A leginkább tekintélyt parancsoló Renault, ez biztos. De akad, aki épp ezt keresi?
Ez a szín nem csak holmi "céges fehér": jól látszik, hogy különböző fényviszonyokban teljesen máshogy mutat
A második generációja derekán járó, 2016-ban debütált, 2019-ben frissített Koleos továbbra is azt tudja, amit eddig: nagy és Renault. Lényegében ennyit érdemes tudni róla, így leginkább azoknak szól, akik szeretik a méretes autókat és a francia gyártó megoldásait. Illetve nekik szólna, ha nem lenne Magyarországon még egy szűrő: aki meg tud fizetni, és akar is venni egy ilyen új autót, vagy a cégének belefér a Koleos kategóriáját munkaeszköznek minősíteni. Aztán még ott van az is, hogy bármennyire is próbálták elrejteni a külsőségekkel, a lemezek alatt ez az autó kísértetiesen hasonlít
egy jóval népszerűbb japán vetélytársára, a Nissan X-trail-re - amivel közös platformra épül. Talán nem is olyan egyszerű ez a képlet?
Gondolom mondanom sem kell, hogy az ajtón található kopoltyúk nem funkcionálnak, csak dísznek kerültek a Koleosra
Azon túl, hogy a Koleos nem lehet hétszemélyes, a legnagyobb különbség a két 4,7 méter hosszú és 1,8 méter széles modell között a tálalás: míg a pár centivel nagyobb "japán" változat nyers és robusztus, a "francia", ám valójában dél-koreai gyártású testvér a megszokott, lekerekített vonalakkal teszi stílusossá a közös alapokat. A Renault modellekre jellemző, C alakú menetfény nekem sokkal jobban bejön a kisebb modelleken, de ennek sem áll rosszul, mindemellett rengeteg krómot is kapott, hogy ne csak éjjel, nappal is világítson.
A legszögletesebb az összes Renault közül, de még így is lekerekítettek az élek a vetélytársakhoz képest
A hűtőrács és a fényszóró is csak az autó arányaihoz képest kicsi és elegáns, egy SUV-nak is jól állnak a márkára jellemző vonások
Mindkét modellre jellemző viszont, hogy egy kicsit "le vannak maradva" a kütyük terén, persze ez nem minden vásárlónak hátrány, nekem például kimondottan tetszik az ilyesmi. Ezen a téren a Renault valamivel szokványosabb, azaz modernebb a Nissannál, nincs már benne CD lejátszó, nagyobb az érintőképernyő, a műszeregysége pedig kizárólag mutatók helyett vegyesen kínálja a két megoldást: a három részre osztott óracsoport középen egy színes képernyőt, ennek két szélén egy-egy analóg hőfokjelzőt és egy ugyanilyen üzemanyagszint-jelzőt találunk. Érdekes, hogy már a Megane is tudja a teljesen digitális műszerfalat felárért, a Koleos viszont extraként sem kínálja.
Bent a dizájn más Renault modellek előző verziójához hasonlít, a többi friss változat műszerfala újabbnak hat a Koleosénál
Ennek ellenére minden könnyen kezelhető, a központi kijelző képminősége is korrekt, a CVT váltó pedig egyenesen jó a maga mezőnyében
Anyagminőség terén is nagyon Renault-szerű az összkép, amit jó eséllyel megfogunk benne, az mind kiváló, amit viszont ritkán taperolnak, az már csak elfogadható: ezek miatt nem tud prémiumautó lenni a Koleos. Hátul attól még rengeteg, már-már feleslegesen sok hely van benne, a hasonló méretű társaiban éppen ezért általában sínen csúszik a hátsó ülés, hogy némi kihasználatlan lábteret csomagtérnövelésre használhassunk inkább. Aki ezt keresi, annak sem szolgálhatok túl sok jó hírrel, a Koleosból ez is kimaradt. Szinte teljesen hátradönthető viszont az első ülés, így akár 3 méteres tárgyak is szállíthatók vele csukott csomagtérajtóval (a műszerfal megfelelő védelme és a csomag rögzítése mellett).
