Kis pénzért kis fogyasztást? Turbó nélkül érdemes nekivágni

Piaci körkép: koros, de keveset futott szívódízelek félmillió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csábítóak a dízelek fogyasztási értékei, nem úgy esetlegesen magas javítási költségei? Óvatos választással utóbbiak is elkerülhetők.

Mai vélekedés szerint erős, takarékos, ám sokszor horribilis szervizszámlákat okozó a dízelmotor. Igaz is ez a modern, turbófeltöltős és nagynyomású, közös nyomócsöves befecskendező-rendszerrel szereltekre, hiszen tényleg csaknem mozdonnyi nyomatékot és erőt tudnak előállítani már egy kisebb méretű motorból is, így aztán takarékosak is, ám bonyolultságukból adódóan bizony a szervizekben nem egy alkalommal képesek tulajdonosaikat, illetve azok takarékos autózásról alkotott képét összetörni. Mit tehet az, aki igazán olcsón szeretne autózni, azaz biztos kíván lenni abban, hogy nem csak üzemanyagra, karbantartásra, illetve javításra is keveset a lehető legkevesebbet költi?
Hirdetés

Nos, elsősorban lemond egyéb igényeiről, például a menetdinamikáról, valamint a viszonylag új, minél biztonságosabb autó igényéről, s koros, nem túlzottan bonyolult autót választ. Hiszen sok esetben az autó elengedhetetlen, autó alatt pedig a működőképes, munkába, iskolába, a bevásárlóközpontba, vagy akár az orvoshoz elvivő négykerekűt értjük. Egy modern, kényelmesebb, biztonságosabb járgány hiába csábítóbb a korosnál, ha utóbbi megy, előbbi pedig nem, akkor nyilván mindenki az utóbbit fogja választani, s hab a tortán, hogy az öreg, olcsó és egyszerű autó hiba esetén is könnyebben és olcsóbban lesz újra mozgásba hozható, mint az új, modern, biztonságos, színes, szagos kiadás.
Aki tehát olcsón kíván autózni, annak badarság csupán a bekerülési és a fenntartási költségeket néznie, kalkulálnia kell mindennel, az esetleges javítási költségekkel, természetesen elsősorban a legjellemzőbbekkel. A benzinmotoros autók esetében ugyebár nincs sok extra a hajtásláncban, meglepetések sem várhatók, a hagyományos, feltöltő nélküli szívódízeleknél szintén nincs sok meglepetés, rossz minőségű gázolajjal/nem kellően rendszeresen cserélt üzemanyagszűrővel persze lehet gond az adagolóval, ám annak hibája és javítása messze nem fog olyan számlát generálni, mint amilyet egy mai, modern befecskendező-rendszeré tud. A mai autókban továbbá kivétel nélkül ott pörög a turbó, égeti a kiszűrt koromrészecskéket a részecskeszűrő, illetve hiba esetén mégsem, akkor pedig baj van, így vagy úgy, de az autó nem úgy megy, mint ahogyan neki kellene.
A modern technikai csemegéket nélkülöző szívódízelek pedig sosem mennek úgy, mint a maiak, ám megfelelő karbantartással kilométerek százezreit elfutják – ahogyan az köztudott, és ahogyan azt már írtuk sokszor, valamint ahogyan azt kifejtettük fél évvel korábban egy legfeljebb 20 éves és legfeljebb 500 ezer forintos szívódízelek között mazsolázó körképünkben. Az olcsó autózás és az olcsón autózás azonban örök téma, és ki ne vállalna azért némi kompromisszumot, hogy például 5000 forintból oda-vissza megjárja (persze autópályadíj nélkül, csakis az üzemanyagköltséggel kalkulálva) Pestről a Balatont, illetve annak legközelebbi pontjait? Számít az, hogy az autó hány éves? Ugyan dehogy! Jó lenne azért, ha nem lenne benne nagyon sok kilométer? Hát persze! Ezúttal tehát kormegkötés nélkül, de legfeljebb 200 ezer kilométert futott, normál állapotú, érvényes hazai okmányokkal rendelkező dízel autókat kerestünk kereken 500 000 forintig.
Szívódízel autók 200 000 bevallott kilométer és 500 000 forintos ár alatt
