Kirúgja maga alól a talajt – Porsche Panamera
Porsche Panamera 4S, 4S Diesel és Turbo menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nincs többé esetlen forma, egy magyar fazon tett róla, hogy az új Panamera jól nézzen ki. A németek meg arról, hogy akarjuk vezetni, ami elképesztően jó!
Három vadonatúj motorral érkezett, amelyekből az egyik V8-as dízel, a benzinesek duplaturbós V6-osok és V8-asok, utóbbi a csúcs Turbo kivitel, de arról majd később. A dízellel kezdve indultunk neki a túrának. Mindegyik modellt összkerékhajtással és nyolcfokozatú duplakuplungos, fantasztikus munkát végző PDK automataváltóval szerelik, és a dízel modellek hátulján is csupán Panamera 4S felirat olvasható. A gázolajos adatai letaglózóak, a duplaturbós V8-as 422 lóerőt és bődületes 850 Nm nyomatékot teljesít, már 1000-es fordulatszámtól egészen 3250-ig, ami nagyjából azonnali teljesítménycsúcsot jelent.
4,3 másodperces százas sprintjével a Panamera a leggyorsabb dízel a világon.
Hatalmasat lép, közben a hangját elég jól elrejti, ha éppen nincs a közelben egy benzines, nem sokan mondják meg róla, hogy dízel, persze a fordulatszámmérőből már kiderül.Porsche Panamera - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
5049 | 1937 | 1423 | 2950 | 495-1304 |
Pörgetve előjön belőle némi dízeles morgás, de el lehet nyomni a feláras, gombnyomásra hangosítható sportkipufogóval, úgy már tényleg sportos a hang, amit kiad magából. Muszáj a fogyasztásról is szót ejteni; a gyári adat 6,8 liter száz kilométerenként, a nyüstölős, nehéz jobb lábú újságírók alatt sem evett többet 9-nél, ami több mint dicséretes. Teljesítményben a 2,9 literes, friss fejlesztésű V6-os, duplaturbós, 4S jelölésű benzines Panamera követi. 440 lóerőt és 550 Nm nyomatékot küld a kerekekre, amivel 4,4 másodperc alatt repít százra. Itt jegyezném meg, hogy a 4S 1870 kiló - jelenleg a legkönnyebb Panamera - ez a gyorsulás elképesztő egy ekkora tárgytól. Ráadásul a Sport Chrono Package részeként a kormányra kerülő Sport Response gomb 20 másodpercre a Panamera összes tartalékát összpontosítani tudja, és a Launch Control segítségével ugyanezt 4,2 másodperc alatt is megcsinálja.
A V6-os benzines hangja nagyon szép, ércesen üvölt a sportkipufogóból, gázelvételre pedig nagyokat durrog, persze csak Sport módban, alaphelyzetben csöndes, vonulós autó. Elárulom, számomra ez volt a legélvezetesebb mindegyik közül. A dízelhez képest 180 kilóval könnyebb, ami határozottan érződik, valamint az elképesztő átalakulásokra képes V6-os nagyon jól illik a Panamerához. A Turbo maradt a végére, a legfinomabb falat, de nem hozott sokkal nagyobb élményt, mint a V6-os. Persze, már a beindításnál vérpezsdítően horkan fel a V8-as, és meg is marad a szép hortyogós orgánum, de a tesztautóból hiányzó sportkipufogó miatt a színház nem annyira volt jó, mint a 4S-ben.
Három darabból hajtogatja ki magát a Turbo spoilere
Mindegyiknél nagyobbat lép, csupán 3,6 másodperc a 0-100, és ne felejtsük el, hogy 5 kiló híján 2 tonna. Ilyen időt a komolyabb sportkocsik futnak, nem ötajtós limuzinok. Sok kis részlete van viszont a Turbónak, amit a többihez nem rendelhetünk, például a három részből álló, önmagát kihajtogató hátsó szárny, vagy a sportosabb kidolgozású első lökhárító. Az 550 lóerő és 770 Nm nyomaték a végtelenszer használható rajtprogrammal összekötve fantasztikus élmény. Akár a nulláról 50-re gyorsulás is jó móka, már persze annak, aki megengedhet magának egy ilyen, alsó hangon is 50 millió forint közeli játékszert.
