Kínai álcában tér vissza a Nissan Navara: teszten a Dongfeng DF6
Okkal büszke rá, hogy kínai? Próbára tettük a Dongfeng pickupot!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem a legolcsóbb pickup, csak ha bizonyos feltételekkel vizsgáljuk az árcédulákat, ráadásul érződik is rajta, hogy a népköztársaságban készült. Annak ellenére, hogy egyébként nem is teljesen. Nehezen követhető? Nem vagy vele egyedül! Mutatjuk a lényeget!
Mi ez az autó?
A rengeteg kínai felirat mögött valójában egy Nissan Navara hasonmás bújik meg, a Dongfeng és a Nissan összefogása nyomán, amely már több mint 20 éve működik Wuhanban. Tehát a tévhitekkel ellentétben ez nem egy alapoktól kínai autó, de nem is csak egy átemblémázott Nissan Navara. Amíg ugyanis a Nissan, illetve a rövid életű Mercedes változatot Spanyolországban szerelték össze, addig a kínai iker Zhengzou városában készül. Ráadásul rengeteg saját módosítással, amelyek nem csak a pickup küllemét érintik. 5,31 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 3,15 méteres tengelytávolságával a méretei is szinte azonosak a Navarával. Fontos továbbá megjegyezni, hogy már a Navara sem elérhető Magyarországon, így amennyiben mindenképp ragaszkodsz ehhez a platformhoz, úgy jelenleg csak a Dongfeng DF6 marad új autóként.
A motor is Nissan benne?
A fenti kérdésre a rövid válasz: igen. A DF6 a Navara 2,3 literes dCi erőforrását használja, amely ebben a modellben 160 lóerő és 380 newtonméter leadására képes. Mindezt egy nyolcfokozatú ZF automataváltóval párosították, ami nem a leggyorsabb, ha kiszámíthatatlan dolgokra, például hirtelen gázadásokra kell reagálnia. Ám amíg az általános, óvatos közlekedéshez asszisztál Eco üzemmódban, addig hibátlanul teszi a dolgát. A Sport mód igazából csak magasabb fordulatszámon használja a motort, a Snow beállítás pedig az elindulásokkor tűnt óvatosabbnak a gázadásokkal és váltásokkal.
Összességében a motorral elégedett voltam, kellően nyomatékosnak és strapabírónak tűnt egy ilyen autóba.
Az összkerékhajtás ugyanúgy működik a DF6 fedélzetén is, mint a legtöbb konkurensében: egy tekerővel választhatunk a hátsókerekes üzemmód, a normál összkerekes üzemmód és a kimondottan nehéz terepekre, lassabb közlekedésre szánt összkerekes üzemmód közül. Mindhárom tudja a dolgát, aki használt már hasonló pickupot, annak nem fog újdonságot jelenteni a rendszer.Milyen közúton vezetni?
Mit tud terepen?
A terepen pedig mindent tud, amit kell, még talán többet is.
A Maros árterében járattuk meg a kínai pickupot, ahol mocsaras, térdig érő sárral is meg kellett küzdenie, illetve helyenként a kiáradt folyó, valamint a belvíz is útját állta. A DF6 pedig problémamentesen állta a sarat, minden átküzdötte magát, és még akkor is kimászott a szorult helyzetből, amikor már mindkét fellépő belesüllyedt a sárba.Mely részein érződik igazán, hogy kínai?
Mennyi az annyi?
