Kinek a papné. Audi A4 Avant használtteszt

Audi A4 Avant 1.8 T, 2008 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Audi kellett, egy Audi A4, már az új. Kombiként, bőrkárpittal és napfénytetővel. És lett ő, egy 2008-as 1.8 T kb. a fullos Dacia Logan MCV áráért. Mondd, te mit választanál?


Nemrég hoztunk tesztet a Dacia Logan MCV-ről. Jókora kombi dízelmotorral is olcsón, olyan olcsón, hogy nincs párja. Mármint újonnan. Használt autót persze ezerfélét kapni 3,5 millió forint magasságában úgy dízelként, mint akár rogyásig extrázva. Amikor új Daciák páratlan ár/értékéről értekezünk, mindig megkapjuk, hogy ezért a pénzért már autót is lehet venni. Hát most itt egy autó, mutatós nagy kombi, sokak által vágyott prémiumautó 2008-ból, oly’ jellemző hűtőmaszkján négy német prémiumkarikával. Na, mi kéne, melyik kéne?
Hirdetés


Emberünknek ő kellett, egy ilyen elegáns, középkategóriás A4, már az új, ami elődjeinél jóval méretesebb, tágasabb, kényelmesebb (hosszban 11, tengelytávban 16 centit gyarapodva). És kombira vágyott, meg olyan extrákra, mint bőrülés és napfénytető. A többi mellékes volt. Az sem volt szempont, hogy sok-sok dízel után ez is gázolajból vegetáljon (már nem PD, hanem CR TDI-vel). Majd felhívták a figyelmét erre a külföldről, Hollandiából behozott példányra 1.8-as TFSI benzinmotorral, a számára fontos felszereltséggel, s bumm, legott lecsapott az őelőtte két tulajdonos alatt szolgáló ezüst Avantra órájában úgy 150 ezer kilométerrel, törésmentesen, vezetett szervizkönyvvel, bizalomgerjesztően, szépen.

Nem quattro, nem automata. És még egyszer: nem dízel. Fehér holló a javából. Orrán pár kavicsfelverődés rondít a makulátlan összképbe, de ennyi. A lámpa LED-es nappali menetfénnyel kombinált bi-xenon, a kerék polgári 16-os viszonylag ballonos /55-ös gumikkal, hogy aztán a későbbiekben majd kapjon valami nagyobbat, vagányabbat, peresebbet a szolid ültetéssel is járó sportfutóműhöz és az imidzshez egyformán illően. Fóliázás is tervben van.

Ahogy a külső sérülés, az utastéri kopás is minimális. Van egy marás a jobb oldali B-oszlopon, plusz a sofőr fejtámlája sincs tökéletes állapotban. Amúgy szép az egész, a sofőrülés nem rútul kiült, a kormány, a picit kopott váltógomb és a pedálok is állják a sarat. Jó 5-5,5 év, elvileg 150 (most 153) ezer, valószínűleg azért kicsivel több km persze nem kell, hogy kicsináljon egy ilyen autót. Helyből ha nem is bőségesen, viszont átlagtermettel van elég hátul is, és a csomagtér is ez a kategória: nem egy hodály, de alapból 490 literes, üléshajtással bővítve síkpadlós 1,4 köbméteres, szabályos téglalapalakú, padlója alatt mankókereket hordó. A kalaptartó roló vízszintesen és ferde vályúban is mozoghat, utóbbi esetben azonban ne felejtsük fent, mert akadályozza a hátralátást. Még valami: a csomagtérajtó talán nyílhatna magasabbra is. Cserébe fémborítás a küszöbön, több csomagrögzítő fül, hálós zseb, 12 voltos aljzat is van.

