Kipróbáltuk, mit tud a rendőrök új Opel Astrája

Vajon tényleg jobb az Opel, mint a Ford rendőrautó?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A csapból és belőlünk is folyik, hogy új autókat kapott a rendőrség, eddig azonban senki sem hencegett azzal, hogy ült volna bármelyikben. Mi most mégis ezt tesszük.

Higgadt, 80 km/órás tempóval haladunk az M0 autóúton, több helyen magasabb tempóval is lehet menni, mi azonban csak ennyivel megyünk, természetesen a külső sávban. Fagypont körüli a hőmérséklet, hamarosan a Megyeri hídra hajtunk fel, a hidakon pedig amúgy is érdemes jegesedésre számítani, s a Megyerin az elején megengedett 100 km/órás tempó után amúgy is lassítani kellene kezdetben 80, majd a végénél 60, 40 km/órára. Autónkat meg sem közelítik a közlekedőtársak. Mindez nem meglepő, hiszen egy rendőrségi Opel Astrában ülünk, sofőrünk Szabó Pál százados, a Dunakeszi Autópálya Alosztály alosztályvezetője. Persze ő is, mi is tudjuk, hogy nem másért, mint a fehér Astrára szerelt fényhíd, illetve a felragasztott matricák miatt maradnak távol az autók. Kétségtelenül az is erősíti a „jogkövetést”, hogy a jobb egyben operatőr kollégánk ül, kezében pedig egy állvány, abban kamera, mindenki sebességmérést gyanít, így aztán jó magyar szokás szerint a megengedett tempóval sem haladnak, a közelünkbe se jönnek, senki sem mer minket megelőzni még az engedélyezett tempóval sem.




Találkozásunk apropója azonban ezúttal nem a közlekedés vizsgálata, hanem a vezetett, általunk csak utasként próbált rendőrautó, az új, azaz Classic III-as Opel Astra. A lízingszerződésből visszaadott Ford Focusok után az augusztus végén meghirdetett gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként 1250 darabot vásárolt a rendőrség. Egységesen ötajtós karosszériával, 1,6 literes, szentgotthárdi, 115 lóerős benzinmotorral és egészen korrekt ellátmánnyal. Kíváncsiak voltunk, hogy milyenek rendőrautóként, s mivel Szabó Pál százados úrral tavaly remek riportot készíthettünk a korábbi Focus rendőrautó kapcsán, most is megkerestük.
Milyen az Astra? Tényleg, azaz nem csak katalógusértékeivel jobb, valóban szerényebb fogyasztású és dinamikusabb a Focusnál? Nem hiányzik a kombi Ford nagyobb csomagtere? - támadtuk kérdéseinkkel az alosztályvezetőt, ő pedig készséggel válaszolt. Tapasztalatai szerint érezhető, hogy hajszálnyit jobban, élénkebben gyorsul, mint a Focus, nem kamu a gyárilag megadott, 0,5 másodperccel szerényebb 100 km/órára érési érték. Megszokást igénylő a végállás nélküli - az újabb Opelekben már nem is alkalmazott, az Astra H-nál és korszaktársainál bevetett - indexkapcsoló. Szabó úr persze könnyedén ült át az Astrába, saját autója is Astra H, igaz, még Euro4-es motorral, így aztán érzi is, hogy annál fojtottabb az Euro5-ös motor. Az ülések vagy a kapcsolók azonban nem okoztak meglepetést, nem érez említhető komfortbeli különbséget a Focusok és az Astrák ülései között. Kisebb természetesen a csomagtér, nem is vetekedhet az ötajtós Astra a kombi Focusszal, ha persze az Astra kombi lenne, nem csak csomagtérből, hátsó lábtérből is jóval nagyobbat adna. Ahogyan a gyári érték sugallja, az Astra nem csak élénkebbnek, takarékosabbnak is ígérkezik, a gyári vegyes érték 7,2 helyett 6,7 l/100 km, rendőrüzemben ez annyit tesz, hogy fényhíddal, gyakori gyorsítással talán ellesz 10 l/100 km alatt.
Fontosabbak azonban az autók közötti különbségeknél a felszereltségek, a rendőrségi kiegészítők új funkciói. Miként azt a Focusok esetében is megszokhatták a rendőrök, az üléseket masszív, a pisztolytáskáknál műbőrbetéttel erősített, méretre készíttetett huzat óvja, a padlókárpitra gyári gumiszőnyeg, a csomagtérbe gumitálca került. A szolgálatot teljesítők bőrkormányt markolhatnak, immár MP3-olvasós, CD-s rádióval szórakoztathatják magukat, ha épp nem lenne elég akció körülöttük. A Focusokból átszerelt rendőrségi, titkosított EDR rádiók a kesztyűtartókba kerültek, kezelésük azonban kényelmesebb lett, immár akár kézibeszélő nélkül, a kézifék mellé tett gomb megnyomására, kihangosító-mikrofonnal is lehet kommunikálni segítségükkel, de megmaradt a megszokott spirálkábeles kézibeszélő is, ha például az autón kívül állva kellene lekérdezni egy-egy adatot vagy szólni a központnak.
Hirdetés

