Kisautók 2 millióért: Fiesta, Corsa vagy Swift a jobb?
Piaci körkép: 2 millióért milyen Fiesta, Corsa, Swift kapható?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új időket élünk, tisztességes ellátmánnyal már kisautó is csak használtan kapható 2 millió forintért.
Válaszom azonban meglepte: leginkább Swiftet néznék, ugyanis e kategóriában legjobb áron az kapható, s a 4-5 éves autók között a Swift ugyanolyan biztonsági jellemzőkkel bír, mint a két említett német konkurens, ugyanakkor motorja élénkebb és nem torkosabb, ára kedvezőbb, továbbá az egyébként a két másik modellénél bővebb kínálatának átlagára kedvezőbb.
Karosszéria-méretek
Modell | Hosszúság x szélesség x magasság | Tengelytáv | Csomagtér |
Ford Fiesta MkV | 3925 x 1685 x 1460 | 2485 | 285 - 945 |
Opel Corsa D | 3999 x 1715 x 1490 | 2510 | 285 - 1050 |
Suzuki Swift III | 3760 x 1690 x 1500 | 2380 | 213 - 562 |
A keresési kritériumoknak megfelelt modellek listája
Modell | Verzió | Évjárat | Futott km | Vételár (Ft) |
Ford Fiesta 1.25 | Fresh Plus, Magic | 2007, 2008 | 41000 - 90000 | 1349000 - 2000000 |
Ford Fiesta 1.3 | Color, Fresh Plus | 2007, 2008 | 42000 - 48438 | 1699000 - 1849000 |
Ford Fiesta 1.4 | Color, Comfort, Fresh Plus, Magic, Sport, Ghia | 2007, 2008 | 22000 - 151300 | 1590000 - 1990000 |
Ford Fiesta 1.4 TDCi | Ambiente, Fresh Plus, Magic, Ghia | 2007, 2008 | 22456 - 125111 | 1289000 - 1999999 |
Opel Corsa 1.2 | Enjoy, Essentia | 2007, 2008 | 49000 - 78000 | 1800000 - 1949000 |
Opel Corsa 1.4 | Enjoy, Sport, Cosmo | 2007, 2008 | 45150 - 90000 | 1795000 - 1999000 |
Opel Corsa 1.3 CDTI | Enjoy, Essentia | 2007, 2008 | 56000 - 97420 | 1549000 - 1949000 |
Suzuki Swift 1.3 | GC AC, GLX, GS | 2007, 2008, 2009 | 10000 - 107000 | 990000 - 1910000 |
Suzuki Swift 1.5 | GS | 2007, 2008 | 44000 - 110000 | 1600000 - 1699000 |
Suzuki Swift 1.6 | Sport | 2007, 2008 | nincs adat | 1925000 - 1990000 |
Suzuki Swift 1.3 DDiS | GLX | 2007, 2008, 2009 | 29900 - 126000 | 1499000 - 1999999 |
Jellemző verziók főbb adatai
A Corsa és a Fiesta közötti legfőbb különbséget jelen keresésünknél a modellek generációváltása adja: az Opel kisautója 2006 végén lépett negyedik (D) generációjába, így belőle a 2007-ben átadottak már zömében a frissek – igaz, 2007-ből még van egy-két harmadik szériás (C) is. Ezzel szemben a Fiesta 2008 második felében frissült, s a most is futó generáció még nem érhető el 2 millió forint alatt, az utóbbi összegért megkaphatók egytől egyig a 2002-ben debütált ötödikből valók.
