Íme az Exeed Sterra ES, tisztán elektromos prémium szedán, természetesen Kínából
A Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium honlapján már a hó elején megjelentek a képek a Chery égisze alá tartozó prémiummárka újdonságáról, amely a gyártó új, E0X platformjára épül. A 0,205-ös alaktényezővel rendelkező modell 4,95 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig kereken 3 méter, ezzel az Audi A6, a BMW 5-ös sorozat és a Mercedes-Benz E-osztály kategóriájában versenyez.
Hatalmas autó, az 5 méteres méretosztály újabb tagja
A Kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium kiszivárgott képein fehérben is láthatjuk
Hajtás terén egy motorral 250, illetve 308 lóerőt produkál majd változattól függően, míg az összkerékhajtásos változat a nagyobb erőforrás mellé egy 165 lóerős villanymotort is kap majd az első tengelyre. Akkucsomagok terén hagyományos és lítium-vasfoszfát opció is elérhető lesz a kínai piacon, a hatótáv pedig állítólag 720 kilométerre várható. Ezt az adatot nem elsősorban az akkucsomagok mérete indokolja, hanem a mindösszesen 11 kWh/100km fogyasztási érték, ám azon vásárlók, akik inkább odalépnének neki, 3,8 másodperces 0-100 sprintre számíthatnak.
A beltér modern és kényelmes
A helykínálattal sem lesz probléma
A beltér jól mutatja, hogy melyik kategóriát célozza a kínai gyártó, a műszerfal meghatározó elemei a 16 colos, lebegő központi kijelző és a 12,3 colos, teljesen digitális műszeregység, illetve a kétküllős bőrkormány. Természetesen szélvédőre vetített kijelző, Bose hifi és vezeték nélküli töltő is akad, a tálalást pedig a nappa bőrkárpitok teszik kiemelkedővé. Az operációs rendszert a Huawei biztosítja. Mindemellett az autó rendszere mesterséges intelligencia funkciókat is kap, amelyek a beszédfelismerés, a navigáció, az arcfelismerés és a vezetői segédek terén is komoly előrelépést jelentenek a vetélytársakhoz képest. Az árakról majd később esik szó, ahogy a nemzetközi forgalmazás részleteiről sem esett még szó.
Te bevállalnád a kínai prémiummárkát?