Kis autó, kis hibaarány – ezt mutatja az ADAC statisztikája
ADAC hibastatisztika: minél kisebb az autó, annál kevesebb a baj vele
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az ADAC közzétette tavalyi hibastatisztikáját. Láthatók a modellenkénti hibaarányok és a legjellemzőbb problémák is.
A miniautók hibaaránya jóval szerényebb, mint a nagyobb, bonyolultabb modelleké
Ezer autóból is 10 alatti meghibásodás jutott a Toyota Aygókra
Az elmúlt 20 év legmegbízhatóbb modellje a Toyota Yaris
Az elmúlt 10 évből a Toyota Yaris mellett az Audi A1 is nagyon jól szerepelt megbízhatóság kapcsán
A középkategória leginkább megbízható modellje az Audi A4
Az elmúlt években jelentős javulást ért el az 5-ös BMW
A 2020. évi meghibásodási statisztika (ADAC Pannenstatistik) tanúsága szerint a Toyota Aygo az abszolút legmegbízhatóbb modell az A-szegmensben. Nem okoznak gondot gazdáiknak a Chevrolet Spark késői példányai sem, míg a Hyundai i10-nél inkább az első generációra volt jellemző a példás megbízhatóság. A B-szegmensben a várakozásoknak megfelelően a legjobbak közé tartozik a Yaris: a Toyota kisautója egyike annak a három típusnak (és az egyetlen tömegpiaci modell), amelynek 2010-2017 között gyártott példányai kizárólag jó vagy kiváló minősítést kaptak. A kompakt kategória sztárja a Mercedes-Benz A-osztály, az alsó-középkategóriáé az Audi A4, a nagyautóknál a BMW 5-ös sorozatához kellett legritkábban segítséget hívni. Fontos kihangsúlyozni, hogy az ADAC statisztikája az út menti meghibásodásokról szól, nem a karbantartási szükségletekről.
10 autóból 4-hez a 12 V-os akkumulátor hibája miatt kellett kimenjen az ADAC sárga angyala, de 10 százalék feletti az egyéb elektromos hibák aránya is
A legtöbb váratlan problémát egyébként a mai napig a 12 voltos indítóakkumulátorok okozzák, méghozzá jellemzően az autók 5-6 éves korában – azaz akkor, amikor a gyári beépítésű akkumulátorok elérnek élettartamuk végére. A konklúzió egyszerű: ha az autósok nem várnának az utolsó pillanatig az alkatrész cseréjével, bosszantó és időt rabló meghibásodástól kímélnék meg magukat. Váratlanul sokaknak gyűlik meg a baja az abroncsokkal: egyre több autóban találunk defektjavító készletet, amelynek használatára azonban nincsenek felkészülve a tulajdonosok. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy ezek a készletek idővel elveszítik szavatosságukat, és amikor szükség lenne rájuk, gyakran már nem használhatók. Ezért is javasoljuk minden újautó-vásárlónak, hogy lehetőség szerint kérjen (ha elérhető, teljes értékű) pótkereket autójához, ezért szerepelt az legutóbbi családi autó körképünkben is elvárásként. [BANNER type="4"]
Forrás: ADAC, Smarter Media