Praktikus az utastér is jó sok pakolórekesszel, hátsó légbefúvókkal, pohár- és aprópénztartóval, nem kis ajtózsebekkel és könyöklővel. A komfortot lehetne fokozni kulcs nélküli nyitással, de itt a kilincseken vakkapcsolók árválkodnak, s a kulcsot be kell tolni a zárba, bár ez nem kulcs, az meg nem zár. Az általános minőségérzet eléggé rendben van. A klíma kétzónás automata, a kézifék helytakarékosan és kényelmesen elektromos, van még menetstabilizáló, elektronikus differenciálzár, sok-sok légzsák, tempomat, a B-oszloptól sötétített üveg, levehető vonóhorog, fény- és esőszenzor, ugye bőrkárpit és – utólagos – tetőablak is. Ülésfűtés, miegyéb nincs, szüksége sincs rá az új tulajnak.

Aki túlzottan sokat eddig sem autózott, ezután sem fog, ezért is kvázi mindegy a motor. Ami 1.8 TFSI közvetlen befecskendezéssel, 160 lóerővel és 250 Nm-rel – abszolút elegendő, amire képes, ahogyan (kellő dinamikával, fölényesen) viszi a 1,5 tonnás kocsit. A nyomatékleadása turbósan is lineáris, 100-ra 9 mp-en belül gyorsít, a végsebesség messze 200 km/óra fölötti. A fogyasztása városban 10-12 l/100 km, gyárilag vegyesben 7,2-t tud, a valóságban 8-9 literrel érdemes számolni. A 6 fokozatú manuális váltó kulturált darab, ugyanakkor a kuplung ebben a próbált autóban meglepően nehéz volt és magasan is fogott – lehet, hogy csereérett? Korábbi emlékeim benzinmotoros és manuális váltós Audikkal könnyebb kuplungosak…

A kormány nem túlszervózott, a futómű igényes, a rossz utakon ezekkel a ballonos kerekekkel nem vészesen kemény. Masszívan, stabilan fekszi az utat, az üléspozíció (és a kormány) széles tartományban állítható. Jó vezetni az A4-et: csendben, kényelemben utaztat. Arra, hogy fenntartani mennyivel lesz költségesebb mulatság az átlagautókhoz képest, majd idővel visszatérünk (erre ígéretet kaptunk a friss szerzeményével egyelőre boldog és elégedett tulajdonostól). Értéktartása – most már – a szokásosnál talán jobb, presztízse megkérdőjelezhetetlen.

A vonatkozó Használói vélemények pozitívak, a Használtautó.hu-n 2008-as évjárattal csak dízeleket látni 2,5-től 4,5 millió forintig. Az olcsóbbak még az előző generációsak. Hogy megér-e jellemzően 12 ezer eurót, 3,5-3,7 millió forintot egy ilyen Audi? Akinek ő a vágyott modell, mindenképp. Más meg a fullos új Daciát részesíti előnyben. És a kettő között még milliónyi alternatíva van (lásd hasonlóan 2008-as Cadillac BLS dízelként akár 2,5 millióért), tudod, kinek a pap, kinek a papné.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

40 thoughts on “Kinek a papné. Audi A4 Avant használtteszt

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Oszt mitől ette volna meg a kenyere javát?! Ekkora hülyeséget.
    Ha azt írtad volna, hogy lesznek vele gondok, akkor rendben, de ez a kenyér megevés, ez hülyeség.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Nekem nagyon bejönnek az ilyen vezető felé forduló táblaműszerfalak (Saab 95, előző A6, mostani A4).

    Nem tudom mik az elávárásai a többieknek, egy 150e km-t futott autó megette a kenyere javát. Havi 5-10e km esetén okés, de újabb kmfalásra már aligha.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Rosszul tudod. az új 1.4 TSI 140LE 1 turbós, semmi gond nincs vele. Ez van az Octavia3-ban, Golf7-ben. Illetve újabban már van 150LE-s is ebből, meg ACT-s, ami hengert is le tud kapcsolni menet közben részterhelésnél.

    A régi 1.4 TSI 180LE volt, turbó + kompresszorral, az valóban szar volt, de csak Polo GTI/Fabia RS-be tették bele. Ez megszűnt, helyette van az újabb verziós 1.8 TSI 180LE-s, ami már takarékosabb, mint ami ebben az A4-ben van. (A 160-as zabagép).