Ford Fiesta 1.25 | Opel Corsa 1.2 | Suzuki Swift 1.3 | |
Lökettérfogat (ccm) | 1242 | 1229 | 1328 |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 75/6000 | 80/5600 | 92/5800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 110/4000 | 110/4000 | 116/4200 |
Végsebesség (km/h) | 163 | 168 | 175 |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 14,5 | 13,9 | 11,0 |
Fogyasztás - város/országút/vegyes (l/100 km) | 8,6/4,9/6,2 | 8,0/5,0/6,1 | 8,1/5,0/6,1 |
Alkatrészárak*
*: az árak egy bizonyos típusra vonatkoznak, de csak speciális esetekben fordulhat elő komoly áreltérés
Forrás: ZS+U Kft
Ford Fiesta 1.25, 2008 (75 LE) | Opel Corsa 1.2, 2008 (80 LE) | Suzuki Swift 1.3, 2008 (92 LE) | |
Olajszűrő | 650 Ft - FILTRON | 1 150 Ft - 4F | 440 Ft - SCT |
Vezérműszíj készlet | 11 600 Ft - DAYCO | Láncos motor | Láncos motor |
Első féktárcsa | 6 800 Ft/db - ROADHOUSE | 5 365 Ft/db - ROADHOUSE | 4 055 Ft/db - LPR |
Első fékbetét | 7 930 Ft/szett - REMSA | 6 270 Ft/szett - REMSA | 3 545 Ft/szett - LPR |
Hátsó lengéscsillapító | 8930 Ft/oldal - AL-KO | 6 825 Ft/oldal - AL-KO | 7 460 Ft/oldal - MANUM |
Kuplungszett | 49 000 Ft - SACHS (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) | 70 600 Ft - SACHS (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) | 15 850 Ft - VALEO (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) |
*: az árak egy bizonyos típusra vonatkoznak, de csak speciális esetekben fordulhat elő komoly áreltérés
Forrás: ZS+U Kft
Míg azonban utóbbi okból Fiestából 1,5 millió forint környékén is kaphatók vonzó példányok, a Corsa 1 549 000 forintnál kezdődik, rögtön egy 1,3-as, 90 lóerős, 6 fokozatú váltós, nem is nagy, 69 276 kilométer futásteljesítményű példánnyal. Aki az ajánlat szégyenfoltját keresné, annak elárulható: háromajtós példányról van szó, s az ilyen karosszéria a használtaknál bizony jelentős értékcsökkentő tényező. A három kisautó közül a legnagyobb, legtágasabb karosszériájúnak számító Corsák a kínálat zömét adó 1,2-es, 1,4-es benzinmotorokkal a konkurensekénél drágábban, 1,8 millió forint magasságában kezdőnek, igaz, a takarékos (a Suzukiéval egyezően Fiat-eredetű) dízelek sem drágábbak, csak épp magasabb szervizköltségeket adhatnak. Ha már rizikó: ennyiért Swiftből már az 1,6-os, 125 lóerős Sport verzió is megkapható.
Fontosabb azonban, hogy a Corsa alapbenzineseihez mérten hasonló kaliberű 1,3-asok a „mi autónkból” mintegy félmillió forinttal, azaz 25 százalékkal olcsóbbak. Van tehát jobb választás?!
Több írásodból is kitűnik,hogy Te már minden autóban ültél már (vagy vezetted) legalább 100x.Ezen kívül nagyon helyes konklúziókat vontál le pl.:”Minden héten van szerencsém Fiestában ülni, annak sincs egy hodály méretű csomagtere, elismerem, kicsit nagyobb mint a Swift, ami viszont tény, hogy abba sem fér bele egy heti nagy bevásárlás, mindemellett a Swifthez képest alulmotorizált vagy drága vagy ha egyik sem akkor lelakott…”,tehát mindegy milyen módon ,de csak rosszabb lehet,és punk tum.Ez nagyfokú szubjektivitás mellett arról is tanúskodik,hogy teljesen laikus vagy az autós témában.A szivattyús történetről rendőrségi jegyzőkönyvet fogok mellékelni neked az eset rekonstruálása után!Lefordítom neked mi a csomagtértálca,az egy olyan dolog ami a csomagtér aljában van,teljesen beborítja azt,gumis anyagú és ha levet enged néhány hónapnyi tárolás után a zsák krumli,azt a levet a szegélyeinek köszönhetően felfogja, majd a zsák krumpli maradványai és a csomagtértálca kivétele után,mondjuk egy kerti slaggal,vagy egy vödör vízzel de beviheted a fürdőszobába is egyszerűen csak le kell mosni!Remélem nem hagytam ki valamilyen tisztítási lehetőséget,ami rendkívüli szemfülességedet ismét próbára tenné!Szerényen megjegyezném,hogy ezért nem használok ágybelit.Az olvasók valóban felfoghatták már,hogy benned valódi szakira leltek,valamint azt,hogy a hétköznapokban milyen aprónak tűnő dolgok is kihívást jelentenek a Swift-el.Akinek nem számít a hely mert,szinte csak egyedül utazik mindíg,annak én is a Swift-et ajánlom a Fordal szemben,mert tényleg jobb.De egy Pug 207(A Milánnak: a Pug az Peugeot,és gondolom napi szinten ülsz ilyenben is) 1.4 16v -s el szemben bizony már nem ez a helyzet,és ez csak egy példa volt.
A jegyzőkönyv elkészültét A Milán( németül Der Milan)a gép előtt várd ki!
Maradtam tisztelettel!
