Kipróbálod, megkívánod: Audi A4 quattro használtteszt
Audi A4 1.8 20v quattro, 2000 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van elég nagy és komoly autó összkerékhajtással legfeljebb 1 millió forintért? Van, de nyilván árnyoldalasan. Audi A4 quattro 2000-ből, erősen használtan.
De ez a 125 lóerős szívó is szépen muzsikál. Hogy a VW-konszern hengerenkénti 5 szelepes technikájának volt-e értelme és előnye, arról megoszlanak a vélemények, mindenesetre a 10,5 mp-es gyári gyorsulást érzetre most is adja, s tán még erősebbnek is tűnik a telt, mély hangú sportkipufogó brummogásával kísérve. Hamar felpörög, nem fullad ki, könnyedén viszi a nem túlsúlyos kasztnit. Fogyasztás? Na ja, városi értéknek a katalógus is 13-at ír, és ezt zokszó nélkül legurítja a torkán, míg vegyesben 8-9 lehet a minimum, 10,5-11 a reális.
Természetesen ennyi idő és kilométer alatt azért volt rendesen hiba. (A futott km különben 260 ezer körüli – cserélni kellett az órát, mert az eredeti megmakacsolta magát.) Már eleve utólag derült ki, hogy több helyen is tört az autó (2005-ben a derék nepperek valahogy elfelejtették ezt közölni), majd aztán az évek folyamán egyebek mellett kuplungot, kettős tömegű lendkereket, kerékagycsapágyokat, fékbetéteket, hűtőt, fojtószelepházat, légtömegmérőt (2x) is kellett cserélni. A tulajdonos szerint nem vészesen drága a fenntartása pláne úgy, hogy amit tud, ő maga cserél, s az alkatrészeket is jelentős kedvezménnyel szerzi be.
Kapott még az autó vonóhorgot, xenonlámpát, gyári tempomatot, s olyan tuningelemeket is, mint szoknya és fólia körbe, fehér hátsó lámpa LED-ekkel, nagy zene, kipufogó és vagány alufelni. Mára a fóliából csak a tetőn maradt, s ha valaki a karikákat hiányolná a hűtőmaszkról, igazoltan hiányoznak. Tuning. Ha majd beköszönt a tavasz, a 17-es nyárigumi-garnitúra persze sokkal látványosabbá teszi az autót a képeken mutatottnál.
A télen a fagyott víztől lefeszített küszöbborítások is „rehabilitálva” lesznek – ígéri a gazda, aki azt is elárulta, hogy annak idején az Audi A4 és a Mitsubishi Lancer tetszett neki, BMW vagy Mercedes szóba sem jöhetett. És fogalma sem volt, mi fán terem az összkerékhajtás, azóta bezzeg hóban-fagyban többször kisegítette, sőt egy ízben teherautót húzott ki vele a sárból. Telente nyilván élvezkedésre is jó a 4WD, a négy kerékkel csúszás-kilinccsel előre kanyarodás versenyszám kihagyhatatlan ziccer egy sportgénekkel bíró quattróval.
Hogy adtak-e volna érte 900 ezret, nem tudtam meg, mindazonáltal sokakat jó eséllyel lelomboz egy ennyire kopott, foltos, tényleg rendesen el- és lehasznált beltér. Cserébe alig zörög – még így is, még most is hozza az összeszerelési és az anyagminőséget. Elöl nagyon kényelmes, átlagtermettel hátul is jól elférni benne, csomagtartója tágas és üléstámla-döntéssel osztottan bővíthető, ahogy kell. Felszereltsége rendben: a már említetteken kívül automata klíma, elektromos ablak és tükör, minden alapvető megvan. Plusz az Audi-féle hangulat és a presztízs. Picit azért fiatalabb kéne, kevésbé használt és dízel A4? Tavaly nyáron olyat is mutattunk, dettó ezüstben. Ha valaki csak legyint rájuk, s azt gondolja, ennyi sok pénzekért mást és kevésbé koros autókat is vásárolhat (Suzuki, Opel, stb.), ez igaz. Ahogy az is, hogy közük nincs egy középkategóriás Audi komfortjához, minőségérzetéhez, vezetési élményéhez. A quattro hajtás csak a cseresznye a habon.
