Kis dízel a nagy Hondában
Honda CR-V 1,6 literes dízelmotorral
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Európában gyártott CR-V lesz a következő Honda, amely megkapja a japán gyártó takarékos, 1,6 literes új dízelmotorját.
Az Genfben bemutatott 1,6 literes dízelmotorral szerelt CR-V szabadidő-autó elsőkerék-hajtással és kézi sebességváltóval lesz elérhető. A kedvező fogyasztással kecsegtető jármű ősztől rendelhető. A 120 lóerős teljesítményhez (percenként 4000-es fordulaton) figyelemreméltó, 300 newtonméteres csúcsnyomaték (percenként 2000-es fordulatnál) társul, szén-dioxid-kibocsátása 119 gramm kilométerenként (a Honda saját számításai alapján). Ebben az összeállításban a CR-V 116 kilogrammal könnyebb, mint a 4x4-es, 2,2 literes i-DTEC dízelmotorral szerelt változat. A sajtóanyag szerint a kis dízel erőforrással a Honda CR-V vegyes átlagfogyasztása 4,5 liter gázolaj/100 kilométer.
Az elsőkerék-hajtású szabadidő-autókra nagy az igény, az európai kereslet negyedét teszik ki ezek a változatok. A CR-V a második Honda, amely megkapja ezt a Swindonban (Nagy-Britannia) gyártott motort. A sort januárban a Civic kezdte. A motor igen népszerű Európában, a gyár napi kapacitása 500 darab. Két műszakban 138 másodpercenként készül el egy erőforrás, ugyanazon a soron szerelik a 2,2 literes és annál 47 kilogrammal könnyebb alumínium hengerfejes és alumínium blokkos 1,6 literes motorokat. Ezeknél a Bosch szolenoidos befecskendező rendszerét alkalmazták, amely 1800 bar nyomáson üzemel, a nitrogén-oxidok semlegesítésére kipufogógáz-visszavezetést (EGR) használnak.