Kínai álcában tér vissza a Nissan Navara: teszten a Dongfeng DF6

Okkal büszke rá, hogy kínai? Próbára tettük a Dongfeng pickupot!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem a legolcsóbb pickup, csak ha bizonyos feltételekkel vizsgáljuk az árcédulákat, ráadásul érződik is rajta, hogy a népköztársaságban készült. Annak ellenére, hogy egyébként nem is teljesen. Nehezen követhető? Nem vagy vele egyedül! Mutatjuk a lényeget!


Hirdetés
Mi ez az autó?
Hirdetés
A rengeteg kínai felirat mögött valójában egy Nissan Navara hasonmás bújik meg, a Dongfeng és a Nissan összefogása nyomán, amely már több mint 20 éve működik Wuhanban. Tehát a tévhitekkel ellentétben ez nem egy alapoktól kínai autó, de nem is csak egy átemblémázott Nissan Navara. Amíg ugyanis a Nissan, illetve a rövid életű Mercedes változatot Spanyolországban szerelték össze, addig a kínai iker Zhengzou városában készül. Ráadásul rengeteg saját módosítással, amelyek nem csak a pickup küllemét érintik. 5,31 méteres hosszával, 1,85 méteres szélességével és 3,15 méteres tengelytávolságával a méretei is szinte azonosak a Navarával. Fontos továbbá megjegyezni, hogy már a Navara sem elérhető Magyarországon, így amennyiben mindenképp ragaszkodsz ehhez a platformhoz, úgy jelenleg csak a Dongfeng DF6 marad új autóként.
Hirdetés
A motor is Nissan benne?
A fenti kérdésre a rövid válasz: igen. A DF6 a Navara 2,3 literes dCi erőforrását használja, amely ebben a modellben 160 lóerő és 380 newtonméter leadására képes. Mindezt egy nyolcfokozatú ZF automataváltóval párosították, ami nem a leggyorsabb, ha kiszámíthatatlan dolgokra, például hirtelen gázadásokra kell reagálnia. Ám amíg az általános, óvatos közlekedéshez asszisztál Eco üzemmódban, addig hibátlanul teszi a dolgát. A Sport mód igazából csak magasabb fordulatszámon használja a motort, a Snow beállítás pedig az elindulásokkor tűnt óvatosabbnak a gázadásokkal és váltásokkal.

Összességében a motorral elégedett voltam, kellően nyomatékosnak és strapabírónak tűnt egy ilyen autóba.

Az összkerékhajtás ugyanúgy működik a DF6 fedélzetén is, mint a legtöbb konkurensében: egy tekerővel választhatunk a hátsókerekes üzemmód, a normál összkerekes üzemmód és a kimondottan nehéz terepekre, lassabb közlekedésre szánt összkerekes üzemmód közül. Mindhárom tudja a dolgát, aki használt már hasonló pickupot, annak nem fog újdonságot jelenteni a rendszer.
Milyen közúton vezetni?
Hirdetés

Aszfalton nem az igazi a DF6, bár tagadhatatan, hogy a platformtársaknak sem a burkolt utak ideálisak. Itt érződik, hogy az alapok nagyjából 10 évesek, tapasztalataim szerint a modernebb pickupok kényelmesebbek, személyautó-szerűbbek az aszfaltos utakon. Ennek ellenére nem instabil és nem is vállalhatatlanul pattogós a kanyarokban, leginkább csak a 2 tonna feletti saját tömege és a hátsó laprugós futómű érződik, megpakolva kellemesebb az összhang. A fogyasztása országúton 7 liter környékén alakult, autópályán, 130 km/órával közlekedve alulról súrolta a 9 litert, városban pedig könnyedén kúszott 10 liter fölé 100 kilométeren. Fontos azonban megjegyezni, hogy az autóban nincs tempomat, illetve semmilyen vezetéstámogató rendszerrel sem büszkélkedhet, egyedül a tolatókamera igyekszik megkönnyíteni a hétköznapokat.
Mit tud terepen?
Hirdetés
Nem tagadom tehát: voltak kétségeim az első benyomások alapján, ám végig az lebegett a szemem előtt, hogy ez egy pickup, így végül úgyis az off-road képességeinek kell majd, hogy a helyére billentsék a mérleget.