Nem csak megjelenésével, funkcióival is új a fényhíd, például egy-egy reflektorral oldalra is tud világítani, ami akár menet közben hasznos lehet, ha a járőrök egy autót meg akarnak világítani, de ugyanígy helyszíneléskor is praktikus világítóeszköz. Az oldalanként eltérő, piros és kék színű fényhídban LED-ek és erős fényű halogén izzók is helyet kaptak, ha jár a motor, azaz van töltés, mindegyik egység világíthat, de az egységek külön is kapcsolhatók, ha például nem akarnak nagyon vakítani a zsaruk. Álló autónál csak a LED-es fények aktívak, hogy az akkumulátor minél tovább bírja szuflával. Az új fényhíd mellett van teljesen új villogó is, a szélvédő mögötti, csakis kék fényt adó, szintén külön kapcsolható „fényvető” az utolért autókat a középső visszapillantón keresztül közelről is tájékoztatja: félre kellene húzódni.

Miként azt az Astrák átalakításáról szóló cikkünkben írtuk, az 5,163 milliárd forintért megvásárolt 1250 Astrához nem csak az említett kiegészítők, hanem komoly, 36 hónapos jótállás is járt, ezen időszakban a garanciális javításokat kötbér és civil csereautó terhe mellett három munkanapon belül köteles elvégezni a rendőrautók szállítója. Az Astrákra 2 év Assistance szolgáltatás, megkülönböztető jelzéseikre és matricáikra 6 év helyszíni jótállás él, ha nem is lesznek 3 év után selejtezve, mint a Focusok, 6 évnél tovább vélhetően nem fogja tartani a rendőrség az Astra-flottát, addig azonban kell a megkülönböztetés, különben az eddig Magyarországon értékesített 32 276 Astra H közül alig tűnnének ki a rendőrautók.
Ismét higgadt, 80 km/órás tempóval haladunk az M0 autóúton, ismét a Megyeri híd felé, nem Astrában, hanem egy szabadidő-autóban, továbbra is a külső sávban. Mellettünk nem is a híd elején megengedett 100 km/órával, hanem jóval magasabb tempóval húznak el az autók. Vége a „jogkövetésnek” – nézünk össze kollégámmal. Az Astra H hiába koros, 9 éve bemutatott modell, ismét komoly tekintélye lett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