Modell Évjárat Lóerő Óraállás [km] Vételár [Ft]
Audi 80 1.6 D 1988 54 189 000 157 000
Citroën AX 1.4 D 1992-1995 52 170 000-183 000 215 000-249 000
Citroën Saxo 1.5 D 1998-2001 54 107 220-177 000 459 000-500 000
Fiat Uno 1.3 D 1985 45 150 000 160 000
Fiat Tipo 1.7 D 1989 57 128 734 155 000
Fiat Tipo 1.9 D 1992 65 186 000 149 000
Ford Fiesta 1.8 D 1990-1998 60 97 000-157 000 159 000-420 000
Ford Escort 1.6 D 1986 54 141 000 109 999
Ford Escort 1.8 D 1989-1996 60 18 000-180 000 130 000-350 000
Ford Orion 1.8 D 1991-1992 60 100 000-173 600 160 000-259 000
Hyundai Lantra 2.0 D 1998 68 182 000 490 000
Kia Sportage 2.0 D 1995 65 170 000 400 000
Mazda 323 2.0 Ds 1997-1998 71 146 000-195 000 390 000-490 000
Mercedes-Benz W123 1977-1979 60-68 119 500-150 000 370 000-419 000
Nissan Micra 1.5 D 1999 57 170 000 355 000
Nissan Sunny 2.0 D 1995 75 180000 199 000
Nissan Almera 2.0 D 1996-1997 75 139 00-165 000 299 000-419 000
Nissan Primera 2.0 Ds 1992-1994 75 139 200-176 000 185 000-390 000
Opel Astra F 1.7 D 1992-1996 57-68 176 500-195 000 250 000-400 000
Opel Corsa B 1.5 D 1993-1997 50 83 000-165 000 279 000-499 000
Opel Corsa B 1.7 D 1993-2000 54-60 97 000-168 000 339 000-499 000
Opel Kadett E 1.6 D 1986-1987 54 37 700-44 000 199 990-300 000
Opel Kadett E 1.7 D 1989-1991 57 106 345-200 000 130 000-450 000
Peugeot 106 1.5 D 1996-2001 54-57 154 000-180 000 365 000-499 000
Peugeot 206 1.9 D 1999 69 167 000-191 000 460 000-480 000
Peugeot 306 1.9 D 1995-1998 68-72 162 479-190 000 380 000-480 000
Renault Clio 1.9 D 1991-1999 65 117 000-180 000 199 000-449 000
Renault Megane 1.9 D 1996-2000 65 179 000-193 000 350 000-477 000
Renault 19 1.9 D 1991-1994 65 191 000-195 515 110 000-250 000
Renault 9 1.6 D 1987 54 114 952 220 000
SEAT Cordoba Vario 1.9 Sdi SE 1999 64 200 000 499 000
Skoda Felicia 1.9 D 1995-2000 64 123 000-200 000 250 000-410 0000
Tata Indica 1.4 D 2002 54 80 000-135 000 319 900-400 000
Volkswagen Golf I 1.6D 1981-1982 54 106 000-194 567 210 000-299 000
Volkswagen Golf II 1.6 D 1986 54 105 000 310 000
Volkswagen Golf III 1.9 D 1995 64 187 779 490 000
Volkswagen Jetta 1.6 D 1990 54 110 000 320 000
Volkswagen Polo 1.4 D 1992-1994 48 145 000-180 000 175 000-325 000
Volkswagen Polo 1.9 D 1996-1999 48 171 000-200 000 310 000-450 000
Csaknem 200 hirdetés és egy híján 40 modell kínálkozott szűrésünkkor. Könnyű belátni, hogy kormegkötés nélkül igencsak más a kínálat, mint korábban, legfeljebb 20 éveseket áhítva. A 30 évhez közelítő dízelek 200 ezer forint környékén is kaphatók. Esetükben fokozottan fenntartással kezelendő a 200 ezer kilométer alattinak írt futás, de megjegyezzük, hogy az összes 20 év környékén járónál annak számít. Csodák persze vannak, ahogyan kevesebbet futott példányok is, s egy 20 év körüli Citroën AX esetében például könnyedén lehetséges az évi 10 ezer kilométer alatti használat, így az olcsó autót áhítóknak ez, a jellemzően 200 ezer forintos autó például jó ajánlatnak mondható. A Saxo már 400-500 ezer forintos, de „csupán” 12-15 éves szériát jelent. Fiatból 28 éves Uno és 21 éves Tipo egyaránt van 150 ezer forint környékén – csaknem a kínálat legolcsóbbjaiként, de nem a leginkább javasolt vételként. Árulkodó ugyanis, hogy ilyen korú Fiat már nincs, sok, a Ford huszonéves példányaiból azonban van dögivel, Fiesta, Escort, Orion egyaránt szép számmal akad.