A terepen pedig mindent tud, amit kell, még talán többet is.

A Maros árterében járattuk meg a kínai pickupot, ahol mocsaras, térdig érő sárral is meg kellett küzdenie, illetve helyenként a kiáradt folyó, valamint a belvíz is útját állta. A DF6 pedig problémamentesen állta a sarat, minden átküzdötte magát, és még akkor is kimászott a szorult helyzetből, amikor már mindkét fellépő belesüllyedt a sárba. Így a vezetési élményéről összességében pozitívan nyilatkoznék: amennyivel kényelmetlenebb egy személyautónál vagy SUV-nál az aszfaltozott utakon, annál jóval többet tesz hozzá az élményhez, amikor járhatatlannak tűnő ösvényekre téved, ráadásul a platója alatt is áruszállításra optimalizált a futómű. Ha tehát azért van szükséged pickupra, mert valóban szükséged van rá, akkor nem fog csalódást okozni.
Mely részein érződik igazán, hogy kínai?
A DF6 beltere egy érdekes fúzió. Messziről felismerhetőek ugyanis a Nissantól átvett részletek, ám a Dongfeng saját megoldásai sem lógnak ki az összképből. A legfeltűnőbb változás nyilván az infotainment, ami ugyan hatalmasnak tűnik a 9 colos átmérőjével, ám csordultig töltötték kínai alkalmazásokkal, amelyek jó részét egyébként sem használná az átlagos pickup-vásárló. Mivel a rádiót, a bluetooth-menüt, illetve az autó beállításait könnyű rajta megtalálni, ezért engem nem zavart a képernyő, ám a menürendszer lefordítására több energiát is szánhattak volna. Remélhetőleg a vásárlókhoz kiszállított modellek már nem ilyenek, ez ugyanis az első Magyarországra érkezett példányok egyike. Az automataváltó karja az utolsó részlet, amin nagyon érződik, hogy kínai: minden irányba lógott és lötyögött a 15 ezer kilométert futott tesztautóban, ráadásul érzetre is a legolcsóbb műanyagokból készült. Hab a tortán, hogy teljesen feleslegesen, hiszen egyértelműen érezhető és hallható volt használat közben, hogy csak egy elektromos kapcsolót nyomkod, nem valódi rudazatot mozgat: ennyi erővel gombokkal is meg lehetett volna oldani a dolgot.
Hirdetés
A beltér többi része azonban teljesen korrekt, sőt. Az ajtókárpitok, az ülések, az elektromos ablakok és tükrök kapcsolói, illetve a hasonló részletek szinte mind a Navarából érkeztek. Talán az anyagok minősége egy hajszálnyival rosszabb, de ezt is legfeljebb akkor veszi észre az ember, ha konkrétan kéznél van egy Nissan hasonmás. Apró különbségek, spórolások azonban akadnak: az üléseket például kézi erővel kell beállítani, a szellőzőnyílások eltűntek a hátsó sorból, nincs könyöklő sem, illetve az egyetlen elérhető felszereltségi szint ellenére vakgombok is akadnak. Zavaró lehet továbbá, hogy a bőrülések mellé sem ülésfűtést, sem pedig ülésszellőztetést nem kínál a DF6, így a régimódi, télen hideg, nyáron meleg bőrfotelekre hajaz az élmény.
Mennyi az annyi?
A legfontosabb kérdésre a választ a teszt végére hagytam, ez pedig nem más, mint a DF6 ára. Ez azonban ismét csak disszonanciát szül, a Dongfeng pickupja ugyanis messze nem a legolcsóbb a piacon a maga nettó 11,9 milliós, bruttó 15,1 milliós árcédulájával. Hozzá kell azonban tenni, hogy a DF6 egyetlen konfigurációban érhető el, ami nem feleltethető meg egyik konkurens márka ajánlatának sem, magyarul nem lehet ehhez hasonlóan összeválogatni a konkurenseket, hogy az árak valóban összehasonlíthatóvá váljanak. Ha csak az alapárakat nézzük, akkor a SsangYong Musso Grand és az Isuzu D-Max is alá tud ígérni duplakabinnal a DF6 árának, de szimpla és extra kabinnal még a fapados Hilux is olcsóbb, duplakabinnal pedig csak egy hajszállal kerül többe a legendás japán pickup. Ha viszont bőrülésekkel, automataváltóval és érintőképernyős infotainment rendszerrel is kell rendelkeznie a vetélytársaknak, akkor a D-Max nettó félmillió forinttal, a Musso Grand nettó egymillió forinttal, a Hilux pedig nettó 1,5 millió forinttal drágább. Ám ezek a modellek a megadott felszereltségi szinteken minden esetben kínálnak olyan extrákat, amelyek a DF6-ban egyáltalán nem érhetők el. Nagyjából tehát árában van a DF6, ami ebben a mezőnyben nem feltétlenül pozitívum. Mert bár valóban mindent tud a kínai Navara-klón, amire az átlagos felhasználónak szüksége lehet, ám nem látom, hogy mivel tudná átcsábítani a nagy nevű márkák vevőkörét.
Hirdetés
Értékelés
Pozitív
Kiváló terepképességek, magas alapfelszereltség, Navara alváz és motor
Negatív
Gyenge anyagminőség, olcsó, lassú infotainment, viszonylag magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
11 900 000 Ft (2024.03.04.)
Tesztautó ára
11 900 000 Ft (2024.03.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2298 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Nyomaték:
380 Nm
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5310 mm
Szélesség:
1850 mm
Magasság:
1810 mm
Saját tömeg:
1960 kg
Össztömeg:
2775 kg
Tengelytáv:
3152 mm
Karosszéria-kivitel:
duplakabinos alváz
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
2298 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
380 Nm
Teljesítmény:
120 kW (163 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
CO2-kibocsátás:
169 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.03.14. at 22:41
    Permalink