35 thoughts on “Kipróbáltuk, mit tud a rendőrök új Opel Astrája

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Egy éve szaggatok egy 23 éves F Astrát! 174 ezer km-rel 320 ezret adtam érte! 50 ezer km-t tettem bele 12 hónap alatt és 300 ezeret költöttem rá! Ezzel járok külföldre (Anglia, Hollandia) dolgozni és egyben a munka eszközöm is! Megjártam vele a svájci hegyeket is novemberben 10 éves nyári gumival! Soha nem hagyott ott és szervizelnem se kellett idegen országban! 2 személlyel 140-es tempónál 6,5-et eszik! Kopó alkatrészeken kívül semmit nem kellet rajta cserélni! Beázik! Leszarom! Ez az egy betegsége van! Hűséges társam és kollégám, megbízhatósága a legnagyobb erénye! Sokszor látom a német autobahn-on, hogy a leállósávban a modern német társaik (Ingolstadt, Bajor Motorgyár, Karl mester, és a Hitler bogara) szellőztetik motorterüket és várják a sárga angyalt! Ezzel nem bántani akarom ezen márkák szerelmeseit de be kéne látni azt, hogy ami nem „raj” az nem szar! Lehet nem éppen egy punci mágnes de amíg a luxus félre állni kényszerül és lelankad a dákó a cicababa szájában addig én robogok tovább és élvezem a babát mert ez örök mint a szegénység! Nekem ez a véleményem az Astráról és ha cserélem akkor H-s öccse lesz a következő páciens! Üdv.!

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Gépjárműipari melléktermék az Opel Astra,mint köztudott.Németországban azért gyártják,hogy a sok török ne lézengjen napközben dolog nélkül az utcán.A belgának jó a Yaris,a franciának a Peugeot 206+,az olasznak a Punto,a csehnek a Fabia.De mivel mi gazdag ország vagyunk,megengedhetjük,hogy drága benzintemetőkkel korzózzanak sünjeink,TEK-es kollégáik pedig 7-nél alább nem adják az Audit.Szánalmas,hogy mekkora pazarlás megy itt!!!

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Teljesen igazad van. Akkor azon rugóznának, hogy miért nem kétmilliós Dacia Logan-be ülnek inkább, és a különbözetből hány lélegeztetőgépet lehetne venni. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Kicsit furák a hozzászólások! Páran megemlítik, hogy igy kicsi, úgy nem jó, ez rossz amaz nem megfelelő.
    Ilyen Astrával jártam barátommal Németországba nem egyszer, nekünk átlagos testalkattal és magassággal télen-nyáron, érdekes módon ezzel a motorral megfelelt olykor 8-10 órán át.

    Tovább ez egy kifutó modell, nevezhetjük kiforrott konstrukciónak, szentgotthárdi motorral.
    Jobb lenne, ha 5s bmw lett volna? Ilyen körülmények között egyik autó se bírja úgy mint pl nálatok, akik hétvégén autóznak. Focus-t lehet szidni, de szerintem bármely autó is ennyit járna szervizbe ilyen körülmények között.
    Továbbmennék, ez egy munkaeszköz, nem más. Vagy ti is parker tollal írkáltok minden nap?
    Szerintem nem volt rossza választás.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Ennyi marhaságot összehordani egy hozzászóláson belül…
    Csak a legordítóbb baromságra egy kérdés: Melyik vidéki körzeti megbízottnak van nyomozati jogköre?

    A tanyára járásra pedig ott vannak a Pathfinderek és az Astrákkal együtt beszerzett 450 db. Skoda Yeti.
    Amúgy ezeknek nagyobb a hasmagasságuk, mint a Focusoknak volt…

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    „….de megmaradt a megszokott spirálkábeles kézibeszélő is, ha például az autón kívül állva kellene lekérdezni egy-egy adatot vagy szólni a központnak.” — Igencsak közel kell állni a kapitánysághoz, vagy őrshöz, hogy adatot tudjunk lekérni azzal a spirálkábeles kézibeszélővel, mivel az a fényhídon lévő hangosbeszélőnek a mikrofonja.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    „….de megmaradt a megszokott spirálkábeles kézibeszélő is, ha például az autón kívül állva kellene lekérdezni egy-egy adatot vagy szólni a központnak.” — Igencsak közel kell állni a kapitánysághoz, vagy őrshöz, hogy adatot tudjunk lekérni azzal a spirálkábeles kézibeszélővel, mivel az a fényhídon lévő hangosbeszélőnek a mikrofonja.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Külföldöt nem lehet össze hasonlitani velünk. Angliában 2, olasz országban 3 féle rendőr lát el szolgálatot. Azok akiket külföldön ilyen opelhez hasonló jelentéktelen autóban láttok azok csak úgy nevezett kis rendőrök, segéd rendőrök. Nincs teljes intézkedési jogkörük még fegyver sincs náluk. Egyszerű feladatokat látnak el pl: forgalom irányitás, közuti ellenörzés, kressz szabályai betartatása, tilosban parkolás stb. Ők nem mennek tolvaj után, nem nyomoznak ki sem mennek intézkedni betöréshez vagy kocsmai verekedéshez. Ahhoz ott vannak az igazi rendőrök fegverrel normális felszereléssel és intézkedési jogkörrel és persze normális autóval. DE nálunk csak 1 rendőrség van akinek minden feladatot elkell tudni látni. A vidéki körzeti megbizottnak kell közlekedési rendőrnek lennie, nyomozónak, előállitónak és mindennek lennie. Ha kell a bünözők után kell erednie vagy egy gyorshajtót megelőznie. Ezzel az opellel nem tud bűnt üldözni még az autóból való ki-be szállás is nehézkes a téli szolgálati ruhában a kényszeritő ezközökkel az oldalán. Ne a pesti rendőröket nézzétek, hogy az csak járőr autó és jó az neki. A vidéki rendőr is ezt az autót kapta és járja vele a tanyákat a föld úton és 10 percenkét szál be-ki az autóból. Budapestre vagy nagy városba járőrözésre jó ez az autó (segédrendőr autónak).

