Kisautó nagy élménnyel – Mazda2 teszt
Mazda2 G90 Hazumi teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazda2 legújabb generációját a benzines paletta középső, 90 lóerős változatában, a stílusos Hazumi felszereltséggel tettük próbára.
Az idei első. A Mazda a 2015-ös évben összesen három újdonsággal rukkol elő, melyek közül elsőként a Mazda2 érkezett meg a piacra - és persze tesztre is. A mai autógyártásban nyolc év nem kevés idő. Ennyi telt el azóta, hogy az előző Mazda2 piacra lépett. Az új modell a harmadik generációt képviseli, ilyen időtávlatot nézve pedig bizonyára nem csodálkozunk azon, hogy teljes átalakuláson ment át az autó. A külsőt nézve le sem tagadhatnánk, hogy Mazdával van dolgunk, a japán gyártónál ma uralkodó és a nagyobb modelleknél is alkalmazott KODO formanyelv stíluselemeit viseli a kis kettes. Az autó megjelenése ezzel sportos, agresszív, erőtől duzzadó lett.
Arany középút. A Mazda, akárcsak az elmúlt évek során a többi modelljénél, itt is a Skyactiv technológiát alkalmazta. Mit is takar ez? Alapvetően két dolgot. Az egyik az, hogy a japánok nem vették fel a downsizing trendet, ami ma uralja az európai autópiacot. A másik pedig, hogy olyan nagy szilárdságú anyagokat használnak a karosszériánál, amellyel az autó súlya alacsony szinten marad, a biztonság ugyanakkora nem romlik. A Mazda2-ben benzinmotorok tekintetében kizárólag 1,5 literes, turbó nélküliek érhetők el, amelyek meglepően hatékonyak, már-már dízelesen alacsony fogyasztást produkálnak. Teljesítményben 75-115 lóerő közül választhatunk. A tesztautónk a középső, 90 lóerős változatot kapta meg, a Hazumi felszereltség szintén a paletta közepén található, amely már egészen prémium megjelenést és ellátmányt ad.
Jól elférünk benne? Elődjéhez képest 17,5 centivel hosszabb és 2 centivel magasabb az új Mazda2. A külső méretek mellett a belső is növekedett, helykínálat szempontjából leginkább a tengelytáv árulkodó, melyet 8 centivel nyújtottak meg. A vezetőülésben kényelmes az üléspozíció, jól személyre lehet szabni az ülést, látvány szempontjából pedig olyan, mintha a Mazda3-ban ülnénk, ugyanis a kormány és a mögötte lévő műszerblokk teljes egészében megegyezik vele. Hátul is kellő tér marad, 180 centiméteres magasságommal is jól elfértem magam mögött. A csomagtér is némileg nőtt, 250 literről 280 literre, amely továbbra is kisautós, ebben a kategóriában viszont ez a térfogat megfelelő.
Élmény a javából. Aki szeret vezetni, az nagyon fogja szeretni a Mazda2-t is. A váltó rövid úton, pontosan jár, akárcsak a többi mai Mazdában. Már maga a váltás egy élmény. A kormány pontos, jó áttételezésű, gyerekjáték vele terelgetni az autót. A futóműve inkább sportos, mint komfortos, ugyanakkor rosszabb úton sem kényelmetlen vele autózni. A kanyarjellemzők pedig már-már hihetetlenek. Kívülről ránézve nem gondolná senki, hogy erre képes az egészen ballonos gumikon álló kis Mazda. Nagyobb tempóval megérkezve egy kanyarhoz nem kell félni, el kell fordítani a kormányt és ahova szeretnénk, oda fog menni. Annyira stabil és semleges a viselkedése, hogy alulkormányzottságra is alig hajlamos, úgy viselkedik, mintha sínen mennénk vele.
Jobb, mint a nagytesó. A kanyarjellemzők mellett több dologban is kiemelkedő. A fék egy teljesen más karakterisztikát kapott, mint a Mazda3. A 2-esben alig kell hozzáérni a pedálhoz és már lassulunk, határozott a nyomáspont, ezt követően pedig enyhén keményedik. Német prémiumautókban ez megszokott, a Mazda2-nél viszont nem ezt várnánk, nagy köszönet a mérnököknek, hogy ilyen féket alkottak meg ebbe a kisautóba. Extrák szempontjából pl. LED-es fényszórót nem tudunk rendelni a 3-asba, csupán Xenont, a 2-es ebben is többet nyújt, de az csak a Hazumi feletti Revolution szinttől kapjuk meg.
Kezdő vagy? Ez kell neked! Annyira kezes és könnyen vezethető a Mazda2, hogy azok, akik friss jogsival rendelkeznek vagy félnek egy kicsit a vezetéstől, nyugodt szívvel választhatják. Az ülésből jól kilátni, ennek köszönhetően kellően áttekinthető a karosszéria minden irányban. Fiataloknak első autónak is nagyszerű választás lehet a Mazda2. Bizonyára sokan úgy fogják érezni az első kilométerek után, hogy mindig is ezt vezették. Ez a jel utal arra, hogy jó választás a kocsi és hosszú távon is élmény lesz vele szelni a kilométereket.