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Nagyon egyetértek. Kb. erre gondoltam én is, amikor lejjebb írtam is, kiváncsiságból megnéztem, hogy mi kapható 3,5 millióért, ha az ember új kombit akar, de nem Daciát. És legnagyobb meglepetésemre ennyiért adnak Focus kombit 1.6 16V 105 lóerős, van benn klíma, kp. zár, elektromos ablak elől, cd-s rádió (mp3 is), és még egy-két apróság. De ez 3,5-ért korrekt, és azért a Focus nem egy Dacia. Igaz, hogy „feltételekkel” ennyi, vagy Ford Credit hitel kell hozzá, na, de akkor sem egy Dacia (amihez meg lehet, hogy Renault Cradit kell).

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Halott ügy ez:D Itt az van, hogy ha valakinek ez nem kell, akkor megmondja, hogy neked sem vagy jó nagy hülye vagy:D Eszükbe sem jut más életvitel vagy igény mint az övék…:D

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Ha 50km-re történő munkába ingázás (napi 100 km), plusz hétvéégn is még egy 50km, heti 550km, az 6 év alatt 158e km. És ebben semmi nyaralás, síelés, nagyi látogatás nincs benne. És van olyan kollégám, aki 100km-ről jár be. Jól bírják ezek a belső terek, de egy tényleges ennyi km van,hogy meg se látszik és újszerű.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Ez az auto 300+ ezer km-et futott, -ami önmagában nem lenne baj, de ezen sajnos látszik. Akinek ez kell az vegye, de nehéz lesz tőle megbúcsúzni.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Ez nem magyaroknak való verda. Ennél még nem táborozhatunk le.
    6 éves most jönnek ki a problémák többsége vszlg. Meg drága is ahhoz képest, hogy 2008 as. A gyorsulási adatok meg kb Suzuki gs 2003 ból az is tudja ezt 790 kg-mal hihi

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Végre valaki, aki megmondja, hogy nem a külsőségek számítanak! És nem csak a német autó autó… A Dacia meg pont a német teszteken ért el nagyon jó eredményeket… Szeretem a japánokat, noha egyelőre „csak” egy Swift 1.O GL-t hajtok, ami szintén nagyon megbízható és igénytelen, kis fogyasztású autó. Aki rázni akarja a rongyot, rázza nyugodtan! Én továbbra is fillérekért megveszem azt a kevés alkatrészt a suzukihoz, ami nagy ritkán kell hozzá.

    Ja, ki vette észre, hogy sokan csillagos éjszakákon is ködfényszórót kapcsolnak, hogy „szépen nézzen ki” az autójuk?
    Szerintem nem néz ki szépen, csak vakítja vele a szembejövőket és szabályt sért…

    Mindenkinek balesetmentes, másokra odafigyelő közlekedést kívánok!

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Mit adnak? Pacsit, ha beülsz? Amúgy csak kíváncsiságból: Te melyik VW konszern géppel csapatod?
    Én értem, hogy ezek jönnek be Neked, de a piac azért nem ennyire csőlátó, nagyon sok gyártó, sok más típusú embernek gyárt autókat és manapság, olyan hűde nagy minőségbeli különbség azonos (ár)kategóriákban már nincs mint 20 éve.
    Azért volna 1-2 VW konszern gép amit betennék a garázsba, de ezen kívül még még sok sok mást is.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Nem rossz kocsik ezek, felesleges fikázni őket. Bár az igaz, hogy a cikkíró egy relatíve [khmmm… szarul kinéző?] példányt választott ki a fotózáshoz. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Azt az érzést amikor egy 2.0-3.0TDI-nek odalépsz 5-be 6-ba nem nagyon adja vissza más a fogyasztás meg barátságos a teljesítményhez képest .

