Minden szempontból túlzás, de valószínűleg ez fogja eladni. Kemény offroad pályán teszteltük a Dongfeng egyik legdrágább modelljét, mutatjuk mit tud!
Na jó, ez mégis micsoda?
Biztos vagyok benne, hogy első ránézésre nehéz feldolgozni a kínai terepjáró látványát, szóval kezdjük az alapoktól mi is ez. Az MHERO a Dongfeng prémium almárkája, ennek az első típusa az 1-es (van ahol 917-esként hivatkoznak rá), amely nem titkoltan a már jól bejáratott prémium gyártók konkurensévé kíván válni, például az elektromos G-osztály alternatívájaként is lehet rá tekinteni, ha az valakinél már túlságosan "elcsépelt". Ami az árát illeti az is ebben a tartományban található, de a pontos összeget direkt csak a cikk végén fogom elárulni.
A márka emblémáját egy kínai harcos sisakja ihlette
Ez ekkora?
Az alaphelyzetben is 23 centiméteres hasmagasság (amely terep módban 33,5 centire módosul) miatt óriásinak tűnik, viszont a számok valamelyest árnyalják a képet. 4,99 méter hosszú, 2,08 méter széles, 1,94 méter magas, a tengelytávja pedig 2,95 méter hosszú. Ennél egy fokkal meghökkentőbb a saját tömege, amely 3293 kilogrammra rúg az elektromos kivitel esetében, de a REV (range extended electric vehicle = hatótávnövelő belső égésű motorral felszerelt elektromos gépjármű) esetében is 3130 kilogramm. Szóval minden szempontból jókora helyet követel magának, de azért nem olyan óriási, mint amilyennek látszik.
Közel 5 méter hosszú
Mi hajtja?
Értelemszerűen ekkora tömeg mozgatásához bizony szükség van a lóerőkre. Kétféle változatban lehet majd megvásárolni, ahogyan az már a korábbiakból is látszik, egyrészt tisztán elektromosként, és hatótávnöveltként.
Az MHERO 1-est biztos, hogy mindenki meg fogja nézni az utcán
EV
Az elektromos kivitel 4 villanymotorral dolgozik, a rendszerteljesítmény 1073 lóerőre (800 kW) jön ki. Ehhez kerek 1400 newtonméteres nyomaték társul. Ezeknek köszönhetően álló helyzetből rajtprogrammal 3,7 másodperc alatt tud 100 km/órára felgyorsulni ideális időjárási körülmények között.
Ami a hatótávot illeti, az 1 EV a kínai CLTC szabvány szerint 505 kilométert képes megtenni két töltés között köszönhetően a 142,7 kilowattórás Terner-lítium akkumulátornak. 30-ról 80 százalékra 47 perc alatt pumpálható fel DC töltőn.
REV
A hatótáv növelt változatban "csak" 3 villanymotor áll a felhasználó rendelkezésére, viszont bekerült a képbe egy belső égésű motor is, amely semmilyen mechanikai kapcsolatot nem ápol a hajtott tengelyekkel, csupán generátorként funkcionál, vagyis az akkumulátort tölti menet közben. A teljesítmény ebben a kivitelben "mindössze" 805 lóerő (600 kW), valamint 1050 newtonméter. Az akkumulátor kapacitása 65,9 kilowattóra, az üzemanyagtartály mérete pedig 84 liter. Ezzel a kombóval 1026 kilométer hatótávot ígérnek, lokálisan emissziómentesen pedig 200-at tud ugyancsak a CLTC szerint.
De mit tud terepen?
A REV és az EV között terepképességekben nincs különbség. Az első megközelítési szög terep módban 36,8 fok, az elhaladási szög 27,9 fok, míg a hátsó terepszög 37,5 fok. Az offroad menetpróbát komolyan vette a szervező, ezért az osztrák-magyar határtól nem messze lévő Driving Camp Pachfurth vezetéstechnikai pályára vitt minket. Ezen rengeteg lejtő-emelkedő váltotta egymást, viszont a szakasz fénypontja egyértelműen a „patak” volt. Mielőtt erről részletesen mesélnék, megmutatom videón is, hogyan boldogult.
A sofőrülés mögül megélve is ennyire egyszerű volt a mutatvány, sőt. A szoftver ügyesen fogta az autót, minden ponton igyekezett segíteni, persze az ehhez hasonló menetpróbák értékelésénél fontos szem előtt tartani, hogy nyilván nem fognak olyan terepre engedni, ahol a gépjármű elvérezne. A lejtőket-emelkedőket is hasonlóan könnyedén vette, viszont a lejtmenetvezérlő hajlamos volt a lejtők alján elengedni a terepjárót, ami a 3,3 tonnás saját tömeget figyelembe véve több mint aggasztó, viszont egy szoftverfrissítéssel mindez orvosolható.
Külön gombot kapott a lejtmenetvezérlő
Három kijelző található a műszerfalon. A „kötelező” digitális műszeregység mellett a központi érintőképernyő
És jut egy az utasnak is. A rendszer megjelenése egyébként meglehetően puritán, de ez minden bizonnyal sokadlagos szempont lesz a vásárlásnál
A modell egyik különleges képessége az úgynevezett „rákjárás”. Mivel a hátsó kerekek is kormányozhatók, így keményebb terepen ebből is igyekszik profitálni az 1-es, viszont ez is sokkal látványosabb mozgó képen, mint így leírva, szóval ezt is megmutatom.
Az offroad pálya után egy rövid „közúti” tesztre is elvihettük az MHERO 1-est, amely egy szlalompályában merült ki. Itt főként a 360 fokos kamerát, illetve a manőverezhetőséget vizsgáltuk meg. Előbbi első ránézésre meglepően sokat torzít, viszont némi akklimatizálódás után könnyen hozzá lehet szokni, így a legtöbb bója túlélte a kínai óriást. A tempósabb kerülgetés során nehezítő körülmény volt a szemerkélő eső, valamint a nedves aszfalt, de az abroncsokat sem kifejezetten erre találták ki. Ennek eredményeképp már középgyors tempónál is hajlamos volt a hátsó tengely elúszni, viszont a menetstabilizátor hamar irányba állította.
A „vizes árkon” végigszáguldva meglehetősen kevés vizet vert fel az 1-es a szélvédőre
Kereken 90 centiméter a gázlómélysége
Mennyibe kerül?
Így a végén, nézzük mennyi az annyi. A kettő közül a REV változat az olcsóbb, már ha ebben a kategóriában bármire is rá lehet ezt húzni. Ezen sorok írásakor az ára 71 196 200 forint mindenféle extra nélkül, a villanyos pedig alaphangon 75 171 300 forintba kerül. A hazai képviselet szerint nemsokára megérkeznek Magyarországra is az első példányok, szóval valószínűleg nem kell sokat várni, hogy az útjainkon is felbukkanjon.
Alaphangon is 71 millió forintért lehet hozzájutni