Kínszenvedés a 180 km/óra ennek a 18 éves Volkswagennek

Amikor a háromhengeres motor még valóban nem volt elég: végsebesség-teszten egy 2006-os Polo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi sem mutatja jobban, hogy mennyit fejlődött a technika, mint mondjuk az, ha ennek a 2006-ban gyártott Volkswagen Polónak a végsebesség-tesztjét egy modern, turbós kisautó próbálkozása mellé tesszük: íme a háromhengeres élmény, 18 évvel ezelőttről.

Még 2024-re sem ment ki a divatból a teljesítményük miatt lenézni, vagy épp kerülni a háromhengeres motorokat. Pedig az erős, nyomatékos, ám kisebb köbcentis turbómotorok már olyan régóta jelen vannak, hogy jó eséllyel akadnak olyan sofőrök is az olvasók között, akik már réges-rég elfelejtették, vagy netán nem is tapasztalták meg soha, hogy mennyire gyengék voltak a korai, turbó nélküli elődök. Persze, egy-két szívó alapmotort még ma is kapni, ám 20 évvel ezelőtt még ez volt az alapértelmezés. Így a klasszikus háromhengeres hangélmény is jóval erőteljesebb, a nyomatékról és teljesítményről pedig magáért beszél az alábbi videó. Amíg egyes modern háromhengeresek nagyobb karosszériában is kényelmesen átlépik a 200 km/órát, addig a lent látható tesztalanyból a 180 km/órát is csak nyögvenyelősen, hosszas várakozás után lehet kicsikarni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?