Kínai kézbe került a Lotus

A Geely felvásárolta a Lotus sportkocsigyár nagy részét a Protontól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvót is birtokló Geely újabb nagy befektetésbe vetette magát. Felvásárolták a Lotust, méghozzá a malajziai tulajdonostól, ahol további komoly tervekről tárgyalnak.


Nem kérdés, hogy a Volvónak jót tett a tulajdonosváltás, és az sem negatív, hogy a jelenlegi tulajdonos kínai. A Geely befektetése a svéd márkánál kifizetődő volt, vajon legújabb üzletének is hasonlóan jó sorsa lesz? Most is egy igencsak régi márkát, méghozzá a Lotust vásárolták fel, egyenesen a malajziai Protontól. A Geely jelenlegi részesedése így 51% a brit sportkocsigyártónál, az egyezkedés viszont még nem ért véget a Protonnal, ugyanis egyenesen hozzájuk is szeretnék bevásárolni magukat.
Hirdetés

A Geely 49,9%-ban szeretné megszerezni a Proton tulajdonjogait a malajziai DRB-Hicom vállalattól, ennek az egyezségnek a része, hogy a Geely vehesse át az irányítást teljes egészében a Lotusnál. Amennyiben ez megtörténik és a kínaiak hajlandóak hasonló mennyiségű pénzt és időt szánni a Lotusba és a Protonba, úgy utóbbi termelése is fellendülhet a közeljövőben, mivel jelenleg egyáltalán nem használják ki az éves szinten akár 400 000 autó legyártására képes gyártósoraikat. Ugyanakkor a Lotus és a Volvo között is feltűnhetnek majd hasonlóságok, mivel a svéd márka modelljeibe előreláthatólag nem kerül már négyhengeresnél nagyobb motor, így szóba jöhet, hogy a Lotus és a Polestar közösen fejlessze az újabb egységeket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Kínai kézbe került a Lotus

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Alapvető dolgokat nem tudsz megérteni. Ez egyszerű matek: ha van 49%-ot nem érsz olyan sokat ha 51%
    -kal állsz szemben.

    De ha van 44%-od és a többi kisrészvényes akkor elég sok mindenre elég. Pl hogy nem szavazó részvényt vásároltassanak a Nissannal.

    Arra pl sosem adtál választ hogy miért tette meg ezt a Nissan, elkapta a japán kisrészvényeseket (pláne a Nomura bankot) az aranyláz, hogy szavazat nélküli Renault részvény a nagy üzlet?

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Sejtettem, hogy érdemben nem fogsz tudni reagálni erre a b*zinagy gyomrosra:) Arra akartam utalni, hogy az összes eddigi „elméleted” egy bullshit volt(a Fordé volt a Mazda, a BMW-é a Rover, a Renault megvette a Nissant, a Toyota-Subaru dolgot meg inkább hagyjuk, mert azon sírok).

    Szerinted miért csak a 49,9 %-át vette meg a Geely a Protonnak? Mert a malájok csak úgy mentek bele az ügyletbe, hogy mindenképp az ő többségi tulajdonukban maradjon a cég, hogy megmaradjon a nagy nemzeti maláj autógyártó.(Bár a Perodua is maláj.) A Suzuki, a Renault és a PSA meg több, mint 50 %-ra ácsingózott, ezért mentek füstbe a tárgyalások. Szóval ha kevesebb, mint 50%-ot vesznek meg egy cégből, az csak mentőöv, ha többet(akár csak egy kicsivel is), az már felvásárlás. Tehát a Geely a Lotust megvásárolta, de a Protont csak kisegítette a xarból, nem lett az övé. Nem véletlenül van itt is elkülönítve:

    [url]https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/geely-buys-lotus-stake-proton[/url]

    Nyugodtan hagyd fenn a bohócsipkát meg a piros krumpliorrot, jól áll neked:)

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Én is úgy tudtam, hogy anno a Ford csak a szgk ágat vette meg (és aztán adta tovább), de de a wikin (tudom hogy ez nem autentikus forrás) azt hozza, hogy a Volvo Group vezető Zhejiang Geely (elnök és vezérigazgató)

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Szervusz csalfa, szerint fusd át a saját kommentedet és gondold végig, hogy eszedbe jut-e más kifejezés magadra, mint az udvari bolond 🙂

    A cirkuszt amiben legutóbb jártam, úgy hívják Spa Francorchamp 🙂
    [url]http://autossagok.blog.hu/2017/05/24/spa_classics[/url]
    És épp a kedvenc Lotusom (Espirit V8) jött szembe az első sarkon. Szóval nagy kedvem nincs most itt veled bohózkodni, de nem igazán értem, hogy mit is akartál…

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Annak idején a Volvo Group épp azért adta el a Volvo Cars-t hogy megvegyék a Renault Trucks-ot (ami most a Volvo Group része). A Renault meg a kapott pénzből szanálta a Nissant.

    Remélem a Lotus ezúttal nem hoz rossz szerencsét, eddig minden cég megroggyant amely megvette, GM, Bugatti (az a Bugatti be is dőlt), most a Proton.

    Szerintem ráférne egy Dany Bahar léptékű vezető. Nagyon tetszett a 2010-es párizsi bemutatójuk, egy egész csarnokot kibéreltek, és 4-5 új konkrét modellt bemutattak. Nagyon sokat letett az asztalra Bahar, nem érdemelte meg hogy elküldjék…

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Mr. Green, az AN udvari bolondja remélem, olvassa ezt a hírt, és többé nem csinál magából bohócot:

    [url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/05/24/a_volvo_tulajdonosa_vette_meg_a_lotust/[/url]

    „Az új tulajdonos, a kínai Geely Holding most a Protonban 49,9%-os részesedést szerzett, [b]azaz a maláj autógyártó részvénytöbbsége maláj kézben marad[/b]. Ugyanakkor [b]a Lotus 51%-át szerezte meg a Geely, azaz a brit gyártónál egyértelműen a kínaiaké az irányítás[/b].”

    „Korábban több nagy nemzetközi autógyártó is érdeklődött a Proton iránt, köztük a Peugeot-Citroën, a Renault és a Suzuki is, de [b]a tárgyalások állítólag minden alkalommal azon buktak el, hogy a maláj kormányzat nem volt hajlandó külföldi kézbe átengedni az egyetlen hazai autógyártót[/b].”

    Merre vagy, Zöld? Most éppen melyik híres-neves cirkuszban lépsz fel?:)))

  • 2017.10.27. at 18:07
    Permalink

    Forticors: csak a személyautó-üzletág került a Geelyhez.

    Micsoda „seftelgetés” megy mostanság az autós világban:) A Lotust a Suzukival is hírbe hozták korábban, de sejtettem, hogy végül képbe kerülnek a kínaiak. Jó lenne, ha megmentenék a Protont is – hátha van remény, hogy Európába is visszahoznák a márkát, nem csak néhány itteni országban lenne kapható, mint sok éven át(pl. a briteknél). A Geely végül egész komoly autóipari szereplővé növi ki magát.

Vélemény, hozzászólás?