Kirepülnek az elektromos Focusok
Legördült az első villany Focus a németországi gyártósorról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb fejezet kezdődött a Ford történetében: a németországi Saarlouisban kisuhant a gyárkapun az első európai Ford Focus Electric. Megrendelt autóikat júliusban vehetik át az ügyfelek.
Az európai piacra németországi gyártásból most érkező villanyos Focus csak a kezdet a Ford zöld offenzívájában, az alsó-középkategóriást jövőre követi a Ford C-MAX Energi plug-in hibrid egyterű, majd pedig az addig biztosan bemutatott középkategóriás Mondeo hibrid változata érkezik.
A Ford Focus Electric villanyautót 23 kWh-s lítium-ionos akkumulátorból táplálkozó, 145 lóerős villanymotor hajtja, legnagyobb sebessége 135 kilométer/óra, 6,6 kilowattos fedélzeti töltője révén 100 kilométeres hatótáv is elérhető csupán 2-3 órás töltéssel. A 3-4 óra alatt feltöltött akkumulátorai akár 130 kilométeres hatótávot is lehetővé tesznek, ha pedig hét órát szánunk a töltésre (16 amperes hálózatból), elérhetjük a 162 kilométeres álomhatárt is. A veszendőbe menő fékezési energiát hatékonyan hasznosítja a Ford, 95 százalékát újra visszatáplálja. Az Egyesült Államokban már két éve kapható az elektromos Focus, alapára 39 200 dollár (8,67 millió forint), amiből még 7500 dolláros (1,65 millió forint) adókedvezmény levonható. A Focus Electrichez adott telefon-alkalmazással az akkuk töltöttsége távolról is lekérdezhető, megkereshetők az útba eső töltési pontok és az is beprogramozható, hogy a kedvezőbb díjszabás érdekében mely órákban vegyen fel töltést az autó.
A Ford Focus Electric villanyautót 23 kWh-s lítium-ionos akkumulátorból táplálkozó, 145 lóerős villanymotor hajtja, legnagyobb sebessége 135 kilométer/óra, 6,6 kilowattos fedélzeti töltője révén 100 kilométeres hatótáv is elérhető csupán 2-3 órás töltéssel. A 3-4 óra alatt feltöltött akkumulátorai akár 130 kilométeres hatótávot is lehetővé tesznek, ha pedig hét órát szánunk a töltésre (16 amperes hálózatból), elérhetjük a 162 kilométeres álomhatárt is. A veszendőbe menő fékezési energiát hatékonyan hasznosítja a Ford, 95 százalékát újra visszatáplálja. Az Egyesült Államokban már két éve kapható az elektromos Focus, alapára 39 200 dollár (8,67 millió forint), amiből még 7500 dolláros (1,65 millió forint) adókedvezmény levonható. A Focus Electrichez adott telefon-alkalmazással az akkuk töltöttsége távolról is lekérdezhető, megkereshetők az útba eső töltési pontok és az is beprogramozható, hogy a kedvezőbb díjszabás érdekében mely órákban vegyen fel töltést az autó.