Beskatulyázva. A sok pozitív élmény mellett nem volt egyszerű dolog hátrányokat találni. Mindössze egyetlen dolog említésre méltó, ez pedig a felszereltség, illetve a felszereltség-politika. Sajnos nincs lehetőség arra, hogy a legtöbb márkánál megszokott módon egyesével válogassuk össze azokat az extrákat, amelyekre szükségünk van. A Mazda az összes modelljénél felszereltségi csomagokat kínál, amiből nem lehet elhagyni extrát, és nem lehet hozzátenni sem. Utóbbira persze van lehetőség akkor, ha egy magasabb szinttel kérjük az autót, de könnyen lehet, hogy csupán egy extrára vágyunk, ugyanakkor olyanokat is kapunk, amelyekre semmi szükségünk. Ráadásul a legmagasabb Revolution Top szint csak a 115 lóerős motorral érhető el a Mazda2 esetében, amire nem biztos, hogy mindenki vágyik.
Megéri az árát? A Mazda2 3,78 millió forintról indul, igaz ez csak a 75 lóerős változat és nagyon alapszintű az ellátmánya. Tesztautónk 90 lóerővel és Hazumi felszereltséggel már tartalmaz minden olyan extrát, amire ma szükség lehet. A csomag része a teljesen piros ülés, ami nem feltétlenül tetszik majd mindenkinek. A G90 Hazumi 4,85 milliós árára sokan azt gondolják, hogy egy kisautóért sok. Igazuk lehet, ugyanakkor ez az ár ebben a kategóriában versenyképes. A többi kisautó, hasonló felszereltséggel is ilyen árban vagy e felett mozog. A Hazumi alatti szint az Attraction 4,58 milliótól érhető el, valószínűleg ez lesz az egyik legnépszerűbb hazánkban. Tesztfogyasztásunk főként városi és autópályás használat mellett 6,5 l/100 km-re adódott, 1-1 út során viszont sikerült 5 alatti részeredményt is elérni. Hogy mennyire jó választás a Mazda2, azt jól mutatja az a tény, hogy tavaly csupán videók és fotók alapján már 121 db példányt adtak el belőle idehaza. Aki a japán kisautó mellett dönt, jó eséllyel nem fogja megbánni és évekkel később is minden egyes alkalommal örömmel fogja majd vezetni.
Arany középút. A Mazda, akárcsak az elmúlt évek során a többi modelljénél, itt is a Skyactiv technológiát alkalmazta. Mit is takar ez? Alapvetően két dolgot. Az egyik az, hogy a japánok nem vették fel a downsizing trendet, ami ma uralja az európai autópiacot. A másik pedig, hogy olyan nagy szilárdságú anyagokat használnak a karosszériánál, amellyel az autó súlya alacsony szinten marad, a biztonság ugyanakkora nem romlik. A Mazda2-ben benzinmotorok tekintetében kizárólag 1,5 literes, turbó nélküliek érhetők el, amelyek meglepően hatékonyak, már-már dízelesen alacsony fogyasztást produkálnak. Teljesítményben 75-115 lóerő közül választhatunk. A tesztautónk a középső, 90 lóerős változatot kapta meg, a Hazumi felszereltség szintén a paletta közepén található, amely már egészen prémium megjelenést és ellátmányt ad.
Jól elférünk benne? Elődjéhez képest 17,5 centivel hosszabb és 2 centivel magasabb az új Mazda2. A külső méretek mellett a belső is növekedett, helykínálat szempontjából leginkább a tengelytáv árulkodó, melyet 8 centivel nyújtottak meg. A vezetőülésben kényelmes az üléspozíció, jól személyre lehet szabni az ülést, látvány szempontjából pedig olyan, mintha a Mazda3-ban ülnénk, ugyanis a kormány és a mögötte lévő műszerblokk teljes egészében megegyezik vele. Hátul is kellő tér marad, 180 centiméteres magasságommal is jól elfértem magam mögött. A csomagtér is némileg nőtt, 250 literről 280 literre, amely továbbra is kisautós, ebben a kategóriában viszont ez a térfogat megfelelő.
Élmény a javából. Aki szeret vezetni, az nagyon fogja szeretni a Mazda2-t is. A váltó rövid úton, pontosan jár, akárcsak a többi mai Mazdában. Már maga a váltás egy élmény. A kormány pontos, jó áttételezésű, gyerekjáték vele terelgetni az autót. A futóműve inkább sportos, mint komfortos, ugyanakkor rosszabb úton sem kényelmetlen vele autózni. A kanyarjellemzők pedig már-már hihetetlenek. Kívülről ránézve nem gondolná senki, hogy erre képes az egészen ballonos gumikon álló kis Mazda. Nagyobb tempóval megérkezve egy kanyarhoz nem kell félni, el kell fordítani a kormányt és ahova szeretnénk, oda fog menni. Annyira stabil és semleges a viselkedése, hogy alulkormányzottságra is alig hajlamos, úgy viselkedik, mintha sínen mennénk vele.
