Kínai fejlesztésű akkuval újít a Fiat 500e
Százmillió eurót költ a Fiat 500e hatótávjának növelésére a Stellantis
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hatótávot is növelni fogja a költségcsökkentés mellett a Fiat 500e új, Kínában fejlesztett, de Olaszországban gyártásba kerülő akkucsomagja.
A mérnökeink egy nagyon okos megoldást találtak, amellyel egyszerre növelhető jelentősen a hatótávolság, és csökkenthetők a költségek.
Az akkucsomagot érintő részletekkel ellentétben arról viszont nyilatkozott a vezérigazgató, hogy a Fiat padlólemezén és a Mirafioriban található gyártósoron is jelentősen változtatni kell az új akkucsomag miatt. A rengeteg variálás végső célja természetesen az eladási számok javítása, a jelenlegi, éves szinten 62 ezer eladott példányt szeretnék 100 ezer fölé emelni az árak és a hatótáv optimalizálásával.
Márciusban még olyan hírek érkeztek, hogy az 500e belső égésű (talán hybrid) verziót kaphat, hogy a mostani Lengyelországban gyártott 500-as kivezetése után is lehessen olcsóbb verziót vásárolni. Akkor még “vizsgálták” a lehetőséget. Ezen hír alapján nem tudom megcsinálják-e.
Olyan BEV modelleket kellene gyártani, amihez nem kell ösztönző/támogatás hogy versenyképes legyen az ICE-kkel. Így ez a cél érthető, de egyre kuszább mit hoz majd ki a Fiat.