A trendek afelé mutatnak, hogy minden típusból készül elektromos változat. A Peugeot-nak is ez a terve, az ígéret szerint 2023-tól minden típusból készül elektromos változat
A hagyományos személyautók mellett a nagysikerű SUV modellek villamosítására is komoly hangsúlyt fektetnek a gyártók. Az egyterűek piacát az előbbiekkel szemben szinte nagyítóval kell keresni, akkorát zsugorodtak az elmúlt években. A
Peugeot Rifter viszonylag friss szereplője a kategóriának, ami nem igazán a 2018-as premiernek köszönhető, inkább annak, hogy alig-alig érkezik friss típus a szegmensbe. Ennek ellenére a Peugeot nem engedi el a Rifter kezét, inkább fejleszti. Az irány már adott, hiszen a Partner (a Rifter furgon változata) elektromos kivétele már bizonyos piacokon megjelent.
Kétféle hosszban, öt és hét üléssel készül az elektromos Rifter
A hajtáslánc itt is egy 136 lóerős (260 Nm) villanymotoron és 50 kWh-nyi akkumulátoron alapszik. Az előbbi lóerőszám Power módban érvényes, a Normal állás 109 lóerőt szabadít a kerekekre, a spórolós Eco esetén csak 82 lóerővel lehet gazdálkodni. A Rifter 11,2 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, de egy elektromos csapatszállító esetén fontosabb adat, hogy egy töltéssel 275 kilométernyi hatótávot ígér, amivel már el lehet vinni a családot kirándulni. Az autópályák fenegyereke azonban nem a Rifter lesz, mert a végsebesség csupán 134 km/h.
A pici kormány felé került műszeregység tipikus Peugeot, váltó nincs, ennek ellenére jókora a kardánbox
Ha sikerült 100 kW-os töltő mellett leparkolni, akkor csak 30 percig tart elérni a 80 százalékos töltöttséget. Az öt és hét üléssel kérhető egyterű elektromos verzióban is kétféle hosszal választható. A rövidebb verzió városbarát 4,4 méter hosszú, a Long kivitel 4,75 méteren nyújtózkodik. Az árról egyelőre nincs hír, de itthon a hétüléses és a villanyautós kedvezmények együttes felhasználásával jó pár milliót lefaragható lenne az konnektoros Rifter árából.
Ideális körülmények között lazán elmegy Budapestről a Balatonra és vissza, de csak komótosan, a maximális tempó 134 km/h
A testvér e-Combo arany-narancs fényezése ütősebb! Érdekes lesz majd az árazásuk, h egy ilyen praktikus, tágas autó mennyiért lesz villanyos.
50 kWh-s akksival 14-15 millió forintos listaár alatt nem nagyon számítanék rá. A Peugeot a 3 közül a legdrágább, Opelként talán pár millióval olcsóbb lehet.