Két merőben eltérő autó két különböző márkától, a háttérben viszont ugyanúgy a kínai Great Wall áll: balra a Wey Coffee 01, jobbra pedig az Ora Cat
Münchenben megnyílt a Great Wall európai főhadiszállása, nem sokkal azután, hogy a kínai cég bejelentette az európai terjeszkedést és megmutatott két ide szánt modellt a nagyvilágnak. Reményeik szerint az itteni iroda segíti majd a kínai központ kommunikációját a helyi beszállítókkal és döntéshozókkal. A tervek szerint ugyanis egy konnektoros hibrid SUV és egy városi villanyautó is érkezik még 2022-ben, az előbbi a Wey, az utóbbi pedig az Ora márkától.
A Wey Coffee 01 a családi SUV szegmensben próbál majd érvényesülni, különlegessége, hogy 41,8 kWh kapacitású akkucsomagjával konnektoros hibridként képes 150 kilométert tisztán elektromosan megtenni
A gyártó továbbá úgynevezett élményközpontokat is nyitna Münchenben és Berlinben, ezzel is elősegítve, hogy "életmód-márkává" váljanak az európai vásárlók körében is. Ezeken a helyeken a potenciális vásárlók nem csak az autókkal, hanem a töltési szolgáltatásokkal, a karbantartási és javítási lehetőségekkel és az új, intelligens technológiákkal is megismerkedhetnének. A gyártáshoz további üzemeket terveznek létesíteni, többek között egy akkumulátorgyárat is.
Ez tehát nem csak új autómárkákat, de új munkahelyeket is jelentene, a most megnyílt müncheni iroda magában 300 embert foglalkoztat, és ez még csak a legkisebb láncszem.
Fontos hozzátenni, hogy a cégcsoport 2012 és 2017 közt már próbálkozott Európában, ám akkor Bulgáriában nyitottak gyárat, és olcsóbb megoldásokban gondolkoztak. Ezzel szemben most azokat a vásárlókat célozzák, akik hajlandóak többet fizetni, ha a kapott termék is eléri a várt színvonalat.
A maga 4,24 méteres hosszával Golf méret az Ora Cat, ráadásul akár 500 kilométer körüli hatótávval is rendelhető lesz a tervek szerint
"Az európai piac meghódítása fontos mérföldkő a Great Wall Motor számára, többek közt azért, mert így globális márkává válhatunk." - nyilatkozta Qiao Xianghua, a cég európai részlegének CEO-ja. Hozzátette:
"Ezen a piacon sem adunk alább az ambiciózus céljainkból, az élményközpontokkal például megpróbáljuk bevonni a vásárlókat a termékek fejlesztési procedúrájába, hogy még jobban magukénak érezhessék az autóinkat."