Több írásodból is kitűnik,hogy Te már minden autóban ültél már (vagy vezetted) legalább 100x.Ezen kívül nagyon helyes konklúziókat vontál le pl.:”Minden héten van szerencsém Fiestában ülni, annak sincs egy hodály méretű csomagtere, elismerem, kicsit nagyobb mint a Swift, ami viszont tény, hogy abba sem fér bele egy heti nagy bevásárlás, mindemellett a Swifthez képest alulmotorizált vagy drága vagy ha egyik sem akkor lelakott…”,tehát mindegy milyen módon ,de csak rosszabb lehet,és punk tum.Ez nagyfokú szubjektivitás mellett arról is tanúskodik,hogy teljesen laikus vagy az autós témában.A szivattyús történetről rendőrségi jegyzőkönyvet fogok mellékelni neked az eset rekonstruálása után!Lefordítom neked mi a csomagtértálca,az egy olyan dolog ami a csomagtér aljában van,teljesen beborítja azt,gumis anyagú és ha levet enged néhány hónapnyi tárolás után a zsák krumli,azt a levet a szegélyeinek köszönhetően felfogja, majd a zsák krumpli maradványai és a csomagtértálca kivétele után,mondjuk egy kerti slaggal,vagy egy vödör vízzel de beviheted a fürdőszobába is egyszerűen csak le kell mosni!Remélem nem hagytam ki valamilyen tisztítási lehetőséget,ami rendkívüli szemfülességedet ismét próbára tenné!Szerényen megjegyezném,hogy ezért nem használok ágybelit.Az olvasók valóban felfoghatták már,hogy benned valódi szakira leltek,valamint azt,hogy a hétköznapokban milyen aprónak tűnő dolgok is kihívást jelentenek a Swift-el.Akinek nem számít a hely mert,szinte csak egyedül utazik mindíg,annak én is a Swift-et ajánlom a Fordal szemben,mert tényleg jobb.De egy Pug 207(A Milánnak: a Pug az Peugeot,és gondolom napi szinten ülsz ilyenben is) 1.4 16v -s el szemben bizony már nem ez a helyzet,és ez csak egy példa volt.
A jegyzőkönyv elkészültét A Milán( németül Der Milan)a gép előtt várd ki!
Maradtam tisztelettel!
Nem lep meg,hogy ennyi jött le neked az egészből,gereblyézd csak a vizet.Itt nem arról van szó,hogy most pokrócba vagy pokróc nélkül,vagy pöcöktetéssel vagy anélkül hanem arról,hogy esetleg a cikkben megjelent másik két tipusnál ilyen gond fel sem merülne.A kocsimba csak gyári csomitartó tálca van,de ha te az ágyneműdbe akarod tárolni az ilyen cuccokat akkor én viszont téged meg a környezetedet sem nézném meg.Még valami,igen a Fiatot szoktuk fityónak hívni,a Fiestat meg Ford fityónak.Most megfogtál,elfelejtettem eléírni,hogy Ford.Ha te is autósszakmában dolgoznál tudtad volna miről van szó.Ja igen,nálunk az autó nem háztartás!
Kombi pajtás,egyik sem talált!Az egészen tiszta,hogy nem olyan fejlett a képzelőerőd,hogy esetleg olyan eszedbe jutna,hogy a koszos rozsdás könyökcsöves szivattyút nem az utastérben tároljuk,a másik, a gyerekűlésből a kicsiket meg berakod a motortérbe!?Igen,bárki azzal kezd,hogy lehajtja az űlést,ha van rá lehetősége,kösz a tippet,ez igen hasznos volt!Ha hasonló helyzetbe kerülsz,ki ne hagyd a sóginő pöcökoktatását!
Hát csak annyit,hogy múltkor a sógornőméknek a Swiftjébe nem fért el a csomagtartóban a leszerelt kerti szivattyú.Se fektetve se állítva!Mivel Swiftjük van megszántam őket,bedobtam a Fabia hátuljába ahol még elfért volna vagy 10 szivattyú!Mivel a Swift hátul csak kesztyűtartónyi csomagtérrel rendelkezik,ezért erősen be van szűkítve a (ki)használhatósága,nem érzem etikusnak ,hogy két teljes használati értékű kisautóhoz van hozzáhasonlítva!Természetesen a cikk írójának a véleményével szemben ,miszerint hiába fújja a józanság nótáját,nem a Swifthez a legolcsóbbak az alkatrészek.Pl.a karosszéria elemek a legdrágábbak a Magyar géphez,másrészt kell mellé még egy Német autó ami elviszi az otthon maradt cuccot a család után mondjuk a Balatonra!Na akkor fújjuk az objektív józanság nótáját,CSAK HASZNÁLHATÓ AUTÓT SZABAD VENNI!!!Erről a honlapról teljes hiányoznak a kisautó elemzésekből olyan piaci meghatározó tipusok mint a 206-207-es Peugeotok,Volkswagen Pólók,Ibizák,Fabiák,Puntók ,hogy kerül látókörbe mindíg az Opel meg a Suzuki?A Fityót nem is értem,hogy került ide ,mikor generációkkal idősebb a másik kettőtöl,plusz ebben a kategóriában elenyésző számban fut az utakon más tipusokkal szemben.Eh úgyis annak kell lennie a végső szónak,hogy vegyen mindenki Swiftet!
