Jól vizsgázott a Ford Transit Custom, nem úgy a vetélytársai, sokukhoz nem jár ESP, ami rontotta az csillagszerzési esélyeket
Európa legnépszerűbb személyszállító kisbuszait küldte
falnak deformálódó tömbnek az Euro NCAP, hogy kiderítse, melyik transzporter védi legjobban az utasokat és persze a sofőrt, aki lehet hivatásos, de akár egy nagy család feje is. Korábban e buszokat nem a személyautók szabványai szerint vizsgálták, ám mivel üzleti célok mellett egyre többen választják ezen, mind személyautósabb kisbuszokat a felsőbb kategóriás egyterűek alternatívájaként, az Euro NCAP ezúttal ugyanazt várta el tőlük, mint a személyautóktól.
Az eredmények lehangolóak, egyedül az idén érkezett
Ford Transit Custom tudott kiváló, a személyautók körében lassan
általánossá váló 5 csillagos eredményt szerezni. A többiek közül egyik modell sem érdemelt 4 csillagot, a Hyundai H1, illetve a lényegében egyező szériát jelentő Citroën Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert egyaránt 3, míg a biztonság tekintetében amúgy élharcos Renault, az Opel Vivarót is jelentő, amúgy kedvelt és ügyes Traficja csupán 2 csillagot kapott. Utóbbi értékelését természetesen az is lehúzta, hogy a sorozatban alapáron nem szerepel ESP, de a hátsó utasok nyaki sérülése is extrém volt, ahogyan a Transit Custom kivételével a többi modellnél is. Az Euro NCAP ezért felhívja a gyártók figyelmét, hogy tegyék biztonságosabbá ezen modelljeiket is, a vásárlókét pedig arra, hogy nagy testű furgonok esetén is tartsák szem előtt az utasvédelmet, a méret ugyanis nem garantálja azt.
Tényleg furcsa kissé, hogy a T5-öst és a Vitot nem vezették a falnak… csak a sügéreket (minket) orruknál fogva!
Azért érdekes, a VW T5 és a Mercedes Vito-Viano nem került tesztelésre, pedig ezek a “prémiumok” a kisbuszok között, legalábbis az ár tekintetében.