példáját.
Azok a balfékek is reszelgetik az ő a „fos” 1,6-osukat 280 ló köré, aztán még a 170 lovas verzióval is állandó gondok voltak.
Most ezek a renaultosok is beállnak a sorba, kiröhögtetve magukat.
Én nem tudom ezt a baromságot honnan milyen felmérésekre alapozva találják ki, hogy EDC-t akarnak az emberek manuálissal ellentétben. A Clio esetében is mindenhol azt hozták fel mint az autó gyenge pontja, és minden teszt végén a manuális váltó hiányát hozták fel.