Az 1998-as Hyundai Lantra tipikusan az az autó, amit kifejezetten kevesen kereshetnek, ám a 15 éves kombi megjelenésével is modern a kínálatban, 182 ezer kilométeres futása még hihető is, s bizalmat gerjesztő, hogy HD képeken is megtekinthető. És ha már HD kép, képbe is kerül aktuális kedvencünk, az 1997 júliusából származó Mazda 323 400 ezer forintért, 198 199 kilométerrel, 2,0 literes, 71 lóerős dízellel, első légzsákokkal és légkondicionálóval. Fotón szép állapotban. Ahhoz képest sajnos az összes többi – listánkon szereplő – modell kétséges értékűnek mondható, persze egy-egy modell szerelmesei könnyedén akadhatnak a számukra legkedvezőbb ajánlatra. Egy szép belsejű W123-as Mercedes valaki számára kincs lehet, márpedig ilyennek mondott és fotón is annak tűnő is az egyik hirdetett példány. A Nissan-fanatikusok számára Sunny, Almera és Primera is van azonosan 2,0 literes, de izmosabb motorral, valamint 1,5 literes Micra is fogható, ha valaki tényleg minimálautóra vágyik.
Opelből természetes, hogy bőven van ajánlat. Kadett, Corsa és Astra leginkább 1,7 literes Isuzu-dízellel, az elpusztíthatatlanság jegyében. A sok példány között olyan is lehet, amelynél valós az óraállás, a jobbak persze már 400 ezer forinton túl, de klíma és légzsákok nélkül kínálkoznak. Peugeot-ból 106, 206, 306 kapható. A középső a legmodernebb, de az 1,9 helyett 1,5 literes dízellel szerelt 106 a legtakarékosabb. A Renault 9, 19, Mégane sorából a középső képviselheti a legjobb ár/érték arányt, a 19-esek már tényleg fillérekért kaphatók, persze érezhetően nem is mai autók.
A Volkswagenek bezzeg korosan, lepusztultan is drágák – jó az értéktartásuk. A konszern modelljei közül a SEAT Ibiza Vario, azaz a Polo Variantnak megfelelő spanyol modell félmillióért még éppen elcsíphető 14 évesen, gyengébb motorral ötajtós Polo is kínálkozik, ám aki tényleg olcsó autóra vágyik, az egy szívódízel Skoda Feliciával csinálhat jó boltot – a VW-konszernen belül. A 2002-es Tata Indicákról leginkább csak egy pozitívum mondható el: félmillió forintig a legfiatalabb dízelek.
Hogy melyik modell lehet a befutó, azt természetesen a személyes szimpátia, a személyesen látott és lehetőleg szerelővel is átvizsgáltatott példányok adják meg. Fotók és paraméterek alapján mi – a cikk elején írt – igényfeladást részlegesen megcáfolva a klímát és légzsákokat adó, nem is túlzottan koros Mazda 323-ast javasolnánk használati tárgynak. Ha azonban valaki valamelyik kedvelt modellt youngtimernek, hobbiautónak venné, esetleg valamit az örökkévalóságnak szeretne megmenteni, a koros dízelek között számos szériából találhat szerethető, olcsón fenntartható és használható, hamarosan veteránkorba lépő példányt is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    a cikk iroja elfelejtett 2 dolgot: a dizelt azert veszik mert sok kilometer mennek vele, ergo a 23 eves 150 000 km-es auto max egy nyugdijas tatatol less realis akink ez volt az autoja az elmult 23 evben. A masik amirol nem irt az a rozsdasodas. A francia auto motorja behal meg mielott elerne a rozsdas korszakot, a nemet meg szetrozsdal s a motor meg mindig megy. en egy 18 eves Opel Vectra 1.7D autot vettem es 4 evig hasznaltam, 420 000ert anno, 220e km-el meg ami meg le lett tekerve a kereskedo altal (tuti 500+ felett volt). Minden 1000-2000 forint volt hozza, nem igy apam 11 eves Renault Meganjaba amikor kiment valami elektromos szar, 110 000HUF volt. A Vectra egyebkent lemaradt a cikkbol, pedig nagyon kenyelmes, megbizhato, elnyuhetetlen az 1.7D motorja, egy baja volt hogy szetrozsdalt az egesz auto. A szomszed 300SE mercije is szuper, csak rozsdal mint allat. A szivodizel motorok egyebkent elnyuhetetlenek. Ismerek egy taxist, neki egy 1994es E mercije van, szalon allapotban. na az kurva ritka ma mar

