Kínai Volkswagenekkel ügyeskedett az egyik német márkakereskedés

Drágák a hazai gyártású típusok, ezért inkább Kínából rendelték a Volkswageneket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az élelmes díler nagyot akart szakítani az ázsiai eredetű elektromos modellekkel, de helyette egy pert akasztott a nyakába a Volkswagen.

Elsőre elég abszurdnak tűnik a vád, a Volkswagen beperelte az egyik kereskedőjét, mert az a cégcsoport autóit árusította. Ezzel természetesen nem is lenne semmi probléma, csakhogy a kreatív kereskedő Európában nem forgalmazott típust próbált értékesíteni.
Hirdetés
A leleményes kereskedő saját szakállára az ID.6 típussal egészítette ki a kínálatot, mivel szerinte lenne rá kereslet Németországban. A típus Kínában készül a helyi igényekre szabva, Európában nem forgalmazza a Volkswagen. A formavilág a nálunk is futó elektromos VW-khez hasonló, mindössze az első fényszórók mérete és formája lóg ki az itteni ID családból. A 4,88 méter hosszú SUV kifejezetten családbarát, a testes VW akár hét üléssel is rendelhető. A leggyengébb verzió 180 lóerős, de szintén egymotoros a 204 lovas variáns is, a két erőforrással hajtott ID.6 306 lóerős.
Ha eltekintünk attól, hogy hány szabályt rúgott fel a márkakereskedés, nem járt rossz nyomon, már ami a profitot illeti. A kínai és európai piac között óriási az árkülönbség, az ID.3 Kínában 16, Németországban 40 ezer euróba kerül, az ID.7 a Távol-Keleten 33, a márka hazájában pedig 57 ezerbe kerül. A naiv díler nem számolt azzal, hogy a 22 behozott ID.6-tal pillanatok alatt le fog bukni, illetve az sem egyértelmű, hogy a garanciális feltételek és a szerviz támogatás hogyan érvényesíthető egy olyan autóra, ami hivatalosan nem is létezik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?