2026-ban érkezhet a Twingo szériagyártásra érett változata
Tavaly decemberben röppent fel először a hír, amely szerint a Renault és a Volkswagen közösen fejleszthet olcsó villanyautóknak szánt platformot. Ezen a Handelsblatt akkori értesülései szerint évi 200-250 ezer autót gyártott volna mindkét fél. Az idei év korai szakaszában úgy tűnt, megszülethet a megállapodás, ám nemrég kiderült, külön utakon folytatják a felek.
A Volkswagen helyett a kínaiakkal fogják fejleszteni
Azóta a Volkswagen be is jelentette, hogy a jelenlegi tervek szerint 2027-ben, nagyjából 20 ezer eurós (7,8 millió forintos) árcédulával mutatja be a megfizethetőnek mondott villanyautóját. Ezzel szemben a Renault
már tavaly novemberben konkrét koncepcióautóval rukkolt elő, amelyből a márka állítása szerint 2026-ra egy ugyancsak "20 ezer eurós" jármű lesz. Érdekesség, hogy a francia székhelyű márkának nem ez lesz az első kedvező árfekvésű elektromos modellje, hiszen
az idei Genfi Autószalonon bemutatták a Renault 5-öt.
Az 5-öt már hivatalosan is bemutatták
A Twingo kapcsán nemrég elárulta a Renault egyik szóvivője, hogy európai partner híján egy kínai vállalattal szövetkeznek, így igyekeznek alacsonyan tartani a különböző költségeket, valamint felgyorsítani a fejlesztési folyamatot. Persze gyorsan hozzátette, hogy a mérnöki munka nagy részét Franciaországban fogják végezni, és a gyártás Európában történik, ám a pontos üzemet nem árulta el. Luca de Meo már konkrétabb volt a témát illetően a nemrég tartott befektetői értekezleten. A vezérigazgató Szlovéniát említette a részvényeseknek, ahol a jelenlegi Twingo gyártása is zajlik.