Szokatlan kinézetű az Ora 03 villanyautó
A kínai "Nagy Fal" egyelőre nem nyúlik tovább Európába: a Great Wall Motors bezárja müncheni központját. Az ottani dolgozókat, 100 főt elbocsátanak, a cég helyi üzleti partnereit már értesítették is. A szokásos hírekkel ellentétben áll ez a fejlemény, úgy tűnik, Európa kínai autóipar általi meghódítása mégsem zökkenőmentes. A villanyautók eladásainak utóbbi hónapokban tapasztalt visszaesése a kínai modelleket is érinti azok kedvező árazása ellenére, ennek estek áldozatul a Great Wall Motors Ora és Wey márkái.
Nem kapott rossz értékeléseket a szakmától az Ora 03, de a vevőket mégsem sikerült nagy számban meggyőznie
Talán az Ora volt képes valamilyen szintű ismertségre szert tenni Európában, ami az első modelljükkel, a furcsa nevű Funky Cattel sikerült. Túl különc is lett ez az elnevezés, mert a piacra lépése után nem sokkal átnevezték 03-ra. A jópofa, egyesek szerint cuki kinézetű 03-as jelenleg Németországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és Írországban kapható, ezeken a piacokon továbbra is elérhető lesz a modell. Ugyanakkor a korábbi tervek alapján az Ora belépett volna számos további európai országba: Spanyolország, Olaszország, Portugália, Belgium, Luxemburg, Hollandia, Ausztria, Svájc, Dánia, Izland és Bulgária volt a célkeresztben, de a tervet egyelőre leállították. Emellett a Wey 03 és 05 SUV-ok sem lesznek elérhetők új piacokon az öreg kontinensen.
Kivonulásról azért nem beszélnek, a Great Wall Motors a jövőben folytathatja még terjeszkedését
Nagy reményeket fűzött globális terjeszkedéséhez a Great Wall Motors, 2025-re 1 millió járművet szerettek volna értékesíteni Kínán kívül - ehhez képest tavaly csupán 316.018 darabot sikerült eladniuk, így az előbb említett célt el is halasztották 2030-ra. Európában különösen alulteljesített a gyártó a várakozásokhoz képest, a fent említett modellekből összesen 6300 példányt sikerült eladni 2023-ban. Meglévő piacairól nem lép ki a Great Wall Motors, viszont a terjeszkedés leállítása megkérdőjelezi, hogy a négyajtós kupé Ora 07-es idénre tervezett bemutatása megtörténik-e.
Nem kellett ehhez nagy jóstehetség, ez a félresikerült másolatnak ható formanyelv a kontinensen garantált bukta lett volna.
Valszeg attól rosáltak be hogy a sokkal jobb kínai márkák (pl BYD) is lepattantak az Európai piacról. Ezzel az erővel egy feneketlen kútba is önthették volna a pénzt. Amúgy az Ora 2022-es párizsi standja jól meg volt rendezve (italbár, hoszteszek, art car festés mint betét program (nem testfestés, ez nem tuningshow 🙂 ) bár sok ismeretlen ázsiai márka próbálkozott maradendót villantani a standjukkal), eltekintve persze az autóktól 🙂 A konszerntől a Wey tűnt Európában piacképes márkának.
Az újonc márkák közül a Vinfast tűnt komolyan vehető márkának (3-4 kifejezetten tetszetős modellből álló versenyképes modellpaletta), de azóta mindenki rajtuk röhög az amerikai próbálkozásuk nyomán.
Mesélj még… A BYD lepattant az európai piacról? 😀 Nyilván azért építenek itt gyárat, ugye? A VinFast-ben meg egy rakás dolgot rendbehoztak azóta, és legalább próbálkoznak Amerikában, nem úgy, mint a kis franciáid, akikhez minden nap ódákat írsz…