Erős felszereltséggel, a LED Mátrix fényszórót is alapból adó Style szintbe még néhány extrát, például távolságtartós tempomatot is belepakolva érkezett a Vodafone flottájába 106 darab Skoda Octavia iV
Berobbant a félvezetőhiány az autóiparba, nem egy márkánál csúsznak a szállítások, a Suzuki Vitara és az SX4 S-Cross (
ahogyan arról már beszámoltunk a Duster kapcsáni árharcban) jelenleg gyári audiorendszer nélkül készül Esztergomban. A beszállítói probléma különböző mértékben viseli meg a gyártókat, most úgy tűnik, egyelőre a Skoda áll a leginkább rosszul, Octavia és Superb nagyjából 2023-as átvétellel rendelhető, Octavia iV pedig éppen sehogy sem, ugyanis bőven kiürítette a Vodafone nemrégiben átadott 106 tagú Octavia iV flottája a hazai kontingenst, e verzió tehát most épp nem szerepel a konfigurátorban, ahogyan
benzines RS sem. A helyzet persze bármikor változhat, s mivel a "kompakt" szegmens egyik legnépszerűbb, céges vásárlások tekintetében a legnépszerűbb modelljéről van szó, természetesen lecsaptam a lehetőségre, hogy ha csak egy rövid körre is, de kipróbálhassam az iV-t annak kapcsán, hogy a Vodafone átvette új céges autóit.
Mostantól az Octavia iV a legiggyakoribb Vodafone cégautó
A Vodafone amúgy nem viccel, a most a flottájába érkezett 106 darab Octavia iV a bő 400 autós flottájának mintegy negyedét teszi ki, s ezeket követi hamarosan 60 további plug-in hybrid és tisztán elektromos modell. A cég célkitűzése, hogy 2025-re csakis (a mai szabályok szerint) zöld rendszámot viselő, konnektorról tölthető autók legyenek náluk, ugyanis 2030-ra a cég teljes működésével karbonsemlegességet céloz, 2040-re pedig csakis így működő beszállítókkal kíván dolgozni. Hasonlóan komolyan veszik a környezettudatosságot, mint a Volkswagen-csoport, amely Németh Balázs, az autókat átadó Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója szavai szerint minden egyéb cégnél komolyabb összeget, 125 milliárd dollárt fektetett a karbonsemleges gyártásba, és a Vodafone-hoz hasonlóan teljes karbonsemlegességet céloz.
Négy évig tervezi tartani az Octavia iV-ket a Vodafone, utána már tisztán elektromos modellek vásárlása szerepel a terveikben
De nézzük, mit tud az Octavia iV, ami a jövőben a Vodafone autóparkjának leginkább meghatározó tagja lesz. Mesés adatokat vonultat fel! Egy Octavia 4,67 méteres hosszával, pláne a kombi a maga 640 literes csomagterével az átlagember számára álomautónak számít. Oké, a plug-in hybrid esetén kisebb a padlórekesz, mint a csupán belső égésű motorosoknál, így "csak" 490 literes alapméretű, ellenben támladöntéssel továbbra is lépcsőmentes, óriási rakteret kapunk. Hajtásláncilag pedig csöppet sem szerény az új vodafone-os cégautó: az 1,4 literes, 156 lóerős TSI benzinmotorjához 116 lóerős villanymotor csatlakozik. Önmagában utóbbival is teljesen jól mozog, rendszerteljesítménye pedig 204 lóerő, 350 Nm társaságában.
Alapáras az Octavia esetén a digitális műszerblokk, az iV esetén súlyozott norma szerint 1 literes 100 kilométerenkénti fogyasztás adódik a 60 kilométeres WLTP villany-hatótávval. Ha szorgalmasan töltögetjük, a valóság is hasonló lehet
A legtöbb Vodafone dolgozó tehát az általa eddig használtnál erősebb autóba ülhetett, s azzal szembesülhet, hogy szerényebb fogyasztással autózhat majd. Ha legalább 50 kilométerenként töltőre teszik az autót, akkor akár benzinfogyasztás nélkül (a WLTP szerinti elektromos hatótáv 60 kilométer a nettó 12 kWh kapacitású akkumulátorral), ugyanakkor a benzinmotorral egyrészt megvan a dízelesen nagy, 700-800 kilométeres hatótáv lehetősége, másrészt a 7,5 másodperces 0-100-as sprintnek és a 220 km/órás végsebességnek is, ha valaki épp nemzetközi kiküldetésre menne, s Németország felé haladna.
