Kínai elektromos taxik Londonnak
50 darab e6 villanyautót szállít londoni taxinak a BYD
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A londoni Greentomatocars nevű taxitársaság 50 darab elektromos taxit rendelt Kínából, a várhatóan 2013 közepén üzembe álló jószágok hatótávja egy töltéssel közel 300 km is lehet.
Eldőlt, hogy London első elektromos meghajtású taxiflottáját kínai gyártó fogja szolgáltatni, és ezt valószínűleg jelnek is tekinthetjük a jövő autózását és a kínai autógyártók európai piacokra történő betörésének kontextusában. A londoni Greentomatocars taxivállalat és a többek között elektromos járműveket is gyártó BYD együttműködési megállapodást írtak alá, mely szerint a kínai gyártó 50 darab villanymotoros e6-ossal bővíti a Londonban nagyjából 300 taxit üzemeltető brit cég flottáját. A megrendelő szeretné a 100 lóerő körüli, városi forgalomban egy töltéssel közel 300 km-es hatótávot produkáló e6-osokat már 2013 közepén forgalomba állítani. Világszerte egyre több taxivállalat ismeri fel, hogy az alacsony sebességgel sok kilométert futó taxiknak ideális választás az elektromos autó, és jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el használatukkal, ráadásul az üzemeltetők önkéntesen is részt vállalnak az infrastruktúra fejlesztésében. A washingtoni Electric Vehicle Taxicab 40 Nissan Leaffel kezdte meg működését, és máris azt tervezik, hogy 56 gyorstöltő-állomást hoznak létre működési területükön. Az év elején a Nissan ingyen fuvarokkal népszerűsítette a Leafet Londonban, és már Mexikóvárosban és New Yorkban is jártak tesztüzemen a Nissan elektromos autói. Ennek ellenére most mégis kínai cég vitte el az első zsíros falatot az európai piacról.