100 millió eurót fektet a Stellantis a Fiat 500e új akkucsomagjába, erről számolt be Carlos Tavares vezérigazgató az Automotive News Europe hírpotálnak. A fejlesztés elsődleges célja, hogy versenyképesebbé tudják tenni az aprócska Fiat modell árát, hiszen már a cégcsoporton belül is akadnak lényegesen olcsóbb konkurensei. Ennek köszönhető az is, hogy az akkucsomagot Kínában fejlesztik majd, igaz, a gyártás Olaszországban folytatódik. Az első új, kínai fejlesztésű akkucsomagokkal szerelt autók nagyjából 18-24 hónap múlva gördülnek le a gyártósorról.
A technológia részleteiről még semmit sem árult el a Stellantis vezérigazgatója, illetve arról sem nyilatkozott, hogy mennyiben befolyásolja majd az új akkumulátor a modell hatótávolságát. Jelenleg 24 vagy 42 kilowattórás, lítiumion akkucsomagokkal szerelik az érintett modelleket, amelyek így 190 vagy 320 kilométeres hatótávval rendelkeznek a WLTP mérési ciklus szerint. Tavares csak annyit árult el:
A mérnökeink egy nagyon okos megoldást találtak, amellyel egyszerre növelhető jelentősen a hatótávolság, és csökkenthetők a költségek.
Az akkucsomagot érintő részletekkel ellentétben arról viszont nyilatkozott a vezérigazgató, hogy a Fiat padlólemezén és a Mirafioriban található gyártósoron is jelentősen változtatni kell az új akkucsomag miatt. A rengeteg variálás végső célja természetesen az eladási számok javítása, a jelenlegi, éves szinten 62 ezer eladott példányt szeretnék 100 ezer fölé emelni az árak és a hatótáv optimalizálásával.
Márciusban még olyan hírek érkeztek, hogy az 500e belső égésű (talán hybrid) verziót kaphat, hogy a mostani Lengyelországban gyártott 500-as kivezetése után is lehessen olcsóbb verziót vásárolni. Akkor még „vizsgálták” a lehetőséget. Ezen hír alapján nem tudom megcsinálják-e.
Olyan BEV modelleket kellene gyártani, amihez nem kell ösztönző/támogatás hogy versenyképes legyen az ICE-kkel. Így ez a cél érthető, de egyre kuszább mit hoz majd ki a Fiat.