Csomagtartója óriási, ám közel sem annyira jó a variálhatósága, mint várnánk
Ennek ellenére rengeteg kisebb, vagy egy-két hatalmas tárgy is könnyedén szállítható vele
Érdekessége, hogy hátul is tud ülésfűtést, illetve a párnázottság és az ülések anyagminősége sem rosszabb a második sorban. Elölről a feláras, elektromos és memóriás foteleket nem hiányoltam, csak az állítható deréktámasz miatt választanám őket az alap ülések helyett. Amilyen puhák az említett ülések, annyira kemény és feszes viszont a futómű: a Koleos ezen a téren egy igazi SUV érzetét kelti. Hasonlóképp működik a kilátás, magasan ülsz, így távolra remekül látni belőle, közelre már annál kevésbé. Sajnos, ha magunk tervezünk parkolni, akkor ebben 360 fokos kamera nem segít, szenzorokkal és tolatókamerával kell beérni. Van viszont félautomata parkolás, ami hibátlanul és viszonylag gyorsan megoldja a problémát, akadhat, akinek szüksége lesz erre egy ekkora modellnél.
Nem csak elöl, hátul is óriási a fej- és lábtér, ráadásul az ülések is ugyanolyan jók mindkét sorban
Hátra sem csak audiobemenet, töltő és szellőző jutott, a Koleos ülésfűtést is kínál ide
Szerencsére nem csak a méretek és a tömeg terén kiemelkedőek a számok, hanem a motorháztető alatt is: a Koleos orrában kereken 1 millió forintos felárért nem az 1,33 literes TCe, hanem a 2,0 literes dCi turbódízel ketyeghet, ráadásul automataváltóval és összkerékhajtással. Utóbbiról sajnos nem tudok nyilatkozni, mert bár itthon így nem kapható a dízel Koleos, ennek az adott tesztautónak csak az első kerekei hajtottak. A váltóról viszont megéri ejteni pár szót, ugyanis ez az eddigi legjobb CVT, tehát fokozatmentes automata, amivel valaha dolgom volt. Azt nem mondom, hogy nem választanék inkább egy jó duplakuplungos megoldást, ha lenne helyette, de nem probléma, hogy nincs. Gyorsan reagál, kényelmes, és nem szereti ugyanazon a konstans fordulatszámon bőgetni a motort gyorsítás közben.
Nyomatékos, erős és meglepően csendes a 2,0 literes turbódízel
Kamukipufogói annyira hamisak, hogy még egy-egy tolatóradart is elrejtettek benne oldalanként
Mindemellett ráadásul nem is eszik olyan sokat: országúton még sietőseben, intenzívebb előzgetésekkel is el lehet járni vele 5 és 6 liter közt, városban, normális használat mellett a dugók függvényében 7,5 és 9 liter közt a reális, autópályán pedig tényleg minden a választott sebességen múlik. Autópályán a tempomatot 100-ra állítva 5, 110-re állítva 6, 120-ra állítva 7, a KRESZ által megengedett maximális sebességgel, azaz 130 km/órával pedig 8,5 litert fogyaszt, 145-nél már 10 liter környékével kell számolni. Fontos viszont hozzátenni, hogy méretei és komfortja miatt sebességérzete 100 km/óra alatt megtévesztően alacsony, így az autópályán kínszenvedés vele felvenni a kamionok tempóját.
Íme az autó hátulja. Nem furcsa valami?
Az álló Koleost a nálam töltött időszak legelején hátulról telibe kapta egy busz, az összes fotón már "összetörve" szerepel
Bár a felszín alatt biztosan további sérüléseket szenvedett el, kívülről mindez alig látszik, természetesen az összes ajtó nyílik és csukódik is
Összességében tehát egy hatalmas ötszemélyes a Koleos, aminek nagyon nehéz hazánkban meghatározni a célközönségét. Vezetni jó érzés, a stílusa a helyén van, kényelmesek az ülései, és korrektül meg tud indulni, ha odalépnek neki. Egyedüli problémám vele az ára, és ez ritka kritika egy Renault mellett állva: 12 millióért hazavihető az alapmodell benzinmotorral, ami elsőre nagyon korrektnek tűnik, csakhogy ugyanezt a Nissan X-Trail 7 üléssel és sokkal több praktikummal tudja sokkal olcsóbban, annak 9,58 millió forint az alapára, 12 környékén pedig már majdhogynem a fullextrásat viheti belőle haza, aki azt választja. Ott viszont most már egyáltalán nincs dízelmotor, ami a Koleosnak szerintem az egyik komoly ütőkártyája lehet.