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    De egyébként rohadt mindegy, mert menőmano toitoi bodegája 1.8-as szívóval, az összes tfsi motort körbeautózza, ezt úgy, hogy minden tdi-től kevesebbet fogyaszt közben.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    a 140-es tsi komp és turbós.Mégtöbb hiba lehetőség, dízelt nem vennék, mert rohadt nagy nyomás van benne, és a részecskeszűrős bohóckodás sem 2 filler…olyan motor kell, ami kibírja a 200 ló körüli teljesítményt, kis nyomás mellett, az pedig az 1.8 és a 2.0 tfsi.2-3 literrel fogyasztanak többet, mint a dízel, de a dízellel, ha baj van, többet kell bele locsolni..pénzre értendő.Sokminden függ, hogy évi hány km-re használják, mert ha csak 15-20-ra, akkor nem térül meg a kevesebb üzemanyag, de ha 30-50ezer+ évi futásra, akkor megtérülhet.
    Sprit-en a 1.8-as tfsi 1-2 literrel kevesebből kijön átlagba…ha nincs falába emberünknek, akkor el is vezet kevesebbel városban is, mint a 2.0-ással.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    TSI és TSI között nagy különbség van. Nekem 2.0 TFSI volt, egy RS modellben, 250LE-re húzva. Ez egy hangsúlyozottan sportos modell volt, aminek elnézi az ember a 9-10 literes fogyit. Egyébként nekem 9 litert evett, ami jó érték 250LE turbós benzinestől. Más kérdés, hogy a 6 litert evő dízelek után 2 évig tudtam elviselni az 500KM-ként megállok tankolni című műsort. Azóta megint TDI-m van.

    Az 1.8 TSI-vel az a baj. hogy ugyanúgy beeszik 9-10 litert, de messze nem megy úgy, mint a 2.0 TSI. És ez egy családi/utazó autó, nem egy sportgép, ergó a 2.0 CR TDI jobb választás. De erre majd úgyis rájön a tulaj, főleg, ha hozzászokott már a dízeles fogyasztáshoz.

    Viszont azóta pl. kijött az 1.4 TSI 140-es motor, ami nagyon jó kompromisszum, 0-100 8.5SEC, 215 Vmax mindenre elég, és O3-ban 6.75-öt fogyaszt spritmonitor szerint. A 2.0 TDI 150-est veri menetteljesítményben, és 1 literen belül fogyaszt hosszú távon vel, miközben jóval olcsóbb. AZ egy jó motor.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Kicsit utánanéztem, és azért van köztes megoldás is. Ha valaki nem akar egy bizonytalan előéletű, várhatóan költséges fenntartású prémiumkategóriás kocsit, de nem akar beleülni egy Daciaba sem, de új autót szeretne, amire 3,5 milliót tud szánni, akkor is van megoldás.
    Kicsit meglepődtem, de új Ford Focus kombi kapható 3,5 millió alatt. Van benn klíma, kp. zár, CD-s rádió USB-vel, elektromos ablakok elől, és még néhány egyéb extra. 1.6-os 16V benzines, 105 lóerős, 5 év garanciával. Szóval Dacia helyett tuti Focus vennék.

    http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/focus/ford_focus_1.6_ti-vct_ambiente_kombi_ford_petranyi-7625992

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Soha nem értettem azokat akik 3-3.5m-ért vesznek újonnan valami szart pl Dacia Renault Thalia ilyenek mikor használtan nagyon sok jó autó van ennyiért pl : A4, Passat, Golf,Leon,Altea, Touran ,Octavia RS, ezek legalább adnak is valamit nem csak A-B. De mindenki maga tudja ..

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    meg is erdemli, aki ilyet vesz.
    leeszi a hajat, bar a gazositas ezen tud segiteni.
    viszon ha ujban csak egy daciara van penze, akkor nem kene a rongyrazas.
    A futott km van vagy 300e, javitas helyett meg majd megy a kendacsolas, amikor kiderul, hogy kisse draga hozza ez az, ami tulmutat az utangyartott szurok es pancsolt olaj kombon.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Luxus????? Ebben a kiült szarban? Pedig még csak öt éves és állítólag csak 153 ezer van benne… Még ilyen tulok belsőt csak német talicskában látni… Ez a műszerfal, vagy mi igen behemót… Mint egy Indiai gyártmány olyan a színvilágra.. de legalább olyan bumfordi, mint a Ford Galaxi belseje. Amennyiben csak a felmerült két alternatíva lenne, mindenképpen a „Dákót” vinném… De inkább maradok a ’98-as Corolla sedánom mellett. Még nem csalódtam benne. És utaztok is ki „Németbe” vele minden probléma nélkül, nem csak csiga tempóban és nem gyűrötten, odaolvadva az üléshez szállok ki belőle. De ezeket már régebben is leírtam. Itt nem nagyon találni józan megfontolású hozzáoszlókat, bár ez mostanában az egész országot jellemzi. Csak a rongyrázás megy. A szart is bekennék arannyal, hogy jól mutasson.. pedig az attól még szar marad és büdös is ráadásul..