    Nem túl sokat értesz hozzá, az biztos. A Navara az egyik legjobb pickup, és ennek megfelelően elég keresett, sokat eladnak belőle. Ha megbízhatatlan lenne, akkor nem fogyna belőle sok. De a vevők bíznak benne évtizedek óta. 2021-ben több, mint 4 millió Navara fogyott. Az USA-ban legnépszerűbb Ford F-150-ből kevesebb mint 2 millió, a Toyota Hilux pedig a fasorban sincs a kevesebb, mint 500 ezer darabbal.

    • 2024.03.15. at 19:37
      Permalink

      Annyira nem értek hozzá hogy “használtam” másfél évig elvileg amire való tehát terepen is (nem földesúton terepen jaa meg nem arra volt használva hogy az asszony iskolába vigye a gyerekeket…) úgyhogy van illetve hála istennek már csak volt tapasztalatom vele elég is volt bőven belőle…😉

      • 2024.03.16. at 21:52
        Permalink

        Gondolom befürödtél valami sokat futott levetett példánnyal és ezért az egész márkát fikázod. Nyilván előfordul mindin típusnál ilyen. De aki új Navarát vesz, vagy vett, az még nem nagyon bánta meg.

  • 2024.03.15. at 02:13
    Permalink

    Azért a fülke plató között elrohadó alváz ami eltörik nem épp a legmegbízhatóbbak közé teszi.
    Lehet sok fogy belőle, meg akár még jó is lehet ha a mitsu L200-al ugyanaz lesz legalább az alapja.

    • 2024.03.15. at 10:29
      Permalink

      Azért azt tegyük hozzá, hogy bőven a tinédzser-éveiben jár már, mire ez megtörténhet, az japán mércével már a “nagyon öreg”-kategória, a csóró magyarnak meg jórészt pont ekkorra kerülnének képbe, mint opció, nálunk ez ezért “probléma”. Az amerikai verziója, a Frontier, ami valóban Nissan-motoros, az nagyon jó volt, az európai változatba viszont belemókolt a Renault, és tudjuk, ez mit jelent. Semmi jót 😀

Vélemény, hozzászólás?