Az Audinak abban az időben Haldex hajtása volt és nem torsen..A kettő nem ugyan az. Nekem volt egy A3 Q Turbó de amikor a szervizbe vittem spéci hajtómű folyadék cserére azt hitték először, hogy torsen…ennyit arról, hogy mennyire értenek az okosok hozzá.
Nekem egy 1995 -ös A4 -esem volt, könnyes szemmel váltam el tőle, mert még egyetemista vagyok és nem tudtam magamtól fenntartani, jobban megszerettem, mint bármelyik barátnőmet eddig, 5 évet szolgált jóban rosszban 1,6 motor volt benne, de soha nem ette meg a 13 litert/100 – ban (az mesél, aki ennyit mond) pedig köztudott, hogy ez a motor bizony kevés a súlyához képest 10-11 liter körül volt. amikor 170 – 190 es tempóval mentem autópályán.Amire nagyon oda kell figyelni az az elektronika, nekem a napfénytető elektronikájával gyűlt meg a bajom, de ettől még élt az autó, nagyon is.
Motorhibái soha nem voltak, fenntartása egyáltalán nem kerül sokba, én az 5 év alatt a két hátsó lengéscsillapítót, katalizátort, fékpofákat és egy biztosítékot a (vészjelzőét) kellet kicserélnem, következő autóm egy A4 – es 1,8-as Turbós QUATTRO lesz kötelezően vonóhoroggal, mert falusi is vagyok és a Nissan Pick Up – unk sem mindig megbízható, úgyhogy a betakarításnál is tökéletes az AUDI
Sokan keverik itt a kulonbozo markak osszkerekes megnevezeseket, csak pontositas kedvert vegyuk sorba: audi-quattro,bmw:xdrive, mercedes:4matic, vw:4motion.
Amikor ezekrol a rendszerekrol beszelgetunk, a marka mellett fontos meg az evjarat, ami meghatarozza az osszkerekhajtas verziojat, mert ezek kozott markan belul is lehetnek nagyobb kulonbsegek.
Hali. Max még a Volvo és az akkori VW 4matic az ami ebbe a kategóriába tartozik, de valóban nem érdemes, sőt nem is lehet egy európai technikát a japánhoz vagy épp fordítva hasonlíttatni. Mindkét kontinensen megvannak az egyedi technikák módszerek az autógyártáshoz, de pl. ebben az évjárat (mint ami a cikkben van Audi) C vectra 4×4 vagy Nubira összkerekes nem is készült -tudtommal az Opel a nemtom milyen nevű terepjárójánál alkalmazta a 4×4-es technikát majd később az Insigniánál, a Nissan meg a Skyline sportkocsijánál de ez nem is volt kapható magyarországi kereskedésekben de nem is 1 misibe kerül :)- az audi meg lassan 30 éve gyárt összkerekes kombikat és szedánokat, szóval valóban Merci-BMW- és az akkori VW 4matic, volvo ami vetéjtárs.
