Akkumulátoros villanyautót is törtek
Nézzük a kínai autókat, valószínűleg a legtöbben ezekre kíváncsiak. Egyikük a Lynk&Co, amit a motorsport rajongók a WTCR futamokról már ismerhetnek. Ám töréstesztre nem az a szedán érkezett, amelyből a versenyautó készül, hanem a SUV, ami egyszerűen csak 01 névre hallgat, és a Volvo XC40 alapjaira épül. Ez utóbbi tény előrevetíti, hogy jól szerepelt a törésteszten. Öt csillagot szerzett, kiemelkedően jó eredményt ért el a felnőtt utasok védelmében a 96%-os értékeléssel, amihez hozzájárult, hogy a maximális pontszámot szerezte az oldalütközéses teszten. Gyerekvédelme 87 százalékos a gyalogosvédelme pedig 71 százalék.
A másik kínai „nevező” a NIO ES8. Az Európában először Norvégiában megjelenő, akár 7 üléses SUV szintén jól szerepelt, főleg az aktív biztonsági berendezések terén. Többek között a vészfékrendszer és más vezetősegédek hibátlan működése meghozta neki az öt csillagot. A sofőrsegédek terén 92 százalékos eredménnyel végzett, a felnőtt és gyerekvédelem terén már nem volt ennyire fényes a siker, a 82 és 84 százalékos eredménnyel. Gyalogosvédelemre pedig 72 százalékot kapott.
Megnyugodhatnak azok is, akik aggódtak az üzemanyagcellás járművek nagynyomású tartálya miatt, amelyben a hidrogént tárolják. Ezért az Euro NCAP szakijai kiemelt figyelmet fordítottak a Mirai vizsgálatára úgy ütközés közben, mint utána. Végül azt állapították meg, hogy semmivel sem veszélyesebb egy ilyen autó. Felnőtt-védelemre 88%-ot kapott, gyerek-védelemre 85%-ot, gyalogos-védelemre pedig 80%-ot, simán megérdemelte az öt csillagot, hiszen a vezetősegédek terén is jól szerepelt.
Várható volt, hogy az Audi Q4 e-tron is jól szerepel, hiszen az MEB platformra épülő testvérei sem vallottak szégyent. Ahogy a Skoda Enyaq és a Volkswagen ID.4, úgy a Q4 is öt csillagot kapott. Felnőtt-védelemre 93%-ot érdemelt, gyerek-védelemre 89%-ot, gyalogos-védelemre pedig 66%-ot. Végül a Subaru Outback is vizsgázott, szintén öt csillagot érdemelt, eredményei a videó alatti táblázatban láthatók.