Jobb, mint a nagytesó. A kanyarjellemzők mellett több dologban is kiemelkedő. A fék egy teljesen más karakterisztikát kapott, mint a Mazda3. A 2-esben alig kell hozzáérni a pedálhoz és már lassulunk, határozott a nyomáspont, ezt követően pedig enyhén keményedik. Német prémiumautókban ez megszokott, a Mazda2-nél viszont nem ezt várnánk, nagy köszönet a mérnököknek, hogy ilyen féket alkottak meg ebbe a kisautóba. Extrák szempontjából pl. LED-es fényszórót nem tudunk rendelni a 3-asba, csupán Xenont, a 2-es ebben is többet nyújt, de az csak a Hazumi feletti Revolution szinttől kapjuk meg.
Kezdő vagy? Ez kell neked! Annyira kezes és könnyen vezethető a Mazda2, hogy azok, akik friss jogsival rendelkeznek vagy félnek egy kicsit a vezetéstől, nyugodt szívvel választhatják. Az ülésből jól kilátni, ennek köszönhetően kellően áttekinthető a karosszéria minden irányban. Fiataloknak első autónak is nagyszerű választás lehet a Mazda2. Bizonyára sokan úgy fogják érezni az első kilométerek után, hogy mindig is ezt vezették. Ez a jel utal arra, hogy jó választás a kocsi és hosszú távon is élmény lesz vele szelni a kilométereket.
Megéri az árát? A Mazda2 3,78 millió forintról indul, igaz ez csak a 75 lóerős változat és nagyon alapszintű az ellátmánya. Tesztautónk 90 lóerővel és Hazumi felszereltséggel már tartalmaz minden olyan extrát, amire ma szükség lehet. A csomag része a teljesen piros ülés, ami nem feltétlenül tetszik majd mindenkinek. A G90 Hazumi 4,85 milliós árára sokan azt gondolják, hogy egy kisautóért sok. Igazuk lehet, ugyanakkor ez az ár ebben a kategóriában versenyképes. A többi kisautó, hasonló felszereltséggel is ilyen árban vagy e felett mozog. A Hazumi alatti szint az Attraction 4,58 milliótól érhető el, valószínűleg ez lesz az egyik legnépszerűbb hazánkban. Tesztfogyasztásunk főként városi és autópályás használat mellett 6,5 l/100 km-re adódott, 1-1 út során viszont sikerült 5 alatti részeredményt is elérni. Hogy mennyire jó választás a Mazda2, azt jól mutatja az a tény, hogy tavaly csupán videók és fotók alapján már 121 db példányt adtak el belőle idehaza. Aki a japán kisautó mellett dönt, jó eséllyel nem fogja megbánni és évekkel később is minden egyes alkalommal örömmel fogja majd vezetni.
Árak
Tesztmodell alapára
3 779 900 Ft (2015.04.20.)
Tesztautó ára
4 849 900 Ft (2015.04.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
148 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Végsebesség:
184 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4060 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1495 mm
Saját tömeg:
1050 kg
Össztömeg:
1565 kg
Terhelhetőség:
515 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
280 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1360 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
560 mm
Csomagtér hossza:
680 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1300 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
640 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1496 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
ötfokozatú manuális
Nyomaték:
148 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
184 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
CO2-kibocsátás:
105 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Igen ezt a 2-est is nagyon eltalálta a Mazda, nem mintha a többi modell rossz lenne. Ebben a csomagban egyedül a piros kárpit az ami szerintem sok, én az alatta lévő Attraction vagy a felette lévő Revolution felszereltséggel venném. Ritka az a tesztautó, amitől nehéz megválni visszaadáskor, ez olyan volt. Mentem volna még sokat vele.
Ez így nagyon vonzó kis csomag!
Jól hangzik! Az igazság az hogy arra számítottam hogy túl könnyű lesz.
Az úthibákat nem érezni a kormányon, megcsúszás pedig komolyabb kanyartempó mellett sem volt. Nagyon erőltetve egy idő után picit sodródott, ezt a gumi hangjából lehetett tudni. A kormány nagyon korrekt, kis tempónál könnyű tekerni, menet közben a tempó növekedésével folyamatosan keményedik, jó a visszajelzése minden tekintetben. Más mai kisautóban volt, hogy ez a visszajelzés nagyon nem volt meg. A kormány áttételezése is el van találva, azt javaslom, hogy próbálj ki egyet valamelyik kereskedésben, nem fogsz csalódni.
Miért voltak ilyenek is? Egyébként ez is érdekel. Viszont akkor tisztázom mit is akartam kérdezni először: arra vagyok kiváncsi hogy milyen a szervó? pillekönnyű, vagy lehet érezni hogy kanyarban hol a gumi tapadásának a határa? Teljesen szintetikus vagy van viszzajelzés a kormányon?
Szrok a kormányra, jó ez az autó és kész! A szemnek is kellemes.
Úthibákkal kapcsolatosan vagy inkább egy megcsúszás esetén érdekel a kormány visszajelzés?
Tamás!
Örömmel hallom hogy van ilyen autó ahol, jó a futómű, váltó, fék és öröm vezetni. Egy dolog fúrja az oldalam: mennyi visszajelzést ad a kormány arról hogy mi történik a kerekekkel?