Porsche Panamera - műszaki adatok
4S | 4S Diesel | Turbo | |||
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2894 | 3956 | 3996 | ||
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 8/32 | |||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 440 (5650-6600) | 422(3500-5000) | 550 (5750-6000) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 550 (1750-5500) | 850 (1000-3250) | 770 (1960-4500) | ||
Gyorsulás 0-100 km/h (Sport Chrono Package) | 4,4 (4,2) | 4,5 (4,3) | 3,8 (3,6) | ||
Gyorsulás 0-200 km/h (Sport Chrono Package) | 10,3 (10,0) | 10,7 (10,4) | 8,4 (8,1) | ||
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 8,1-8,2 | 6,7-6,8 | 9,3-9,4 | ||
CO2-kibocsátás [g/km] | 184-186 | 176-178 | 212-214 | ||
Végsebesség [km/h] | 289 | 285 | 306 | ||
Saját tömeg [kg] | 1870 | 2050 | 1995 | ||
Megengedett össztömeg [kg] | 2495 | 2635 | 2585 |
Az új Panamera persze nem csak a motorokról szól, a töménytelen luxus, a páratlan kényelem és a precíz kidolgozottság is mérhetetlenül fontos. A belterét inkább mondanám sportosnak, mint luxusnak, persze csak elsőre. A formák nagyon egyszerűek, minden csupán puszta funkcionalitást sugall. A letisztult műszerfalon hatalmas, 12,3 col átmérőjű érintőkijelző vár, a középkonzolon meg alig néhány gomb, a többi mind érintőgomb, viszont még azok is adnak egy apró kattanásos visszajelzést. Itt kezdődnek a sok helyen megmagyarázhatatlan extrák, mint például, hogy a szellőzőrostélyokat nem állíthatjuk kézzel, csak a kijelzőről. Úgy viszont hátul is, mert ott is van kijelző, hogy a multimédiát és a navigációt kezelhesse az utas, aki közben az akár elektromosan is állítható sportos bőrfotelekben tesped.
Tulajdonosként egy pillanatra sem jutna eszembe, hogy valakit felbéreljek sofőrnek a Panamerához. Ezt a limuzint jó vezetni! Nagyon jól hozza a sportos Porschék viselkedését, a kormányzása iszonyú közvetlen, a gázreakció - főleg Sportban - rettentő élénk. A már háromkamrás légrugós futómű képes ringatózóan puha és veseleszakítóan sportos is lenni, hatalmasat lehet vele autózni. Hibátlan a Porsche-élmény, nem csak a külsejét, a technikát is közel sikerült hozniuk a kétüléses Porschékéhoz. Teljesen más dimenzióban létezik a Panamera, átlagos városi forgalomba hatalmas, és mindennél gyorsabb, hibátlan, kényelmes luxusautó, most már beleköthetetlen kivitelezésben. Ráadásul hamarosan a 4E Hybrid is érkezik a 918-as technikájával.
Te pedig pont Lezer Janinak tunsz a hatalmas bekepzelt leszolasaiddal.
Nem muszaj kommentelni, ennyi.
“szeretem”, amikor az igniszes rallihuszárok osztják az észt :D:D:D:D:D ezt úgy en bloc mondtam, főleg a fosvágenező frusztrált, agyhalottakra….
na most ezzel én is beszálltam az agyhalottak közé, persze jól jön néha egy kis zombulás.
Ugyan már az egy fotel huszár meg részeges is, ide hány mindig valamit. Beleköt az élő fába is, kocsmába kellene mennie ott legalább jó pofán csapnák, azt helyre jönne az agya.
Az mondjuk biztos hogy összefosnád magad ha szemtől szemben állnánk egymással úgy hogy tudjuk ki a másik.
Most már tényleg érdekelne hogy neked mi a szakmád és hogy mivel foglalkozol hogy így ideböfögve kinyilatkoztatod hogy én fáradt olaj kihordó közmunkás vagyok.
Itt az ideje hogy nyilatkozz ha már annyira lenézed az egyik szakmám az autószerelőt.
Tény hogy a fáradt olajjal is kell kezdeni valamit de a munkaidőmből amikor épp azt csináltam kb 5 perc volt a többi az szerelés. Szóval nyilatkozz és cáfold meg részletesen ha nincs igazam, ki fod derülni hogy milyen szakember vagy, vagy inkább minek a szakembere :))
Ha nem válaszolsz úgy tekintem hogy a szád jár tudás, tapasztalat nélkül köpködsz rám is mint azokra akik valamire alapozzák az írásukat, nem csak a szóbeszédre meg a rajongásra mint te.
Cáfold!
Mit csinál encore? Ért valamihez? Vitán felül áll. Kihordani a fáradt olajat. Remekül csinálja. Közmunkások gyöngye!!!!
Encore kemény, mint a vidia. Chuck Norrist is legyőzte. Hazudozásban.
Mondja a retkes kezű aknapecér. Muhahahahaha
Kösz de azért ez az agytröszt duma azért nem kellett volna.
Megrúgod a gázt elszellent egy nagy koromcsomót, ja hogy utókezeli mint a többi fosvágen adblueval hogy ne legyen fekete, de attól még beokád a levegőbe.
Inkább szívd te ami abból kijön ha annyira nem a világvége szerinted.
Ez a hamvas gyerek elalélt mint te is szoktál ilyenkor, megint osztod az észt gyogyókám.
Az encore ha nem is egy agytröszt legalább ért valamihez, ahogy olvasom veled ellentétben.
Foglalkozz csak a görényeiddel én meg majd veled.
kicsit elirtátok a 0 200 as gyorsulást
Hűű de szép gép,teljesen belezúgtam.KELL!!!
VW Csoport. Diesel. Turbó.
Ez a világvége.
Igaz encore?