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Ezek után az ökörségek után amiket leírt, felesleges foglalkozni vele, hogy milyen stílusban teszi. A fogyasztói társadalom pont az ilyenekre lett kitalálva akik szerint csak az jó ami új és drága 😉
    Cserélgesse csak a kettős tömegűt, a lengőkarokat meg a nagynyomású pumpát miközben csak a három felsorolt alkatrész árából jó állapotú olcsón fenntartható kis szerkezetet lehet venni, amiben ugyan nincs dán szopóautómata, de a-ból b-be elvisz ugyanúgy.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Akkor busszal kell járni. Az ilyen szarok sokkal többe kerülnek 2 év alatt, ha akár csak évi 5 ezer km-t gurulnak, mintha kis kuporgatással 1 millió fölötti gépet vesz valaki.

    Sok pénzért a hülye is tud vásárolni, kevésért meg a hülye vásárol!

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Lehet, hogy értelmetlen de nem mindenkinek van egy – két millió forintja jobbra. Vagy csak nem akarja, hogy benne álljon (persze nem áll benne mert folyamatosan bukik rajta hónapról hónapra) a pénze. Ha így indulunk neki akkor hatezres sportcipő sem kell mert szarabb mint a húszezres (vagy nem..), harmincezres androidos telefon sem kell mert ott van százasért az almás és szar minőségű olcsó zöldség – gyümölcs sem kell mikor ott van háromszor annyiért a tanúsítvánnyal rendelkező bio. Sok pénzért a hülye is tud jót vásárolni…

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Lehet ám okoskodni, de ennyi pénzért már csak szar autók vannak. Nagyon szar, kevésbé szar, kicsit szar, a fosnál kevésbé szar és így tovább. Tehát választhatsz, hogy szart, vagy még szarabbat veszel-e? Ennyiért teljesen értelmetlen autót venni.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    CNG-t csak kb. három helyen kapni az országban; Szeged, Budapest és talán Győr környéke. Ott nagyon megéri ezt kihasználni. Ellenben a VW 1.9-es 110 és 90 lovasa már más tészta. Az előbbi változó geometriás turbót kapott és általában is valamivel hisztisebb mint az utóbbi. Főleg, hogy a sokadik tulajok az “öt lityót eszik ‘oszt hogy mén” jegyében előszeretettel széthajtották és / vagy tuningolták.

