Kívülről nem sok minden különbözteti meg egy jól extrázott Caddytől, a legszembetűnőbb talán az első ablakok sötétítése és California felirat a tolóajtón
A Caddy California igazából a T6.1 California kistesója, de ettől még tetősátorra - sajnos - nem kell számítani. A cél egyszerű volt: amíg a nagyobb változat 4 személyre kempingsátor, a kisebbiknek elég, ha 2 embernek tud fullextrás négykerekű hálózsákként szolgálni. Ehhez mérten az árát is úgy szabták meg, hogy kb. ott érjen véget, ahol a nagytesó kezdődik, ezzel egy igen szépen konfigurálható, kreatív California modellcsalád jött létre.
A Caddy California lényegében tehát egy olyan Caddy, ami megkapta a teljes kempingcsomagot a két leghátsó szükségülés helyére.
A California alapváltozata is tud túlélési felszerelésből mindent, amit a fullextrás: az opciók közt a személyautókból megszokott extrákat találhatjuk. Ezen a téren a Californiát a modell második legalacsonyabb, kreatívan "Caddy"-re keresztelt felszereltségi szintjéhez lehet legolcsóbban kérni, a felső határ pedig a csillagos ég, a kiállított példány digitális műszeregységgel, nagy infotainmenttel és összkerékhajtással volt szerelve.
Ez a konkrét California már nem olcsó: drágább lámpák, összkerékhajtás, szép szín, menő felnik, digitális műszeregység és nagyképernyős infotainment-rendszer is volt benne
Mivel az ágynak be kell férnie, California csak a hosszú Caddyből épülhet
Nem újdonság egyébként az ilyesmi modell a Volkswagennél, az eredeti hippibusz a legrégebbi felmenője a modellcsaládnak. Eddig a Transporter-Caravelle-Multivan volt az alapja a kempingezős változatoknak, de ezzel pont az veszett el út közben, ami annak idején népszerűvé tette az első és második generációt: az olcsóság. Ebből a szempontból hiánypótló a Caddy California, mégis egy nagyon logikus lépés, hiszen mára a Caddy is elérte azt a méretet, amivel már tényleg nem probléma beletenni az ágyat, illetve rendelkezik olyan extrákkal, amelyek menővé teszik és jól passzolnak a kempingezéshez. Remélem, hogy a következő generációkból is lesz California, már csak egy kicsit kell ugyanis nőnie a Caddynek méretben ahhoz, hogy az ikonikus felnyíló sátor is elférjen a tetején.
A bemutatóval egybekötött kertipartyn nem csak a hétszemélyes Caddy Maxi, de a nagytesó T6.1 California is csak vendégszerepre jött, az utóbbinak mégsem sikerült a háttérben maradnia
És ha már annál a bizonyos sátornál tartunk: a Caddy California legnagyobb problémáját elég nehéz lett volna megtalálni, ha csak ezt az autót mutatják meg nekünk a rendezvényen. Ez a probléma ugyanis nem más, mint a T6.1 California, ami mellette állt, és egyértelműen egy sokkal jobb alternatíva a kempingezéshez. Az ugyanis magában 4 személynek ad fekhelyet, miközben a Caddy esetén a csomagtartónyíláshoz csatlakoztatható sátorra van szükség, ha kettőnél többen aludnának benne. A kicsi és a nagy Californiára is igaz amúgy, hogy az autók félkészen jönnek le a gyártósorról, előkészítve az átalakításra, majd kézzel fejezik be őket.
Nyitva az ágy, ami sokkal kényelmesebb, mint amilyennek kinéz
Ha szeretnéd, nézheted a csillagokat a hatalmas napfénytetőn át, ha pedig teljes sötétségre vágysz, a mágneses sötétítők lesznek a segítségedre
Két főre viszont tényleg minden megvan a Caddy Californiában is: az összecsukott hátsó ülések felett elterülő matrac kényelmes, az ágy stabilan áll, hiszen vastag lábakkal támaszkodik a B oszlopon, ráadásul az opcionális napfénytetővel a csillagokra nyílik kilátás elalvás előtt. Már persze, ha nem használjuk az összes ablakhoz járó mágneses sötétítőt, a legtöbb üvegfelületet ugyanis egy ilyen egyszerű, de nagyszerű módszerrel lehet átláthatatlanná varázsolni. Kivétel ez alól a hátsó két oldalablak, amelyek cipzáros tárolókat kaptak "sötétítés" gyanánt.
Sütés-főzés a szabadban? A Caddy alapú Californiával sem probléma
Ráadásul az elkészült étel elfogyasztása sem kell, hogy problémát jelentsen: az ágy alatt ott a hely a kempingszettnek, két szék és egy asztal fér a tárolókba
Összességében tehát korrekt a Caddy California, de egy kicsit szükség-szaga is van: a legtöbb vásárlónak helyettesítő termék lesz a "nagy" California helyett, a Volkswagennek pedig az egyetlen opció volt, hogy újra olcsóvá tehesse a Californiát. A modell indulóára ugyanis valamivel 12 millió forint alatt lesz, a bemutatott példány igen magasan volt extrázva, így 20 millió forint környékére tehető a listaára. Ezeknek az áraknak a tudatában bőven nincs baj vele, hiszen a legalapabb T6.1 California árcédulája is körülbelül ennyit ír majd, csak onnan már tényleg a csillagos ég a határ, 32 millió felett ér véget a modell. Az életérzésre az igény viszont keskenyebb pénztárcával is jelen van, így a Caddy California célközönsége is megvan, ráadásul az ígért extra sátorral ez is tud majd 4 személy részére is férőhelyet biztosítani, ha nem is olyan kényelmesen, mint a T6.1 alapú változat.
Ennek az autónak a nagyon-nagy előnye, hogy nemcsak kempingben, illetve a pusztán megállva lehet aludni benne egy jót. Kinyitva a fekvőhelyet, és tökéletesen besötétítve kívülről nem lehet megállapítani, hogy alszik-e benne valaki, vagy sem. Vagyis autópálya-pihenőkben is lehet alvásra használni. Nem úgy a többi fajtát, ugyanis árgus szemekkel figyeli az autópálya-felügyelőség, hogy valaki nem akar-e kibújni a motelek használata alól. Szerintem még városban is el lehet játszani ezt az alvós trükköt vele. Én már kerültem olyan helyzetbe, hogy lerohadt az autóm egy külföldi városban, és csak másnap reggel nyitott a szerviz. Gondoltuk alszunk egyet a kocsiban. Nemcsak kényelmetlen volt, de a rendőrök éjszaka fel is ébresztettek, hogy mit is képzelünk…
Én arra tudnám elképzelni, hogy messzi, vagyis több napos utazásoknál meg lehessen állni aludni egy jót. Sajnos az ára egy kicsit húzós ahhoz, hogy én csak egy plusz ágyat, meg a sötétítési lehetőségeket kérnék bele mint extrát. Ja és megbújós színben, mondjuk sötét-szürkében. 🙂