Kipróbáltuk az új villanyautót, ami még a Daciánál is olcsóbb!
Magyarországon is bemutatták az XEV YoYo villanyautót: íme az árak és az első tesztkör élményei!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
3D nyomtatott alkatrészekkel, 150 kilométeres hatótávval, cserélhető akkucsomaggal és fiatalos, modern külsővel startol Magyarország legolcsóbb villanyautója, ráadásul egy olasz márkától érkezik. Hol a csapda?
Letaszították a trónról a Dacia Springet, most már az XEV YoYo a magyar újautó-piac legolcsóbb tisztán elektromos modellje
A formaterv legkülönlegesebb eleme a világítás, a LED menetfények valóban látványosak
1,68 méteres tengelytávolságával és 2,53 méteres teljes hosszával az első generációs smart fortwo méreteit hozza
Magasabb, mint amilyen széles: vízszintesen 1,5 métert, függőlegesen pedig 1,56 métert foglal el a térből
A műszerfal is egy faék egyszerűségével bír, ám ez egyáltalán nem bántó
Az óracsoport mellett érdekes lehet még a váltó tekerőjének és az ablakemelőknek otthont adó konzol
Az ajtóbehúzó a postás Golf I-eket idézi, akárcsak a minimalista ajtókárpit
A két részes tetőablak ténye meglepetésként ért
Az ülések kényelmesebbek, mint amilyennek elsőre tűntek, ráadásul az utastérbe kellő mennyiségű USB aljzat is jutott
Kellő mennyiségű a fej- és lábtér: a magam 173 centijével bőségesen elfértem, ám a sofőr bal lábának pihentetésére kijelölt taposó még az én magasságommal is kényelmetlenül közel volt az üléshez
És ha már szóba került a csomagtartó: ahhoz képest, hogy mindösszesen 180 literes, korrektül pakolható
A fő attrakció azonban akkor következik, amikor mégis lemerült az autó: a három akkucsomagot töltés helyett akár ki is cserélhetjük három teli társára, és már lehet is továbbindulni.

Arra tervezték, hogy otthon, az éj leple alatt töltődjön fel: ilyen kicsi akkucsomag mellé aligha lenne értelme a villámtöltés opciójának
Az igazi meglepetés azonban nem a rengeteg érdekes megoldás, hanem a vezetési élmény.
Előre szeretném leszögezni, hogy ez nem vicc és nem irónia: a mindösszesen 400 kilós YoYo valóban az egyik legviccesebb teremtés, amivel az utóbbi időben számomra szolgálni tudott az autóipar. A 20 lóerejét ugyanis a hátsó kerekeken adja le, ezzel pedig szinte mindenkinek mosolyt csalt az arcára a zsámbéki Drivingcamp vizes aszfaltján. Két teljesítményfokozat közül választhatunk ugyanis, a visszafogottabb D óvatos gyorsításokkal és 55 km/órás végsebességgel szolgált, a tekerőt S állásba kattintva azonban megjön az összes erő, a csúcssebesség pedig így már a 90 km/órát is átlépi.Nem tudok rá mást mondani: egyszerűen vicces volt vezetni, de a lehető legjobb értelemben
Hátulról is érdekesen fest, messziről feltűnik, hogy nem egy hétköznapi szerzet
Az üvegből készült csomagtérajtót aprócska gombbal lehet kinyitni
a KRESZ szerint 16 éves kortól vezethető, B1 kategóriás jogosítvánnyal, amely a 400 kilogramm alatti négykerekű járművekre szól.
Ezek a lehetőségek azonban még mindig a jövő reményei, a hazai nagyobb autómegosztók kínálatában ugyanis még nem érhető el az XEV újdonsága, a B1 jogosítványkategória pedig elméletben tényleg létezik, ám képzés jelenleg nincs rá. Ez utóbbira megoldást jelenthet, hogy a forgalmazó már felvette a kapcsolatot az illetékes minisztériummal, hogy alakítsák ki a tananyagot és a követelményrendszert.A parkolás aligha jelent majd problémát a YoYóval
Végezetül pedig következzen a várva várt indulóár: az XEV újdonságáért 6,6 millió forintot kérnek.
Mindez persze a céges ügyfelek esetén, visszaigényelhető áfával 4,8 millió forint környékére csökken. Elsőre soknak hangozhat, ám érdemes belegondolni, hogy a Dacia Spring alapváltozata jelenleg 8,8 millióról indul, és bár összességében valóban autószerűbb élmény a két extra utasüléssel, bizony akadnak hátrányai is a YoYóhoz képest. Ilyen például a Dacia hagyományos töltése helyett az XEV percek alatt cserélhető akkucsomagja, illetve a YoYo 400 kilogramm alatti terheletlen tömegéből adódó, kisebb autókategória előnyei. Mindemellé a YoYo épít arra, hogy vagány: élőben látva még különlegesebbnek hat az összkép, amit a színkombinációk szinte végtelen számával fejeltek meg a tervezők az autó karosszériáján és belterében egyaránt.Már csak egy kérdés marad: te bevállalnád ezt az olasz-kínai újdonságot?