Hali! Végigolvasva a hozzászólásokat ezzel tudok a legjobban egyetérteni, de azért 1 kis kiigazításra szorul. A „Malacorrú” Passat III. széria 1988- 93 között készült. ” ” A Daewoo-k meg a régi Opel technikát viszik egy kis koreai „parasztámítással” fűszerezve” Ez a kb. 10 évvel ezelőtti autókra igaz . Az újabbak ( ma már Chevrolet) a legfrisebb Opel ( GM ) technikát alkalmazzák „…kellően csúnya formatervvel…” Erre azt lehet mondani: kinek a pap, kinek a papné. Sokan nem az autó formavilága alapján döntenek 1 adott modell/márka mellett. „A franciákról meg az a véleményem, hogy szép ruhákat, meg illatos parfümöket tudnak gyártani, abban világelsők, de autót nem.” Valószínűleg nem márkaszervízben dolgozol, hanem független, általában 8 évesnél idősebb kocsikat javító műhelyben. A franciák nagyon sokat fejlődtek az utóbbi 2 – 5 évben megbízhatóság, anyag/összeszerelésiminőség terén. Azonkívül a francia márkákat sem szabad 1 kalap alá venni! A Renault pl.: már 20 évvel ezelőtt is sokkal megbízhatóbb, jobban kidolgozott autókat gyártott mint pl.: a Peugeot – Citroën páros. Bár utóbbi 2-nek is vannak megbízható modelljei.
Ahogy mondod,szakértő kolléga,úgy van:-)
Tényleg laikus vagyok,viszont egy nagyon érdeklődő-erősen műszaki beállítottságú laikus!
Valószínűleg hasonló mennyiségű kocsit láttam alulról,mint Te…..
TEHÁT:A”gömbölydedebb”2003-ig gyártott Toledo/Leon páros padlólemeze és nagyjából az összes műszaki egysége(még részben a műszerfala is)azonos a korabeli A3-éval(legutóbbi válaszomban véletlenül A4-et írtam,sorry),ezt a tesztekben is leírták anno!Az A4 pedig akkoriban az A3 megnyújtott padlójára épült,tehát mégiscsak van bennük közös a Toledóval,nem is kevés.A Toledónak/Leonnak is volt összkerekes változata,több is.
A 2004-ig Daewooként futó,utána Chevynek átkeresztelt Nubira a 2001-ig gyártott B Vectra műszaki egységeire épül,és ahogyan mondod némi koreai átdolgozással(motor,váltó).Nem gondolom,hogy egy Nubira jelentősen csúnyább lenne,mint az itt tesztelt szappan formájú korabeli Audi.Izlések és pofonok,nálam szögletesség a nyerő.
Az értéktartás egy elvont-mesterségesen kreált piaci árszabályozás,vajmi kevés köze van a tényleges értékhez,inkább presztízs/hagyomány szempontok és gyártói lobbik dominálnak benne.
Egy Vectra C-t(Gts,ötajtós kasznival)volt szerencsém többször is vezetni,akkori banki főnökömnek ez volt a szolgálati kocsija,1,8-as benzinessel.Szabályosan megsiratta amikor 4 év után vissza kellett adnia,(csaknem 110.000 kilométerrel)és egy négyajtós Passatot kapott helyette.Ritka kényelmes és bunkerszerűen biztonságos és megbízható kocsi volt.
A prémiumtermék mint szó az autózásban lassan értelmét veszti.Manapság már a Kia/Hyundai csoport nagyautói vagy egy mezei Golf/Astra is hozza a prémiumjellegek többségét!
.
Tisztelt Kántor István. A cikkben bemutatott A4 Quattronak kissé nagy a fogyasztása. Igaz, hogy „cipelni és forgatni kell” az összkerékhajtást, de nem ez az érték a jellemző. Nekem van egy hasonló 1,8-as szívómotoros A4 Quattróm Avant kivitelben, de 8-10 közötti fogyasztás fölé nem nagyon tudom vinni, és nem igazán „takarékos üzemmódban” hajtom. Autópályán 7-8 liter között eszik. Szerintem a cikkben említett példánynak motorelektronikai problémája lehet(Lambda-szonda, folytószelep poti, hőgomba stb), vagy kopott maga a motor, esetleg rátartanak a fékek. Ilyen fogyasztás a nagyobb testvérre, az A6 Quattro-ra is csak automata váltóval jellemző, V6-os motorral. Persze a városi fogyasztást sokféleképpen lehet mérni, értelmezni, az összkerékhajtás „araszolgatás”, kis sebesség mellett ellenben nem is nagyon érződik, mint hátrány, és az autó önsúlya sem vészes.
