A megjelenés nem formabontó, inkább hűvösen elegáns, ami jellemző a márkára
Likvidálta a négyajtós Passatot a Volkswagen, a klasszikus felépítés egyre kevesebb vevőt csábít, ezért a B9 kódjelű generációból már
csak kombi verzió kapható Európában, Amerikában pedig semmilyen. Kínában viszont még mindig jókora kereslet mutatkozik a szedánok iránt, ezért a németek rengeteg méretben kínálnak négyajtóst. A nagyobbak közé tartozik a Magotan, ami szoros rokonságban áll az európai Passattal.
Króm nélkül is lehet kérni, a kerekek 17 és 19 col közöttiek lehetnek, a tömeg 1684 kilogramm
A forma élekkel határolt, felismerhetően volkswagenes, hozza a márkára jellemző konzervatív megjelenést, ami amolyan univerzális, sokak számára elfogadható külsőt kölcsönöz. Elöl a fényszórókat elegáns módon egy krómcsík köti össze, ami a lámpatesten belül is folytatódik, hátul hiába érnek össze a fényforrások, erre is ráerősítettek egy díszcsíkkal. A Magotan nagyobb mint az európai változat, a hosszúság 4,99 méter, ehhez 287 centis tengelytáv társul. Érdemes ízlelgetni, hogy már a Passat is csak egy hajszálra van az öt métertől, az európai kombi is 491 centi hosszú. A motorválasztékot nem vitték túlzásba, kizárólag kétliteres TSI erőforrás választható 217 lóerővel. Az európai forgalmazás kizárt, itt a Volkswagen a
Superbbel pótolja a négyajtós Passatot. Bár a nagy Skoda ötajtós, egy kis lépcsőt azért rajzoltak hátra a tervezők, így amíg nem nyílik fel a csomagtér, akár egy rövid fenekű szedánnak is elmegy.
Kár, hogy nem jön Európában, pedig vélhetően lenne rá kereslet, a B8 szedánokat sem kell nagyítóval keresni a forgalomban