    A szalonokban meg sajnos lassan benzinesből is csak turbós, start-stoppos, csillagromboló elektronikájú rettenetek vannak amiket nem fogja megérni életben tartani ha valami tönkremegy 8-10 éves korában. Persze egy újat gyártani helyette az gazdaságos és környezetkímélő…

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Végre egy igazán jó cikk! Nagyon sokat lehet hallani az új dízelek hibáiról, ha valaki bemegy egy szalonba és új autót vesz, 70%, hogy egy új dízelt sóznak rá, de ha bemegy egy használt telepre, akkor is dízelt sóznak rá, ha olcsón akar autózni. A Mazda 323 valóban az egyik legjobb választás, szemben a nagyon sok Opel Astával ami pocsék, mert egy 92-96 közötti 1,4l-1,6l-es nagyon büdös, ha mögötte haladsz és ezt rendszeresen lehet tapasztalni, tehát valami nem jó benne, sőt iszonyatosan erőtlen a motorja, szemben a Mazdával, Forddal, Toyotával Hondával. Aki nagyon olcsón akar autózni az a ritka ronda Fiat Multipla mellett voksol, 3 vagy 4 tartállyal el lehet menni 550-700 km-t, km-enként 14Ft-al CNG vel, plána ha CNG van a közelben. Sokan keresik a ritka és aránylag megbízható egyszerű TDI motorkat, pl. a VW 1,9l 90-110le modelljeit, mert nincs korom szűrő, nincs magas nyomás és elég sok van belőle, hogy olcsó legyen. Az SDI szintén keresett a VW csoportban, ami már jóval ritkább. Ami még piszok olcsó és jóval nagyobb autó, mert ha hely kell, akkor a kis Polo vagy Astra nem jó választás, az a Mondeo 2l-es vagy a Mazda 626, klímával igazi családi autó lehet, akár hosszabb utakra. Nagyon tartós a motor és ha szépen vezetünk 6l körül lehet vele autózni, akár klímával. Ugyanez a VW és Opel nagyobb benzineseire nem igaz, mert állandóan esznek, abban valamit nem találtak el, bár hasonlóan tartósak!

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    A 205-ös valóban igénytelen és strapabíró konstrukció. A többinél is régebbi őskövület de még akad hozzá alkatrész és egy kis reszelgetéssel sokáig szolgál. Ugyanígy megfontolandó a Felicia (hiába csak egy átformált Favorit) is. És ha már Corolla akkor az utolsó generációs Sunny is képbe jöhet.

    A Fordok maximum ezekkel egyező áron érik meg mert rengeteg van belőlük és a kutyának sem kellenek. Egy előnyük, hogy fiatalabbat lehet kapni ugyanazért a pénzért.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Bocsesz,én hiányolom a még meglévő pár BX-et.
    Rohadt jó autók voltak,mindenki félt a hidraulikától,de megtanulták a szerelők,és fillérekbe kerül a felújítása.
    kényelmes,megy-nem úgy mint egy mai-,keveset fogyaszt,ritkán az 1,9-ben klímás is volt.
    Mellesleg teli gyári extrákkal-centrálzár,elektromos ablakok…stb-ami egy fapados Golfban soha nem volt.
    ha valaki meg azt mondja nekem,hogy francia,xar szerelni,annak meg azt üzenem,hogy xar szerelni a fetisizált germánokat is,csak azokat kétszer annyiszor kell,mint a lenézett frankot.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Martin88 ha gondolod nez ra az Escort Fiesta parosra vagy Corolara es Feliciara
    Rohadni idovel mind rohad az autogyartoknak nem erdekuk hogy 30evig rozsdamentes legyen.
    Ok otthon igaz nem annyira elterjedtek de ha kell hozajuk is kapsz filerekert donort
    alkatreszt es szerintem vannak olyan jok mint a VW csoport tagjai.
    De a franciak kozt is vannak piszok jok.
    Haver 205os 1.9 eset most bontoztatta le mert szet rohadt jopar eve mikor megvette bontatlan
    motorral 300e volt benne kesobb elromlott a km ora de napi kb60km utaztak vele
    6evig volt a cegnel addig ezt hasznalta meg neha Balcsi,Horvatorszag es csak a kotelezot
    cserelte a motor porszaraz volt es bontatlan mikor betolta a bontoba csori Hopihet
    Alaposan nez korbe turelmesen es talalsz 1jot