A műszerfal alapvetően alig, leginkább csak kijelzőivel különbözik a többi Octaviáétól. A Style szinten már nem szövet, hanem műbőr felület kerül a műszerfalra. Az Octavia iV gombnyomásra, némán éled, hiszen minden Octaviához alapáras már a kulcs nélküli nyitás-indítás, s az iV amikor csak teheti, elektromosan megy, nem éget benzint
Az utastér pont olyan tágas az iV-ben is, mint a többi Octavia Combiban, azaz nagyon
Praktikus, hogy az Octavia iV esetén is van azért némi padlórekesz a csomagtér végénél, épp akkora, hogy abban elfér az alapáron megkapott konnektoros és Type2-es töltő is. A bruttó 13 kWh-s, alsó hangon 50, de akár 60 kilométeres hatótáv elérésére is alkalmas akkumulátor sima konnektorról nagyjából 5, míg Type2-es töltőoszlopról 3 óra alatt feltölthető, otthoni tarifával kb. 500 forintból, amiből könnyű kiszámolni, nagyjából 2 liter/100 km benzinfogyasztás költségét kapjuk, ha elektromosan használjuk az Octavia Combi iV-t. Ennek megfelelően, meg persze a szerényebb emisszió érdekében a Vodafone is a sűrű töltésre ösztönzi alkalmazottait: ingyenes irodai töltőkkel és a limites üzemanyagkártya mellé adott Mobiliti ügyfélkulccsal. Utóbbiért egyértelmű pacsi jár nekik, azért persze nem feltétlen, hogy elvitték az ország jövő éves Octavia iV mennyiségét is, de Németh János Skoda márkaigazgató szerint van azért remény arra, hogy kap még az ország, s ismét felkerül a konfigurátorba az iV, ami pont olyan tágas utasterű, mint a többi Octavia, szóval egy tökéletes céges és családi autó.
Bár az iV csomagtere "csupán" 490 literes, lényegében csak padlórekeszből ad kisebbet, mint a többi
A töltőcsatlakozót a bal első sárvédőn találjuk, benzint szokott helyről, a jobb hátsó sárvédőnél tölthetünk be, a töltőkábelek pedig kényelmesen elférnek a csomagtér végébe tett padlórekeszben
Persze olcsónak nem mondható, az iV utolsó ára 12,5 millió forint voltn, egy viszont biztos: konnektorosan is a kompakt kategória legtágasabb utas- és csomagterével rendelkezik, utóbbiakból a Skoda nem enged. De a rövid próbakör szerint a dinamikája és a vezethetősége is teljesen élvezetes, szóval lehet irigyelni a Vodafone - cégautót kapó - dolgozóit.
Több mint korrekt a Vodafone új cégautója, persze nem olcsó modellekről van szó, az iV 12,5 millió forintról indult, amikor még elérhető volt
jó, akkor vodafone ügyfél nem leszek ha ilyenekre cseszik el a pénzt, hogy álszent módon trendi környezettudatosnak tűnjenek…
Nem kéne szabad/korlátlan cégesautó használatot adni, ott kezdődne a takarékosság és a környezetvédelem…
Gázt se használj és villanyt se. Ne járj boltba sem, ne egyél és budira se menj, mert a ZEWA és a többi is használ egy csomó cégautót…mindnek ekkora vagy ennél nagyobb flottája van. 🙂 Utóbbi esetben olvass utána a lapulevél használatának 🙂
↑ezt a vad mezőt ismerem, ez a magyar ugar
Azért 106 csak jutott oda, meg még kitudja hány más cégeknek… nagy a hiány, meg vicc szállítási idők, de valahogy mégis csak összejön mindig, ki van ez találva.
Továbbá köszönjük meg a cégesautósoknak azt is, hogy mennyit tesznek a dugókért, ők azok akik bármekkora dugóba-bármikor beállnak. Cégesautó-cégesü.anyag-cégesidő=lexarom kimaxolva, holott láthattuk működik/működne a homeoffice, kapásból nem kéne ennyi -kirakat-cégesautó(s).
Simán érezhető a forgalomba is hogy a hétfő és pénteket mennyien ellógják homeoffice-ba, kicsit kitolva a hétvégét, kedd az új hétfő/csütörtök az új péntek.
Ha ez fájna, te ordítanál, azt tudod?
Barnikám és Péter! Remekül mutatjátok be az ostoba netlakót.
Van egy mondás hogy akinek nem inge nem veszi fel, te nagyon magadra vetted.
Ahol dolgozom flottakezelőknek is besegítünk autókat hozni-vinni, látni hogy mennyi de mennyi felesleges cégautó van kiszórva, hogy meglegyen a “kirakat”. Ők is ezt mondják, de biztos ostoba ott is mindenki…