Kinyírhatja-e az európai autóexportot Kína?

Európa 2025-re nettó autóimportőrré válhat, Kínából érkezhet majd a legtöbb új autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elsősorban a kínai villanyautók hódíthatnak teret, 2025-re évente akár 800 ezer Kínában gyártott autó is érkezhet Európába.

Érdekes tanulmánnyal rukkolt elő a PwC elemzőcég. Szerintük 2025-ben Európa összesen 1,7 millió autót fog exportálni, viszont az import körülbelül 221 ezer autóval haladja majd meg ezt a számot, és az import nagy része Kínából fog érkezni. De akkor miért egy európai márka szerepel a nyitóképen? Nos, azért, mert egészen pontosan Kínában gyártott autókról van szó, tehát nem csak a kínai márkák érkeznek majd Ázsiából. Természetesen ezek is növelik majd piaci részesedésüket, ám párhuzamosan az európai gyártók is Kínába költöztetik a villanyautó gyáraikat.
A tanulmány által említett 800 ezer autóból körülbelül 330 ezer lesz a nyugati márkák terméke, többek között a BMW az iX3, a Dacia a Spring, a Tesla pedig a Model 3 típusait hozza majd Kínából, a lista ráadásul hosszan folytatható lenne. Felix Kuhnert, a PwC autóipari vezetője elmondta, hogy az európai autógyártók továbbra is az ellátási lánc problémáival küzdenek, és arra összpontosítanak, hogy (kisebb volumenben) EV-ket építsenek Európában (hiszen ezen keresnek többet). "A kínai gyártók ezzel szemben optimalizálták termékeiket a hazai piacon, így most megfizethető villanyautókat, innovatív technológiát és újszerű koncepciókat hoznak Európába."
Hirdetés
Egy másik friss elemzésben Matthias Schmidt, villamosítási elemző szerint a kínai márkák mintegy 200 000 járműve kerülhet idén forgalomba Európában, ebből körülbelül 90 000 teljesen elektromos, 40 000 plug-in hybrid, a többi pedig hagyományos hajtásláncú. A nyugati márkák pedig mintegy 100 000 teljesen elektromos járművet fognak Európába hozni a kínai gyáraikból.
Hirdetés
A vezető kínai EV-gyártók az EU-ban az év első hét hónapjában a SAIC MG és a Geely Polestar. Más márkák, például a Nio és az XPeng eddig nehezen tudtak érvényesülni. Ám Nyugat-Európában a kínai márkák az idei év első felében 5,2 százalékos részesedéssel rendelkeztek az EV-piacon, míg 2021 első felében ez az arány 3,8 százalék volt. A PwC előrejelzése szerint a kínai márkák hamarosan 7,9 százalék körüli részesedéssel rendelkeznek majd Európában a villanyautók kategóriájában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?