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Azért én 1-2 Nissan Almerat is megnéznék. 2.0 szivo D.
    [url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/almera/nissan_almera_2.0_gx_cool_ds.-6571363[/url]
    Kapsz klímát, jó felsezreltséget és fiatalabbat, mint Vw-ből. Nem szentírás, hogy ez a tuti, de mielőtt VW-t veszel vakon, nézz meg 1-2 mást is.
    A VW mellett szól a hegyekben álló alakatrész, ellene a hegyekben álló széttapasott rom, mert mindenki megölhetetlennek hiszi. De vannak persze szép, jó állapotúak.
    Ha nem sürgős az autóvétel, akkor nézz körbe.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Martin: Valamelyik vw konszern sdi motoros kisautója amit érdemes venni, én a polo 3 ra szavaznék.
    Ha nagyon kicsi kocsi is elég és még takarékosabb akarsz lenni, akkor citroen ax 1.4d bár ehhez az akatrészellátás gyérebb, ellenben a lupo 3l-t veri fogyasztásban, télen meg olyan fűtése van, hogy leég a pofádról a bőr szó szerint 🙂
    pkrt: egy garniúra porlasztócsúcsot 25 forintból megkapsz az sdi-hez ugyanúgy mint a tdi-hez, nyilván nem full gyári minőség a de a célnak bőven megfelel, mellesleg a közhiedelemmel ellentétben a tdi nem turbodiesel intercoolert jelent, hanem turbo direct injection, magyarán vw-nél amiben szerepel a di az mind közvetlen befecsis.
    Gé: A fogyasztói társadalomban az a szép, hogy maga a fogyasztásra kifejlesztett termék a legeslegkevésbé sem a fogyasztó érdekeit nézi 🙂
    Ha már így szóbakerült, megjegyzem, én is ledugózom az egr-t és hasonlók, de ettől függetlenül ha mélyen magunkba nézünk, azért tudjuk hogy el van ám cseszve ez az iparág méghozzá nem kicsit, én egyetértek s3000-el az ecogreen téren, és ha lehetne, inkább járnék elektromos autóval vagy hibriddel, csak ugye ki van ez találva, hogy még véletlenül se érje meg beruházni, hiszen akkor mi lenne az olajcégek, a szervizek ill. alktrészellátók, és az államok jövedéki adó után befolyt profitjával?

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Ha sokat autózol, akkor a kényelemre is gondolhatnál! Egy Renault kényelmesebb, a VW Golf lerázza a vesédet, és rohad a karosszéria + vehetsz mellé tényleg egy donor autót, mert kelleni fog!

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Köszi a hozzászólásokat, jelenleg 1.3 suzukit akarom majd lecserélni 3 mas golfra ami szívó dizel.Sima 1.9d jobb választás mint az 1.9 sdi? B Corsából az 1.7 en gondolkodok még ,mert az picivel erősebb,mint az 1.5d.
    Lehet ,hogy picivel drágább a vw illet opel alkatrészek a suzukinál,de 1 hónapban 4-5 ezer km t belehajtok és ott azér kevéske kis pénz visszajönne a tankolásból és konfortosabbnak vélem ezeket a német típusokat,mint a magyar suzukimat. Ég és föld a külömbség a japán és a magyar suzuki között. A japán strapább a magyar meg zörög ,ripeg ropog benne minden. Iszonyatosan kényelmetlen az ülése.Igaz a 3 ajtós suzukinak sportos jókis ülése van ,de inkább a német dizel fele nézelődnék.Mindenképp 5 ajtóst akarok mert az praktikusabb az étel pakolása során.Szerintetek melyik lenne a jobb ? Golf3 , Golf2, Corsa b 1.5d, 1.7d vagy seat ibiza?Köszi az eddigi infókat.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Egyetértek Gé-vel. Golf II (1.6) vagy III (1.9) szívódezső a Te autód. Alkatrész az utolsó faluban is van (arra nem vennék mérget, hogy mondjuk Seathoz a spéci például kaszni elemek ennyire elterjedtek lennének és szubjektíven nézve Poloból is kevesebb van). Az sdi-k kevesebbet fogyasztanak valamivel mint az örvénykamrásak de azokhoz egy garnitúra új porlasztócsúcs igen izmos összegben van mivel közvetlen befecskendezésesek. Mondjuk felújíttatni lehet… Ezt majd egy jobban hozzáértő vagy sdi tulaj remélem pontosítja mert én is kíváncsi lennék rá.