A legfontosabb kérdésre a választ a teszt végére hagytam, ez pedig nem más, mint a DF6 ára. Ez azonban ismét csak disszonanciát szül, a Dongfeng pickupja ugyanis messze nem a legolcsóbb a piacon a maga nettó 11,9 milliós, bruttó 15,1 milliós árcédulájával. Hozzá kell azonban tenni, hogy a DF6 egyetlen konfigurációban érhető el, ami nem feleltethető meg egyik konkurens márka ajánlatának sem, magyarul nem lehet ehhez hasonlóan összeválogatni a konkurenseket, hogy az árak valóban összehasonlíthatóvá váljanak. Ha csak az alapárakat nézzük, akkor a SsangYong Musso Grand és az Isuzu D-Max is alá tud ígérni duplakabinnal a DF6 árának, de szimpla és extra kabinnal még a fapados Hilux is olcsóbb, duplakabinnal pedig csak egy hajszállal kerül többe a legendás japán pickup. Ha viszont bőrülésekkel, automataváltóval és érintőképernyős infotainment rendszerrel is kell rendelkeznie a vetélytársaknak, akkor a D-Max nettó félmillió forinttal, a Musso Grand nettó egymillió forinttal, a Hilux pedig nettó 1,5 millió forinttal drágább. Ám ezek a modellek a megadott felszereltségi szinteken minden esetben kínálnak olyan extrákat, amelyek a DF6-ban egyáltalán nem érhetők el. Nagyjából tehát árában van a DF6, ami ebben a mezőnyben nem feltétlenül pozitívum. Mert bár valóban mindent tud a kínai Navara-klón, amire az átlagos felhasználónak szüksége lehet, ám nem látom, hogy mivel tudná átcsábítani a nagy nevű márkák vevőkörét.
Árak
Tesztmodell alapára
11 900 000 Ft (2024.03.04.)
Tesztautó ára
11 900 000 Ft (2024.03.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2298 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Nyomaték:
380 Nm
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5310 mm
Szélesség:
1850 mm
Magasság:
1810 mm
Saját tömeg:
1960 kg
Össztömeg:
2775 kg
Tengelytáv:
3152 mm
Karosszéria-kivitel:
duplakabinos alváz
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2298 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
380 Nm
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
CO2-kibocsátás:
169 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,3 l/100km
Nissan Navara… 🤣🤣🤣 Egy megbízhatatlan terepen 0fos semmirevaló ócska sz@r… A többi csak MESE…
Nem túl sokat értesz hozzá, az biztos. A Navara az egyik legjobb pickup, és ennek megfelelően elég keresett, sokat eladnak belőle. Ha megbízhatatlan lenne, akkor nem fogyna belőle sok. De a vevők bíznak benne évtizedek óta. 2021-ben több, mint 4 millió Navara fogyott. Az USA-ban legnépszerűbb Ford F-150-ből kevesebb mint 2 millió, a Toyota Hilux pedig a fasorban sincs a kevesebb, mint 500 ezer darabbal.
Annyira nem értek hozzá hogy “használtam” másfél évig elvileg amire való tehát terepen is (nem földesúton terepen jaa meg nem arra volt használva hogy az asszony iskolába vigye a gyerekeket…) úgyhogy van illetve hála istennek már csak volt tapasztalatom vele elég is volt bőven belőle…😉
Gondolom befürödtél valami sokat futott levetett példánnyal és ezért az egész márkát fikázod. Nyilván előfordul mindin típusnál ilyen. De aki új Navarát vesz, vagy vett, az még nem nagyon bánta meg.
7 éves volt és nagyjából 200ezer km volt benne. Tehát nem volt egy lerugott példány… Az annyit tudott…
Azért a fülke plató között elrohadó alváz ami eltörik nem épp a legmegbízhatóbbak közé teszi.
Lehet sok fogy belőle, meg akár még jó is lehet ha a mitsu L200-al ugyanaz lesz legalább az alapja.
Azért azt tegyük hozzá, hogy bőven a tinédzser-éveiben jár már, mire ez megtörténhet, az japán mércével már a “nagyon öreg”-kategória, a csóró magyarnak meg jórészt pont ekkorra kerülnének képbe, mint opció, nálunk ez ezért “probléma”. Az amerikai verziója, a Frontier, ami valóban Nissan-motoros, az nagyon jó volt, az európai változatba viszont belemókolt a Renault, és tudjuk, ez mit jelent. Semmi jót 😀
Jó tud lenni a Renault is, de nem Nissanba oltva 🙂
Fotózás közben kigyulladt a tarló?