Megjegyzem a másik két tesztalany soha nem is tetszett. Csak azt magyarázza meg valaki, hogy miért veszít az új értékéből 3,5 év alatt 40-50%-ot az autóm???? Azért ez nagyon gáz…és arra is szeretnék magyarázatot kapni, hogy hogy a GM és az Amerikai bank miatt indult világválságot követően a GM, a bankok és a az amerikaiak miért nem segítenek az EU-nak. És hogy ki a fenének gyártanak ennyi új autót?
Nekünk 3 ajtós Corsánk van. Mindenki ezzel a dumával jön, hogy mennyivel rosszabb a 3 ajtós főleg a gyerek miatt… Hát ezúton tájékoztatok mindenkit -főleg a használtautó kereskedőket-, hogy ebbe 1000X könnyebben rakom be a gyereket, mint a másik autónkba ami VW Golf V. volt és az azt követő Ford Focus.Az utóbb említettekbe úgy kell becsavarni a gyereket, a Focusba még kisebb a hely a hátsó ajtónál mint a Golfnál, viszont a Corsába megfelelő technikával sokkal könnyebb: először be kell rakni a gyereket állítva a padlóra, közben te is belépsz és szemből beemelem. Motor szempontjából találni egy csomó 1.0 és 1.2.-t a használtautón, de azok felejtősek, mi a vételkor is 1.2.-t próbáltunk ki, de egyből leszóltam, és inkább 1.4.-eset vettünk. De ennél is 2000felett kell tartani a fordulatot, mert különben lomha alacsony fokozatban. Viszont 90-100 fölött érdekes mód megjön az ereje.
Speciel Swift Sportom van, a vezető ülésben semmi problémám nincs. Igaz azok kagylósított ülések, tart oldalról is. Szeretek vezetni, és tetszik, hogy jóval stabilabb nagy sebességnél a kanyarokban, mint egy átlagos autó. 🙂
Köszönöm, valóban, ezt bizony hibásan írtam!
Azt azért hozzátenném, hogy az 1.3-as swift nem vvti motoros, csak az 1.5-ös az. 1.3-as vvti-t csak ignisbe szereltek.
“A többit csak akkor, ha valakinek az a fontos, hogy ne suzukiban üljön.” – kívánom neked, hogy ha egyszer elmentek egy 2000km-res túrára két autóval, amiből az egyik swift lesz a másik corsa, akkor a swift hátsó ülésén kelljen végig ülnöd úgy, hogy egy 195-ös csávó vezeti éppen.
Tény, hogy kisebb hátul a Swift, de azért 180 cm-es testmagasságig ott is el lehet férni. Mondjuk tény, hogy hosszabb távra érezhetően jobb (helykínálatával) a Corsa.
Jó a cikk, de van egy fontos szempont, amit hiányolok: a Switft sokkal kisebb hátul, négy átlagos méretű felnőtt utaztatására alkalmatlan. Tehát csak akkor javasolnám a barátomnak, ha ő legtöbbször csak gyerekeket ültetne hátra.
Korrekt cikk, köszönjük szépen!
Én speciál ebből a felálásból a Corsára voksolnék, tekintettel az autó méreteire (nagyra nőtt kisautó, legnagyobb tengelytáv, emiatt viszonylag tágas), illetve a preztizs miatt. A későbbi eladás során, majd talán jobban tartja majd az árát.
2 millióért ezek közül az 1.6 Swift Sport. Ha nem zavarja az embert a 3 ajtó és, hogy 98-ast kell tankolni az a legjobb, legélvezetesebb a 3 közül. Igazi játszós autó. Bár a 17-es nyári kerekek gumizása nem olcsó, de azt ritkábban cseréli az ember (téli 15″).
Ha ennél kevesebb, akkor egyértelmű az 1.3-as swift előnye anyagiak terén. annyi van belőle, hogy bontottan minden sarkon van alkatrész.
A többit csak akkor, ha valakinek az a fontos, hogy ne suzukiban üljön.