    Ellenben ha jó áron látsz B Corsát vagy F Astrát normális (nem szétrohadt állapotban) akkor fontold meg. Nulla vezetési élmény, faék egyszerűség és sz-rért – h.gyért mért alkatrészek (főleg az Astrához). Az 1.7-es 60 lovas dízellel nem váltod meg a világot de nagyon strapabíróak és az Astra elég tágas utas és csomagterű.

    A Favoritot meg felejtsd el.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Pedig már várom, hogy kiderüljön milyen JDM szívódízel Lianákat gyártottak 🙂 És ha már megidéződött a korábbi szívódízeles cikk is akkor ne feledkezzünk meg S3000-ről sem aki a blue/green/eco marketingmaszlag ingyenes igehírdetője és esküdt ellensége minden koromszűrő nélküli járműnek 🙂

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Szerintem majdnem mindegy, de ha már a cikknél maradunk, kár turbón gondolkoznod. Sima szívó II vagy III és a legdrágább alkatrész is a napi béred körül mozog bontva, nem mellesleg annyi van belőle, hogy egész donor autót is tudsz venni pár teli tankért. Ja és ezeket bárki tudja szerelni…:D

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Jo cikk,csodas autok.
    Manapsag ilyen igavonokat miert nem gyartanak en azt nem ertem.
    Mert ezek is lehetnenek kornyezetkimelok.Kompromisszum meg nem annyira kell kotni
    ha jok 205 1,9D vel is jartam jopofa furge Fiesta Escort 1,8al minthogy a Golfek az 1,6 1,9el is
    Mazdaek 2,0as kicsit lomhab de az tenyleg kimegy a vilagbol
    Vagy gondolom mar hasznaltan nem adnak kis Alfat dieselbe azok is jok voltak

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Sziasztok!Pizzafutár autónak mi lenne az ideális diesel?
    Én 1.9d vagy 1.9sdi -n gondolkodok.Polon illetve 3.mas Golfon, Skoda favoriton,Ibizán illetve B Corsán (1.7)
    Mi lenne számomra a megfelelőbb vagy vmi más? Benzinest nem szeretnék.

  • 2017.10.30. at 00:56
    Permalink

    Jó kis cikk, már egy régebbi kor autói, de nekem tetszenek. A km álások természetesen 2-10X szorzóval játszanak. Ha olcsóbban jársz, többet mész, ez a tendencia igaz volt anno is és most is, de mindig vannak kivételek. Egy 3-5L fogyasztó kocsit senki se azért vett, hogy a garázsban babusgassa. Amitóta 5,5L benzifogyasztásnak megfelelő a kocsim gázfogyasztása, azóta többet megyek, de ezért is került a gáz bele. Ismerősömnek volt Saxoja 3-4L, évente ment 30e-t. Ezért vették.
    Nekem a Mazda tetszik, igaz rohadósak, de olyan jó formája van, meg egy nissan szivót is meghajtanék.
    Még megemlíteném a Toyota Carina 2.0D, barátomnak volt, 1988as évjáratú csillió km-rel 74Le volt talán, de 190-t óra szerint ment a német autópályán, az betyár vas volt.

Vélemény, hozzászólás?