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    A bal ülésen nem bal oldalt kellene lennie annak a gyönyörű műbőr betétnek ???

    Mit ér így, hogy a jobb oldalra tették ???

    Arra száll ki a sofőr ???

    Ki a felelős ezért a melléfogásért ???

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Igen, méretben jóval kisebb az Astra, azonban döntő a minőség. Azért flotta autókkal állandóan szervizbe járni – hát nem épp volt jó reklám ez a Fordnak.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Nem kell itt sok képzelőerő, ez az Astra egy kifutó széria, és így tudtak nyilván jobb ajánlatot tenni a többieknél. Rendőr járőr haverom egyérteműen azt mondja, hogy a Ford Focus sokkal jobb volt, nagyobb volt benn a hely (a haverom 190 centi 110 kiló). Az Astraban a vezetőülésben alig fér el a térde a középkonzoltól. A kombi pedig mindenképpen jobb, mint egy 5 ajtós. Szóval ez az Astra a Focushoz képest visszalépés. És ezt úgy mondom, hogy nekem is volt F Astram korábban és meg voltam vele elégedve.
    Céges kocsiként ilyen H Astrat is sokszor vezetek. Az az index egy nagyon elrontott dolog. Leht, hogy megszokást igényel, de én 3 év alatt sem tudtam megszokni. Mindig mást csinál, mint amit én szeretnék. Nem véletlen, hogy az Opel a következő típusoknál megszüntette, nagyon sok vevőtől kaptak negatív visszajelzést.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Az Octavia volt eddig a legjobb, igaz ennek kissé magasabb az alja…
    Amúgy a Ford Focus katasztrófa… Irtó sz.., folyamatosan szervizekbe jártak vele… Állandóan volt valami problémája szinte mindegyiknek, persze eladáskor roppant jó fénybe tűntetik fel.
    Senkinek sem ajánlom, hogy ezeket a három éves szutykokat megvegye…

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Érdekes, pedig nagyon sok, nálunk szerencsésebb sorsú országban szolgálnak ugyanilyen Astra rendőrautók és fura, hogy ők nem érzik magukat komikusnak benne. De kapaszkodj meg, Olaszországban pl. többségében ennél kisebb Puntók és Stilok szolgálnak járőrautóként, és megfelel nekik, és még ilyen autókban is van tekintélyük.
    Nincs ezekkel az autókkal semmi baj, sokkal inkább a hülye magyar sznob kivagyisággal és az állandó elégedetlenkedéssel…

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Szerintem bőven megfelelő ez az autó. Mondjuk újraértékesítés szempontjából nem ártott volna a hátsóülésre egy műbőr huzatot rakatni. Ki ülteti jó szívvel a gyerekeit arra az ülésre, ahol évekig akár retkes, dzsuvás senkiházik is utaztak…

