Néhány éve Budapesten is járt a kínai villanybusz, ki is próbáltuk, mivel ingyenesen lehetett használni egy rövid ideig a BKV vonalain
A világ legnagyobb elektromos autóbusz gyártója kezdte meg az építkezést Komáromban. A BYD, nem csak buszokat, targoncákat és autókat is gyárt, leginkább Toyota modellek alapján. Korábban már volt szó róla, hogy Magyarországon is gyárthatnak buszokat, még próbaköröket is futottak nálunk, és meg is nyerték a tendert, miszerint 5 buszt bérelt volna tőlük a főváros. Ezt végül a Közgyűlés nem hagyta jóvá, így a BYD a gyártást is elvetette nálunk, most viszont mégis jönnek. Nem elsősorban miattunk, a Nyugat-Európai országokat szolgálnák ki a nálunk gyártott buszokkal, de jó eséllyel a főváros is kaphatna a hazai összeszerelésű buszokból.
A komáromi gyártósoron csak összeszerelés folyna, fejlesztést nem végeznének, főleg a Nyugat-Európai országokat látnák el elektromos buszokkal
Ugyanakkor állítólag mi vagyunk az egyetlen uniós tagállam, aki szívesen látja a kínai buszgyártót, másoknál nem építkezhettek volna. Első körben 100 embert vesz föl a BYD, úgy hallani, hogy már el is kezdődött a toborzás és az építkezés is a Komáromi Ipari Parkban, néhány éven belül viszont 300-ra növelné a munkavállalók számát. Az első évben 100 buszt terveznek gyártani, utána viszont sokszorosára növelnék a termelést. Nem kell félni attól, hogy a magyar buszgyártók elől happolnák el a magyar megrendeléseket. A meglévő MABI-BUSZ és a Kravtex-Kühne összesen maximum 1000 busz gyártására lenne képes, a kormány viszont 1200 darabbal tervez, így a BYD lehetne a kiegészítés. Már ha a kormány végre olyan tendert írna ki, amin a magyar(országon készülő) buszok is labdába rúghatnak, nem pedig olyat, amin még el sem indulhatnak.
A Volán is próbára tette már, a BKV tenderét viszont meg is nyerték, 5 buszt bérelt volna a főváros 8 évig, végül mégsem hagyták jóvá, később viszont a hitelből való megvásárlásukra meglett az engedély, elképzelhető, hogy ezért is jön hozzánk a BYD
Az, hogy betelepülnek ide gyárak, tegyék, nem ez az igazi gond. Annál sokkal elszomorítóbb, hogy nincs mellette más, és a lehetőségeket is elzárják minden magyar próbálkozás elöl, az alkotó kedvet elgáncsolják, a találmányokat elkaszálják, nem karolják fel, pedig ezek a dolgok lendíthetnék fel ezt az országot, nemzetet. Lehetne sorolni, vannak közötte Nobel díjra érdemesek is. El van hallgatva a főáramú média által.
Autós portál lévén csak azt kérdezem. Ki hallott a Gál Imre féle motorról? Világszabadalmazott.
Vannak más területről is, amelyek ennél sokkal jelentősebbek.
100-200 busz nem indok, hogy megint elherdálják a még potens magyar kézben levő járműipari kapacitásokat! A mi gyárainkat kell segíteni, hogy elérjék azt a képességet, hogy igénylefedés álljon be!!! Ébredj Magyar!!
100-200 busz nem indok, hogy a maradék önrendelkezésünket is felégessük, s még a buszipart is elherdáljuk újfent külföldi konglomerátumoknak!! Ébredj Magyar!!
“Nem kell félni attól, hogy a magyar buszgyártók elől happolnák el a magyar megrendeléseket. A meglévő MABI-BUSZ és a Kravtex-Kühne összesen maximum 1000 busz gyártására lenne képes, a kormány viszont 1200 darabbal tervez, így a BYD lehetne a kiegészítés.” [u][/u]Ez így nagyon komoly… Nemzeti buszgyártási stratégia, Magyar érdekeltségű buszgyárak/ beszállítók feltámasztása… Jaaaaa, 1 csöpp bökkenő.:- Kínai tervezésű, Kínai tulajdonú buszgyár ócska termékeivel, Magyar rabszolgamunkával… -(Mert ne hidje senki azt, hogy azért mert a Szíjgyártó Petit elbűvölik a BYD tulajdonosai, hogy igen, itt minden foglalkozásegészségügyi norma, szakmai/, minőségügyi elvárás a munkavégzés mindennapos gyakorlatába lesz ültetve.-) Szíjgyártó Focista Petya meg bután bólogat és elhiszi. /Vagy el akarja hinni, mert adtak annyi Lenovo-s dobozt- nem telefonnal benne,- hogy elhiggye.
Ez már Nem Magyarország, hanem 1 pont a térképen, amit Külföldi javarészt a más nép polgárait, piacait kifosztó, globalista nagyvállalatok, és gazdasági/ politikai háttérhatalmak irányítanak!!! NE HAGYJUK, KELÜNK FEL EZ ELLEN!!! Vitya megmondta: “Ne azt nézzétek, mit mondunk, hanem azt, hogy mit teszünk!” Hajrá Magyarország! Ez nem a Magyar nemzetiségű gazdasági szereplők térnyerésének előmozdítását célozza, ez totál más célokat predesztinál sikerre SAJNOS!!!