Üdv, kedves Barátom. Én az autókat nem a „használtautó.hu”-n nézem meg szép képeken, hanem a valóságban műhelyben, és rendszerint alulról is. A véleményemet ennek megfelelően alkotom, így minősítem az autókat. Rendszerint nem egy-két példány alapján, hanem a nagy átlag alapján mondom, hogy egy autó milyen. A hozzászólásodból itélve elég laikus vagy ebben a témában, úgy látom. A Toledónak ugyanis semmi köze az Audihoz, csak egy cégcsoportból származnak. A régi Toledók a „malacorrú”Passat(86-92-ig gyártott példány) az előde, az újabbak a Golf IV, Golf V technikát alkalmazzák Seat köntösben, ezek a bázisaik, keresztmotorral, elsőkerék hajtással, egyszerű McPerson első futóművel. Az Audi ellenben hosszmotoros első, vagy összkerékhajtással, elöl oldalanként 4 lengőkaros futóművel, gyakorlatilag a két autónak nincs közös alkatrésze. Technikailag olyan messze állnak egymástól, mint Makó Jeruzsálemtől. A Daewoo-k meg a régi Opel technikát viszik egy kis koreai „parasztámítással” fűszerezve, kellően csúnya formatervvel. Technikai fejlettség szerint messze az Audi alatt van, az értéktartásról nem is beszélve. Olcsón meg lehet venni őket, az igaz, de „örök autó” marad, vagy pár év múlva apró pénzért lehet csak eladni őket. A Ford Mondeóról csak annyit, hogy az 1,8 motor valóban jó, ott magával az autóval van baj, de egy olcsó igáslónak megfelel, főleg a kombija, szépnek azért ezt sem nevezném. A Vectra C pedig a maga kocka formájával egy bukott széria, nem véletlen, hogy már nincs gyártásban. Technikailag a régebbi modellek köszönnek vissza Astra F, Vectra B alkatrészekből van összerakva(motor, váltó, futómű), csak a kaszni új. A franciákról meg az a véleményem, hogy szép ruhákat, meg illatos parfümöket tudnak gyártani, abban világelsők, de autót nem. Róluk csak röviden ennyi. De az eredeti témára visszakanyarodva összkerékhajtásban egyik általad említett márka sem jeleskedik, úgyhogy nincs miben összehasonlítani egy Audival. Az Audit a maga kategóriájában illene minősíteni, ezek pedig a Bmw, és a Mercedes, itt más márka nem nagyon jöhet szóba.
Hát nézd,én általában racionálisan választok.Van még a Toledo(ami lényegében egy cicoma nélküli A4-es) vagy ott a Peugeot 406-os is……,1 millióért mindkettőből kapsz fiatalabbat/jobbat mint az Audi.
Én nem sűrűn láttam még rozsdás 8-9 éves Nubirát,max ha karambolos volt.A C Vectra pedig egy kifejezetten jó konstrukció!Mondeókból meg nem szabad sokat futott dieselt venni,az 1,8-as benzines kimondottan tartós-megbízható darab.
Javaslom mielőtt rozsdaboglyáknak bélyegzel autókat,nézz szét a használtautó.hu-n és ne a négy karika alapján dönts!
Kösz a plusz infót.
Auto Bild 2013. februári számában sok jót írtak az új 911 carrera 4 (991) összkerékhajtási rendszeréről, illetve a Sport Auto 2013/3.-ban olvastam 1 kis infót arról (de sajna nem részletezték kellően) hogy a limitáltszériás „A1 quattro” összkerékhajtása kicsit eltér a többi modellétől. Ezekről nem tudsz valamit?