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Valahogyan nem áll jól ennek a gépnek ez a rendőr autó szerep.Kissé olyan komikusnak hat.De szerintem nem ez a lényeg,inkább az,hogy magának a rendőrségnek sincs már tekintélye sajnos.Az inkább aggasztó.Amugy szerintem is az Octaviák voltak eddig a ‘legrendőr ‘autósabbak az elmúlt években.Persze ez szubjektív.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Valahol ismét visszalépett a rendőrség a 90 es évekbe, ahol szinte minden típus megtalálható volt.Akkor sem volt jó választás egyik ilyen ” hátsó nélküli” kis autó sem. Nem a rendőrségnek való ez a szűk kisméretű autó. Nem volt ez a választás sem. Kényelmetlen a nagyobb emberek nyomorognak benne. El kell képzelni egy adott szolgálaton belül, órákon keresztül járőrözni vele. Én azt mondom, hogy a Ford is kis autó volt és ez is az. Korábban a Skodák legalább megjelenésileg és kényelem szempontjából is jobbak voltak. Az előállításnál a rendőr nyomorog hátul az előállítottal.A Skodáknak legalább volt egy kellemes hátsó formájuk, azok legalább egy kicsit komolyabbnak néztek már ki.Ezek az autók kicsik, nem szépek és nem is egy jó márka. Nem is értem miért visszafelé haladunk ebben is. Furcsa választás ez.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Szerintem ez egy tekintélytelen tucatkocsi és ha mégsem akkor az csak a „Magyar FőRendőr” rendszámnak tekinthető. 🙂

    Mostanában arra pont jó, hogy a városba befele menet a Szentendrei úton 3 különböző hely közül választva, a járdán állva figyelik a Szentendrei úti buszsáv forgalmát… Ennek köszönhetően a dugó megkétszereződik, a busz sem tud időben a sávjába hajtani, áll a környék.
    Sajnos a város vezetés sok évvel ezelőtt kitalálta, hogy a 3-4 sávos út forgalmát egy sávra kell szűkíteni a Flórián felüljárón és kell még oda egy üres buszsáv is!

    Értelmetlen, ami ebben a városban folyik! Van aki érti ezt?

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Én csak az mp3-atnem értem. Nem nagy durranás ha külön megveszik (meg minek?) de a gyári mocskos drága, bármi más hasznos dolog kifutotta volna annyi pénzből. Az a fényvető meg kész röhej, ekkora fényhidat kikapcsolva is észrevesz bárki, hát még ha üldözik:D

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Mitől elavult? Ha elavult lenne, nem lehetett volna EU-n belül újonnan forgalomba hozni. Ez volt a legolcsóbb a kategóriában.
    Ha most új VII-es Golfokat vettek volna, akkor meg azon pörögnél, hogy minek nekik ilyen drága autók.
    Egyébként ennél öregebb konstrukciók voltak az első generációs Octaviák, mikor tömegével kezdte lízingelni őket a rendőrség.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Egyik rendőrismerősőm szerint az octavia meg niva volt eddig a legjob autójuk.Utána a Ford aztán a mostani Astra.
    Kicsi benne a hely.2 nagyobb rendőr alig fér el egymás mellett elől.Könyökük összeér.

    Amúgy nekem tetszik,csak a villogó ne lenne ilyen nagy.

  • 2017.10.30. at 09:05
    Permalink

    Miért van az, hogy ha az embereke rendőrautót látnak egyből 60-70nel vánszorognak? Ha 80-nal megy és 90 a megengedett, akkor meg lehet előzni. Engem sose zavart a rendőr, ha a szabályok engedik, a rendőrt is megelőzöm, még sosem volt ilyenből probléma. Az inkább veszélyesebb,hogy mindenki főúton is gyök 2vel kezd el menni, emrt rendőrautó…

    Bezzeg ha nincs rendőr a láthatáron, akkor nem számít még a legszakadtabb autók is 120-l közlekednek, pedig büntire nincs pénz, érdekes….

    bocs, ah kicsit off
    On

    Nekem tetszenek a rendőr Astrák, még ezzel a motorral is, mert ezek nem elfogó autók, hanem járőr autók. Kollégámnak ilyen motorral van Astrája, normál tempóban főúton 6 l alatt megáll, sezrintem korrekt.

Vélemény, hozzászólás?