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Egyértelműen az Audit választanám, még akkor is, ha drágább a fenntartása. A fenntartás alatt nem a fogyasztást értem, az – bizonyos korlátokon belül – nem nagyon hat meg. Soha nem értettem azokat, akik egy-két deci benzinért/gázolajért remegnek. A szervíz, alkatrész valószínűleg drágább. De annyira nem lehet veszélyes, nem hiszem, hgy ezzel a benzinsessel sok gond lenne, nem olyan veszélyes, mint egy sokat látott dízel. A kicsit magasabb költségekért pedig valamit ad is cserébe. Prémium minőség, kényelem, nyugalom, luxus közeli állapot vezetés közben. Ha a motorokat nézzük, akkor meg az 1.8 TSI helyből átugorja a Logant. Nem egy kategória a két autó.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Sokkal többért vettem autót, de meg sem fordult a fejemben hogy Audit vegyek, tömegcikk a VW-vel együtt!

    Ha választanom kéne: 1.5-ös dci Dacia, kis fogyasztás és szarok a presztizsre! Ez az autó egy pénz temető, sok sikert hozzá!

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Miután csóró vagyok, Dácia logent lenne érdemes választanom, mert egy ilyen magas hibaszázalékos autó, leenné a családi költségvetést 🙂 Amúgy tetszetős az Audi, de ha volna pénzem, bizti nem ilyet vennék.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Vicces, pont menőmanónak mondtad, hogy a TSI/TFSI, jók, neked is volt 2.0, megbízhatóak, vagy most mégsem. Persze van benne turbó, kettőstömegű, de nem hullanak szét. Persze minden megölhető. Igazából ma már mindegy, normálisan használva elmennek pár 100ekm-t ezek a gépek, mindegy h D v B.

    Spritmonitor
    1.8TSI 9,22L
    2.0 Cr 6,9L

    Én Benzinest vennék, de én nem szeretem a dízel kerregés, és belefér a luxus. Most is volvo 2.0T van lpgvel, meglepően jó fogyasztással.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    „és – utólagos – tetőablak is” Ugye ez nem komoly? Vagy hogy kell elképzelni az utólagos tetőablakot?
    Teljesen más tetőt kap a gyártásnál. Ezt a szerző kicsit írja körbe. Köszi.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    „és – utólagos – tetőablak is” Ugye ez nem komoly? Vagy hogy kell elképzelni az utólagos tetőablakot?
    Teljesen más tetőt kap a gyártásnál. Ezt a szerző kicsit írja körbe. Köszi.

  • 2017.10.29. at 12:13
    Permalink

    Ez egy nagyon jó gép, de az 1.8 TSI-vel én tuti nem választanám, mert az egy nagyon súlyos zabagép. Ahogy a cikkben is írták masszív 10-11 literrel érdemes kalkulálni városban, óvatos stílusban esetleg 9 liter reális.

    Egy CR TDI-vel 6-6.5 literrel elvan a gép még taposva is, ami pár év alatt milliós különbség üzemanyagszámlában. Az meg, hogy a benzinessel kevesebb hiba lehet, nem állja meg a helyét, mert a TSI-kkel talán még több is a gond, és ugyanúgy turbós, van benne kettőstömegű lendkerék, stb.

    Esetleg ha valaki évi 10-15 ezret megy, akkor megérheti a benzines luxusa.

Vélemény, hozzászólás?