Néhány felületes vásárlót át lehetett volna verni, a többieket pedig a jó ár csábíthatta volna el
Elsőre elég abszurdnak tűnik a vád, a Volkswagen beperelte az egyik kereskedőjét, mert az a cégcsoport autóit árusította. Ezzel természetesen nem is lenne semmi probléma, csakhogy a kreatív kereskedő Európában nem forgalmazott típust próbált értékesíteni.
Állítólag néhány kisebb módosítás és szoftverfrissítés után forgalomba helyezhetők lettek volna az autók
A leleményes kereskedő saját szakállára az ID.6 típussal egészítette ki a kínálatot, mivel szerinte lenne rá kereslet Németországban. A típus Kínában készül a helyi igényekre szabva, Európában nem forgalmazza a Volkswagen. A formavilág a nálunk is futó elektromos VW-khez hasonló, mindössze az első fényszórók mérete és formája lóg ki az itteni ID családból. A 4,88 méter hosszú SUV kifejezetten családbarát, a testes VW akár hét üléssel is rendelhető. A leggyengébb verzió 180 lóerős, de szintén egymotoros a 204 lovas variáns is, a két erőforrással hajtott ID.6 306 lóerős.
Az ID.6 2021 óta készül Kínában, a Volkswagennek ez a fajta kereskedői kreativitás nem nyerte el a tetszését
Ha eltekintünk attól, hogy hány szabályt rúgott fel a márkakereskedés, nem járt rossz nyomon, már ami a profitot illeti. A kínai és európai piac között óriási az árkülönbség, az ID.3 Kínában 16, Németországban 40 ezer euróba kerül, az ID.7 a Távol-Keleten 33, a márka hazájában pedig 57 ezerbe kerül. A naiv díler nem számolt azzal, hogy a 22 behozott ID.6-tal pillanatok alatt le fog bukni, illetve az sem egyértelmű, hogy a garanciális feltételek és a szerviz támogatás hogyan érvényesíthető egy olyan autóra, ami hivatalosan nem is létezik.