Egyébként gratulálok, van benned spiritusz, hogy egy ilyen helyen, ahol az összes VW Group termék sz*rása nagy divatnak örvend, így kifejtetted a véleményed. Ajánlanám majd még figyelmedbe „encore” felhasználót, ugyanis ő tökéletesen tisztában van vele, hogy mennyire 1 noname márkáról van szó, ami semmiben sem különbözik más márkáktól, szimpla másolat csak, semmi egyedi nincs benne. Vele mindig szórakoztatóak a beszélgetések.
Furcsa ízlésed van „kormi”, egy Audit nem lehet egy napon említeni holmi Numirával, de a Mondeo, vagy a Vectra sem egy minőségi telitalálat, főleg ha ugyanolyan korúakat vetünk össze!!!. A cikkben bemutatott Audi kicsit igénytelen, de nem ebből kell általánosítani. Az általad említett típusok erre az időre már mind értéktelen rozsdaboglyák, ráadásul a Mondeo, de főleg a Numira még csúnya is.
Az eredeti témára reagálva, csak megerősíteni tudom a cikkíró véleményét. Szép is, jó is az A4 Quattro, fenntartása nem vészes, bőven van hozzá alkatrész tetszés szerinti minőségben. Nekem egy 16 éves 1,8 Avant Quattrom van(a cikkben bemutattól azért lényegesen jobb állapotban), úgyhogy nem csak elméletben, de gyakorlatban is alá tudom támasztani a leírtakat. És ezt megrögzött Bmw-sként állítom. A kis Audit egy Bmw 328 mellé vettem u.n.”téli autónak”. A maga kategóriájában verhetetlen, és ezt szakmabeliként, és Bmw pártiként állítom. 1995-ben Audi szervízben dolgoztam, ez a típus megjelenésekor tarolt a maga kategóriájában, eladási statisztikában lenyomta a Bmw-t és a Mercit. Láttam az egyik tanfolyamunkon egy német tesztet annak idején, ahol a Bmw 3-as összkerekesét(325ix), a Merci 4Motion összkerekesét, és az Audi A4 Quattrot tesztelték egy havas emelkedőn. Ott, ahol a Bmw, meg a Merci elkapart, és megállt, ott az Audi is megállt szolidaritásból, majd újraindulva tovább ment az emelkedőn. Ezt persze sokan trükknek gondolnának, pedig nem az volt, de az igazsághoz tartozik, hogy akkortájt Walter Röhl volt az Audi tesztpilótája, és az Audit ő vezette. Az Audinak a világon egyedülállóként van megoldva az állandó összkerékhajtása egy 3. köztes Torsen rendszerü differenciálművel. Ez mechanikusan osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, mégpedig a mindenkori igényeknek megfelelő arányban!!! Húzás irányában önzáróként működik, így nem engedi kipörögni a terheletlen tengelyt(pl emelkedön az elsőt), de ugyanakkor szabad kormányzást biztosít, ellenben motorféknél olyan, mintha ott sem lenne, így az ABS is zavartalanul tud dolgozni. Én magam is összehasonlítottam más 4×4-esekkel a Quattro tudását(Mitsubischi Pajeroval és Nissan Navarával)de csak közuton és hóban, és állítom, hogy hóban verhetetlen a mászóképessége(persze új téli gumival). Igaz, nem terepjáró a Quattro, így ez az összehasonlítás nehéz terepen már nem igaz.
Ami a képen van? Szerintem az full gyári.
Csunyan le van utve az auto, futasteljesitmenytol fuggetlenul. En nem birnek ilyenbe beulni.
Ízlések és pofonok:Nálam ez a soha,semmi pénzért kategória!
1 millióért vennék egy Nubirát,ugyanilyen 1,8-as motorral,nagyobb hely van benne és 4-5 évvel fiatalabb,ha már mindenképpen Deutschland akkor egy hasonló korú benzines Ford Mondeo,vagy C Vectra.
Ezt az Audit 1,6-os (101 lovas)alapbenzinessel venném és fronthajtással,sok valóban megkímélt példányt találni 1 millió körül…..