Kínai villanyautó Mercedes alapokon
Felfrissült a kínai villanyautó, a Denza 500
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még a végén irigykedni fogunk a kínai autóvásárlókra, akik egyre több 500 kilométeres hatótávolságú elektromos autó közül választhatnak.
Március elején a JAC egyik kompakt villanyautójáról írtuk meg, hogy teljes töltöttséggel 500 kilométert képes megtenni és hamarosan debütál a pekingi Autószalonon, most pedig a Daimler háza tájáról számolhatunk be egy friss elektromos autóról.
A Denza név már nem számít újdonságnak Kínában, hiszen a BYD márkájaként 2014-ben mutatták be 400-as jelöléssel az elektromos autójukat, amelynek most felfrissítették a dizájnját és megnövelték a hatótávolságát. Csalóka jármű a Denza, ugyanis ferdehátú formája ellenére nem ötajtós. Hátul ablak nélkül nyílik a csomagtérajtó. Ugyanakkor a Mercedes-Benz tapasztalatait felhasználva tervezték a hajtásrendszerét. A modellfrissítés során új „arcot” rajzoltak az autónak. A hátsójával már kevesebbet foglalkoztak, ott a LED-lámpák jelentik a legnagyobb újdonságot.
A jelentős változások a lemezek alatt találhatók. Egy új 70 kWh-ás akkucsomag segítségével emelték a hatótávot 400-ról 500 kilométerre. Hozzá kell azonban tenni, hogy ezt helyi mérésekre alapozták, az NEDC-ciklus szerint azonban 451 kilométer a hatótávolsága. Az autót két felszereltségi szinttel kínálják (Lifestyle és Aurora). Az olcsóbb kivitel tulajdonosa 115 lóerővel gazdálkodhat, míg a drágább verzió villanymotorja már 181 lóerős. Utóbbi 10,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára, a végsebessége pedig mind a két modellnek 150 km/h. A Denza 500 ára 47 500 dollárnyi jüanról indul (12 millió forint), ám a magasabb felszereltségű változat már 52 300 dollárt (13,5 millió forintot) kóstál.