A tolatókamera itt nem a Renault logó közepébe került: a téli fagyok idején ez valószínűleg nem hátrány
Értékelés
Pozitív
Jó motor, korrekt CVT váltó, óriási méretek
Negatív
Idősebbnek ható megoldások a beltérben, szerény kombinálhatóság
Árak
Tesztmodell alapára
13 199 000 Ft (2021.12.29.)
Tesztautó ára
14 039 000 Ft (2021.12.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9-7,1 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
930-1030 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
330 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
455 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1760 mm
Raktérnyílás szélessége:
1130 mm
Raktérnyílás magassága:
940 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Nyomaték:
380 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9-7,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Sosem vennék francia autót…soha.
Ezt sem venném meg.
Viszont ez most jól néz ki, ezt elkell ismerni.
Ezt a fehéret, amely különböző fényviszonyokban máshogy mutat, pedig a Vitarám is tudja. Ha a nap rá süt, akkor „ragyog”, szürkületben, pedig klasszik fehér. Ragyogó fehérnek hívják és a Vitara standard festése ergo „céges fehér”.
Ezért az autóért pedig biztos, hogy nem adnék 14 milliót.
Ott már nagyon közel van a Land Cruiser/Highlander amelyek teljesen más kaliberű gépek, mint ez.
Persze hogy nem, ha Vitarára futja. Ettől ez még nem francia, sokkal távol keletibb, mint a te magyar kocsid, merthogy a Samsung gyárban, Dél-Korában készül, eleve Nissan alapokkal, igazából Ausztráliában nagyon sikeres, CVT váltóval, szóval annyira francia, mint te. Én meg csak csak francia autót veszek, csak azt, kb 20 éve. Csak azt tudnám, ha ennyire utálod a francia autókat, akkor miért olvasod? Már bocs…
Ja, árban tényleg az 5-6 éves totoják szintjén van, merthogy újonnan 20 alatt nem kapsz olyat, még sokgyerekessel se, kb 1 – 1,5 vitara van közöttük.
A totojázás a retardáltak szokása, furcsa, hogy így is felvettek érékesítőnek. Alacsony lehetett a mérce…
A Koleos a RAV4 vetélytársa…lenne, ha el lehetne adni említésre méltó darabszámban, de a RAV4-ből havonta több fogy, mint a Koleos/QM6-ból évente.
Sebaj, bárki is vagy névtelen. Gratulálok neked.
Teljesen jogos a felvetésed.
Szerintem ez a két félkegyelmű, egy! ( Aurelius – N )
Ugyanaz az stílus és szóhasználat, + csak trágárkodás.
Megint megjöttél, futóbolond?
Beszéld meg a kollégáddal :
„árban tényleg az 5-6 éves totoják szintjén van, merthogy újonnan 20 alatt nem kapsz olyat, még sokgyerekessel se”
Látom neked sincs interneted, úgyhogy bemásolom nektek a Toyota Highlander kezdő listaárát : 16 700 000 Ft. Nagycsaládosok részére ebből lejön 2,5 millió forint, meg a kereskedőtől kapott kedvezmény.
Szívesen.
„Ausztráliában nagyon sikeres, CVT váltóval,”
Ühüm :
https://performancedrive.com.au/top-10-best-selling-cars-in-australia-in-2020-0613/
Bolcsogab:
Nem értem a kirohanásod… nem utálom a francia autókat, csak nem vennék soha. Nem vagyok a saját magam ellensége.
Ez pedig egy jól kinéző autó, azért olvastam el a cikket.
Az viszont igaz, ha lenne 20 millióm autóra.. és e között és a Vitara között kéne választani, akkor is a Vitarát választanám. Persze butaság részemről összehasonlítani a kettőt, nem egy kategóriában vannak.
Ez a kocsi nem mérhető össze a Vitarával, más ligában játszanak. A suzukid stílusosan fogalmazva a Koleos csomagtartójába be fér…. . Ár érték arányban remek gép!
Csak halkan jegyzem meg nem csak Toyota meg Suzuki van ebben a kategoriában mert van min 4 + skoda német és legalább 3 francia (jó ebbe beleszámít az opel is) És a koreaiakról meg a többi japánról nem is szólva. Egy szó mint száz azért van élet rajtuk kivül is.
És Boldog új évet mindenkinek.